Heroes of the Storm - endlich das Blizzard Dota?

Ah - also doch stand alone und nicht eingebettet in der SC2 Arcade.

Find ich eine gute Entscheidung.
 
Ah - also doch stand alone und nicht eingebettet in der SC2 Arcade.

Find ich eine gute Entscheidung.
Seh ich ähnlich. Die HotS performance ist grausam und hätte den Spielfluss erheblich gestört.

Zum Spiel:
Vieles sieht abgeschaut/geklaut aus (vorallem von Strife und LoL). Generell scheint das Spiel sehr vereinfacht und abgespeckt zu sein, z.B. das es keine wirklichen Turnanimationen bzw. flüssige Attacks gibt, wie bei LoL halt.
Außerdem scheint man keine Items kaufen zu können, sondern brauch das Geld eher um dieses Schiff in der Mitte bestechen zu können, damit es feuert...sind wir jetzt bei nemm Mafia DOTA angekommen oder was :troll:.

Naja ich werd mit das Spiel trotzdem geben, das Gameplay wird mir aber persönlich zu dünn sein. Ich find ja LoL schon teilweise abgespeckt und zu plump.
 
Viele Animationen sollen eh noch fehlen (Alpha). Items gibt es in dem Spiel nicht! Das Spiel ist ausgelegt auf schneller Matches, leichtere Zugänglichkeit und eben den Casualbereich. Muss aber auch sagen das Alpha hin oder her das Game vom Feeling her eher an LoL erinnert als an Dota (und ich mag den Style überhaupt nicht). Für mich wird Heroes sich wohl wenn auch eher mit Strife messen müssen - beide sind wohl eher auf Einsteiger ausgerichtet und eher eine Vorstufe zu Dota/LoL.

http://www.youtube.com/watch?v=SYnDvMq6ejI

Fresh from Blizzcon, here's a list of abilities for heroes I managed to play at Blizzcon. I am working on a post that details my experiences playing them but I wanted to get some abilities out to you guys.

Feel free to ask any questions about anything and I'll try to answer what I can. I can also try to describe what I could see about heroes that aren't on the list that I played versus.

Falstad - Ranged Assasin - Warcraft

Illidan - Melee Assasin - Warcraft

Kerrigan - Melee Assasin - Starcraft

Nova - Ranged Assasin - Starcraft

Valla - Ranged Assasin - Diablo

Naziba - Ranged Specialist - Diablo

Raynor - Ranged Assasin - Starcraft

Gazlowe - Melee Specialist - Warcraft

Uther - Melee Support - Warcraft

Abathur - Melee Support - Starcraft

Malfurion - Ranged Support - Warcraft

Tassadar - Ranged Support - Starcraft

Arthas - Melee Warrior - Warcraft

Sonya - Melee Warrior - Diablo

Diablo - Melee Warrior - Diablo

Elite Tauren Chieftain - Melee Warrior - Warcraft

Tyrael - Melee Warrior - Diablo

Stiches - Melee Warrior - Warcraft

Abathur - Melee Support

Q - Posses an ally hero anywhere on the map. While possessing an ally, his body remains where it is and loses all control of himself and is now locked onto his ally. He gains new abilities. He can cancel this by pressing R and it goes on a 4 second cooldown. It lasts for ~30-45 seconds.

Dota 2 - Similiar to Lifestealer ult except global and doesn’t move. LoL - There is no siliar mechanic in League.

W - Places a creep tumor that explodes like a land mine on enemies that walk over it. Has a fairly long range and can be made global through talents. Can hold up to 3 charges.

Dota 2 - Simliar to Goblin Techie Land Mines except not as strong. LoL - Teemo Mushrooms except ranged.

E - Allows him to burrow into the ground and reappear on an area he targets. The area must be visible.

Dota 2 - Simliar to Nature’s Prophet’s teleport except requires vision. LoL - Similiar to Twisted Fate ultimate except doesn’t grant vision

R - He clones an ally within range, fairly short. He takes control of the clone and can use it’s abilities.

Passive - Every 20 seconds he spawns a locust that goes into a lane and fights.

Abilities while possessed

Q - Short range skillshot poke Dota 2 - Fairly simple ability. Not much similiar to it. LoL - Similar to Ezreal Mystic Shot except much shorter range.

W - AoE spikes that deal damage. Can increase range and add slow through talents. Dota 2 - Similar to Bristleback’s Quill Spray except without the passive spray. LoL - Similar in function to Amumu’s Tantrum.

E - Shield.

R - Cancel possess.

Nova - Ranged Assasin

Q - Skill shot poke Dota 2 - Fairly simple ability. LoL - Similar to Ezreal Mystic Shot.

W - Targeted Nuke. Slows. Dota 2 - Fairly simple ability. Lol - Similiar to Jinx’s Zap! ability except targeted.

