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Darum wird EA von seinen Kunden gehasst

Darum wird EA von seinen Kunden gehasst


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9. April 2013 von moby3012


Wird EA seinen Titel als amtierender Champion von 2012 verteidigen können. Ins Finale hat es die Spielefirma dieses Jahr bereits wieder geschafft.

Der consumerist veranstaltet wie jedes Jahr einen Wettbewerb, indem seine Leser die schlimmste Firma in Amerika küren. Im Halbfinale hat sich EA dabei deutlich gegen Ticketmaster durchgesetzt und ist auf dem besten Weg seinen Titel zu verteidigen (wir berichteten).

**Update** EA hat gewonnen. Gratulation zur Titelverteidigung.

 

Dieses Jahr gab es dabei Reaktionen des EA Managements zum Wettbewerb, so behauptet der CEO Peter Moore den Grund für die Nominierung zu kennen.

 

Some of these complaints are 100 percent legitimate – like all large companies we are not perfect. But others just don’t hold water:

  • Many continue to claim the Always-On function in SimCity is a DRM scheme.  It’s not.  People still want to argue about it.  We can’t be any clearer – it’s not. Period.
  • Some claim there’s no room for Origin as a competitor to Steam.  45 million registered users are proving that wrong.
  • Some people think that free-to-play games and micro-transactions are a pox on gaming.  Tens of millions more are playing and loving those games.
  • We’ve seen mailing lists that direct people to vote for EA because they disagree with the choice of the cover athlete on Madden NFL. Yes, really…
  • In the past year, we have received thousands of emails and postcards protesting against EA for allowing players to create LGBT characters in our games.  This week, we’re seeing posts on conservative web sites urging people to protest our LGBT policy by voting EA the Worst Company in America.

 

Wie der consumerist richtigerweise feststellt zeigt die Antwort eine gute Portion Realitätsverlust. Weder Homophobe noch ein Maddencover oder ein Mißverständnis über nicht-DRM das DRM genannt wird sind der Grund für den Hass der Kunden. Ein paar Zitate aus der Antwort:

Instead, it looks at EA’s history of buying up smaller, successful developers with the intention of milking — and arguably ruining — the intellectual properties that made these acquired companies so attractive.

EA received hundreds of nominations from Consumerist readers this year, by far the most of any contender in the bracket, but not a single one mentioned anything about sexual orientation.

SimCity not only requires an Internet connection, a decision that has led to no end of technical problems, but we can no longer create huge cities. We can’t save our game, experiment with the design, and then reload. It’s not a sandbox anymore, and the playful nature of past games in the series has been replaced by a game that forces us to play a certain way.

Moore refuses to acknowledge any of the real reasons gamers hate the company, and that’s bad news for gamers who are hoping for things to change.

 

Insbesondere bei den letzten beiden Zitaten müssen wir uns fragen, ob hier Command & Conquer ebenfalls betroffen sein wird. Was bedeutet Back to the Roots für eine Firma wie EA? Was müssen wir angesichts des Reboots der SimCity Reihe erwarten? Kann EA überhaupt irgendwie dazu bewegt werden Veränderungen durchzuführen, wenn schon so klare Ansagen ihrer Kunden, wie jetzt dieser Wettbewerb so falsch verstanden werden?


Kategorie(n): News | Tag(s): Branchennews
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