Für diejenigen, die Renegade, Generäle und Herr der Ringe: Battle for Middle Earth 1 and 2, Command & Conquer 3 und Red Alert 3 modden gibt es gute Neuigkeiten: Euer Lieblings- und einziges Blender-Plugin von OpenSage, das W3D- und W3X-Modelle aus Blender exportiert, wurde aktualisiert.

OpenSAGEBlenderPlugin OpenSAGE in neuer Version erschienen
  • use proper enums for vertex material shader properties
  • create pivots for meshes on export if they have no parent bone
  • create a bone for each hierarchy pivot on import (otherwise pivot order can not be maintained on roundtrip)
  • reduced export time for meshes (O(n*n) -> O(n))
  • handle empty/invalid/default materials correctly on export
  • Bugfix: texture name got falsely ‚.dds‘ appended on export
  • Bugfix: export proper opacity value of material (fixes invisible objects in W3DViewer)
  • Bugfix: do not export uv coordinates if no texture is used by the material
  • Bugfix: fixed mesh triangulation on export
  • Bugfix: use proper hierarchy name for animation and hlod on export

(Quelle)

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