E - Summons a clone that deals damage on target location. Short range. Dota 2 - Similiar to Morphling clone except only on self. LoL - Similiar to LeBlanc passive except it’s an active ability and you don’t control it.

R - Choice of:

1) Global AoE nuke.

Dota 2 - Sunstrike without having to spread the damage. Wider Aoe as well. LoL - Ziggs bomb except it’s a laser from the sky instead of a bomb. Also global.

2) Targeted nuke, deals 3 auto attacks to that one target at once. (Not 100% clear on this one. Only read breifly and did not use).

Dota 2 - Similiar to Weaver except no projectile delay. LoL - Similiar to Jayce Ranged form Hyper Charge except instant. Passive - After being out of combat for 3 seconds she stealths. I apologize as I do not remember the rest of the effects. She gains an effect of either extra damage or movement speed

Gazlowe - Melee Specialist

Q - Summons turrets, up to 2 (increased by talents). Turrets attack enemies with limited range and duration. When they die, they drop scrap which you can pick up to restore mana and reduce cooldowns by a large amount.

W - Charged laser. Can spend time charging it to deal more damage and gain range. Max charge takes roughly 5-6 seconds.

E - Throws ticking time bombs with a 4 second countdown. Explode at end of countdown.

R - Choice of:

1) Increased NPC damage.

2) Throw an electro ball that explodes after a short delay and pulls in enemies caught by the explosion to the center.

Passive - Salvage. He salvages his creations to restore mana and reduce cooldowns by a large amount.

Stiches - Melee Warrior

Q - Throws a hook in a direction. Pulls in the first enemy hit.

W - Slams the ground in a direction of choice and deals damage in a small range cone.

E - Deals damage to a target and heals himself for 20% of his total health.

R - Choice of:

1) Activate to leave behind a trail of poisonous goo that slows and deals damage to enemies.

2) Cannot remember the other choice.

Passive - Whenever he takes damage he spews poison in an AoE around him dealing damage to enemies.

Diablo - Melee Warrior

Q - AoE fireballs. Looks exactly like his aoe in Diablo 3.

W - Short cast time then Charges his target and knocks them back. Works exactly like his charge in Diablo 3.

E - After a short delay he breathes fire at his enemies. Works exactly like his Dibalo 3 form.

R - Choice of:

1) AoE Death Grip.

2) Summons pentagrams under every enemy on the map. After a short delay any enemy still standing within the pentagram is stunned for 3 seconds.

Passive - Unknown

Did not play the following, experience is either from watching them or cloning them as Abathur.

*Tassadar - Ranged Support *

Q - Shield. Can be targeted on allies.

W - I do not remember.

E - Summons a bubble on a location that deals damage and slows.

R - Summons a wall construct that blocks pathing.

Passive - Activate to increase vision range and see into fog of war for a period of time.

Tyreal - Melee Warrior

Q - Throws his sword at a location, can teleport to it. Deals damage.

W - Don't remember

E - Don't remember

R - One choice is to channel for a period of time to cause all allies around him and himself to be immune to damage.

Uther - Melee Support

Heals, ultimate includes an AoE stun. Has very good initiation abilities.

Arthas - Melee Warrior

Has slows and deals moderate damage. His Ult choices are between summoning Sindragosa to deal damage in an aoe line starting behind him moving in front of him or Army of the Dead.

Malfurion - Ranged Support

Heals and can summon a Wild Entanglement.

P.S. Passive is called Heroic Trait in game and R is usually the Ultimate which is called Heroic Ability in Heroes. I apologize for using wrong terminology on those.
via: http://www.reddit.com/r/heroesofthe.../some_info_on_the_heroes_i_played_at_the_con/

https://www.youtube.com/watch?v=yy3vQj2oFz0

http://www.youtube.com/watch?v=4CEBXIHuCoc

63 Screenshots: http://www.ercgaming.com/forums/m/94678/viewthread/9474349-hereos-storm-screenshots

Meet the first 18 heroes from Blizzard's 'Heroes of the Storm': http://www.dailydot.com/esports/blizzard-heroes-storm-character-list-blizzcon/
 
Seh ich ähnlich. Die HotS performance ist grausam und hätte den Spielfluss erheblich gestört.

Zum Spiel:
Vieles sieht abgeschaut/geklaut aus (vorallem von Strife und LoL). Generell scheint das Spiel sehr vereinfacht und abgespeckt zu sein, z.B. das es keine wirklichen Turnanimationen bzw. flüssige Attacks gibt, wie bei LoL halt.
Außerdem scheint man keine Items kaufen zu können, sondern brauch das Geld eher um dieses Schiff in der Mitte bestechen zu können, damit es feuert...sind wir jetzt bei nemm Mafia DOTA angekommen oder was :troll:.

Naja ich werd mit das Spiel trotzdem geben, das Gameplay wird mir aber persönlich zu dünn sein. Ich find ja LoL schon teilweise abgespeckt und zu plump.

HotS performance ist schlecht wtf ?
Ich hab durchgehend 60fps in Starcraft 2 hots :O ob funmap oder net ist da völlig egal.
Außerdem isses doch eh die selbe Engine also wenn du vorher Probleme hast wirst jetzt immernoch probleme habn vll sogar mehr weils bissl besser aussieht (überarbeitete Effekte)
 
Ok ich muss zugeben, es sieht doch wesentlich besser aus als ich erst angenommen habe. Mir gefällt der große Fokus auf Action, nicht so ein lahmes Farming. Auch sind die Maps und Sideobjectives schön unterschiedlich. Und es greift einige Ideen von Strife auf, die das Teamplay in den Fordergrund stellen. Dabei mag ich doch Blizzard Helden eigentlich nicht sehr, grml ^^.
Wird hart sich zwischen dem und Strife zu entscheiden imo. Kommt dann sicher auch auf das f2p Modell an.
 
Ein Bild zum Talentsystem:
popKh15.png

So wie ich das bisher verstanden habe (und weil man ja eben keine Items hat) gibt es dafür Talente die den Held erlauben den Build zu individualiseren (sprich diese übernehmen wohl die Funktion von Items aber da alle gleich leveln und man auch nicht farmen muss ... mal schaun wie sich das auswirkt).

[spoil=Weiter Clips von der Blizzcon]http://www.youtube.com/watch?v=hCsYCw4yq6M

http://www.youtube.com/watch?v=jXLKIO-9yNk

http://www.youtube.com/watch?v=agRZX4RPRw4[/spoil]
 
N bisschen blöd finde ich den Mix aus Realismus (moderne Schusswaffen) und Fantasy irgendwie schon, kommt dadurch so Patchworkmäßig rüber ^^. Ist auch das was HoN imo zuletzt geschadet hat (einige unpassende Herodesigns und -skins)
 
hab mich mal für beta angemeldet sieht schon interessant aus muss man aber guckn wie es sich auf dauer spielt ohne cs undsoweiter.
 
Die Seite verlinkt eh nur aufs Bnet Profil ^^
 
Ein Vorteil hat ja Blizzards Game , neue Maps bei DotA2 und LoL ist es immer die ein und die selbe Map und meist immer die gleichen Champs was ja recht Öde ist

Wird getestet ... vllt gibts ja nen Beta Zugang wie für Heartstone was auch lustig ist :D
 
Blizzard hat einen eignen umfangreichen Blog zu Heroes (teils als Recap) veröffentlicht: http://us.battle.net//blizzcon/en/blog/11589056
FMFX6V6E985K1384221799454.jpg

While our heroes are individually great, they shine brightest when they come together as a team and one of the most fun ways to play Heroes of the Storm is to jump in with your friends. We want you and your friends to be able to select you favorite heroes every time you play, and we’re accomplishing this by allowing you to select your heroes before you queue up.
 
Die Fanpage Froststorm hat eine interessante Wunschliste für Heroes zusammengestellt: http://froststorm.com/heroes/wishlist
Welchen Held aus den Blizzgames der bisher noch nicht bekannt ist fehlt Euch noch?

Paar interessante bei, vorallem ein paar die ich garnet kenne ausem sc universum :D
Aber die ganzen Diablo Game Bosse müssen einfach drin sein wie Belial Azmodan usw. da hoffe ich auch das die noch kommen werden.
 
Doomhammer und Medivh müssen rein :)

Interview von RockPaperShotgun mit Browser über Heroes
RPS: You have some interesting alternate outfits for heroes. Roller Derby Nova, especially, caught my eye. On its own, that’s totally fine – just a silly, goofy thing. A one-off. But it got me thinking about how often MOBAs tend to hyper-sexualize female characters to a generally preposterous degree – that is to say, make it the norm, not a one-off at all – and StarCraft’s own, um, interesting focus choices as of late. How are you planning to approach all of that in Heroes?

Browder: Well, I mean, some of these characters, I would argue, are already hyper-sexualized in a sense. I mean, Kerrigan is wearing heels, right? We’re not sending a message to anybody. We’re just making characters who look cool. Our sensibilities are more comic book than anything else. That’s sort of where we’re at. But I’ll take the feedback. I think it’s very fair feedback.
alles weiter hier: http://www.rockpapershotgun.com/201...he-storm-female-designs-in-mobas/#more-177116

Und ein Nachtrag dazu:
Sad. Tears-welling-in-my-eyes-as-I-type-this sad. One of my greatest fears on this Earth is that I might someday sink to that level of cynical jadedness. I worry about it every day.
via: http://www.rockpapershotgun.com/2013/11/22/re-that-heroes-of-the-storm-interview/
 
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