Heroes of the Storm - endlich das Blizzard Dota?

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http://www.heroesofthestorm.com/en-us

Community/Fanpages
- http://heroes.blizzpro.com/
- http://froststorm.com/
- http://stormable.com/
- http://heroes-live.com/
- http://www.heroesnexus.com/
- http://www.reddit.com/r/heroesofthestorm
- http://www.gosugamers.net/heroesofthestorm

Wiki etc.
- http://hots.wikia.com/wiki/Heroesofthestorm_Wiki
- http://heroesofthestorm.gamepedia.com/Heroes_of_the_Storm_Wiki
- http://heroesofthestormwiki.com/index.php?title=Main_Page
- Helden Talentplaner

Cinematic Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=0ecv0bT9DEo

Gameplay Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=f_fAkO3WOSY
 
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stone

Moderator
Oct 16, 2007
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Blizzards "Heroes Of The Storm"

Ironischer Weise eröffne ICH hier das allgemeine Informations-Thema zu Blizzards neuem MOBA, das nun nicht mehr Blizzard Dota oder BLizzards Allstars heißen wird, sondern den Namen "Heroes Of the Storm" tragen wird.

http://www.youtube.com/watch?v=eThSo670cas

Kurz HOTS :ugly :ugly :ugly

Quelle: http://us.blizzard.com/en-us/games/heroes/

_________

Momentan die umfangreichste Wiki dazu, was ich finden konnte für Infos: http://heroesofthestorm.gamepedia.com/Heroes_of_the_Storm_Wiki

Gibt es dort Infos? Nein - ich will euch nur trollen. Bisher beruht die Seite nur auf Vermutungen.

Sobald es was neues gibt, wird es natürlich hier gepostet werden - der Thread ist quasi ein Pendant zum dota2-Thread.
 
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Mar 8, 2007
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HOTS... ernsthaft? Langsam geb ich echt meine Hoffnungen bezüglich Blizzard auf. Erst ein Trading Card Game, jetztz ein Moba mit der bescheurtsten Abkürzung die sie sich hätten aussuchen können...
Wenn Titan nicht der Oberhammer wird dann kann sich Blizzard in meiner Achtung und Beachtung irgendwo neben die ganzen EA-Klitschen stellen. Nett, aber meist nurnoch zum Budgetpreis. Ich frage mich echt was mit denen in den letzten Jahren passiert ist.
 
Oct 9, 2007
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Weitwegestanien
HOTS... ernsthaft? Langsam geb ich echt meine Hoffnungen bezüglich Blizzard auf. Erst ein Trading Card Game, jetztz ein Moba mit der bescheurtsten Abkürzung die sie sich hätten aussuchen können...
Wenn Titan nicht der Oberhammer wird dann kann sich Blizzard in meiner Achtung und Beachtung irgendwo neben die ganzen EA-Klitschen stellen. Nett, aber meist nurnoch zum Budgetpreis. Ich frage mich echt was mit denen in den letzten Jahren passiert ist.

Kann ich so nicht unterschreiben. Blizzard steht immernoch für qualität, und das ZCG passt ja gut zu Blizz (abgesehen davon das es ja sehr beliebt sein soll).
 

stone

Moderator
Oct 16, 2007
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Alpha wurde grad auf BlizzCon vorgestellt ...
Infos:

- Alpha ist fertig
- Beta Sign Up ab Heute
- HOTS wird das nächste große Blizzard Game (das schreit wohl nach mehr Hype, als ich erwartet hätte und Blizz wird damit sicher Geld machen - fragt sich nur wie? Dota microtransaktionen like oder doch als Stand Alone Variante???)
 
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Dec 2, 2001
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Cinematic Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=0ecv0bT9DEo


Gameplay Trailer:


http://www.youtube.com/watch?v=ApBcR5k38J0


Na ja mal abwarten. Wirklich begeistert bin ich nicht und von den letzten Blizzgames unter Activision auch wenig beeindruckt. Schau ma mal, atm. eigentlich noch viel zu gerne Dota2, wobei das halt auch noch viel Potenzial hat.


Erste Zusammenfassung von Gamestar: http://www.gamestar.de/spiele/heroes-of-the-storm/news/heroes_of_the_storm,47406,3029945.html

@ stone: Kannst du dein Video bitte in Spoil setzen? Startet immer automatisch - ultra nervig.
 
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freezy

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Sieht eigentlich ganz gut aus, vorallendingen gut dass es nicht wieder die selbe alte Map ist. Frage mich aber was sie sonst noch neues ins Genre bringen, oder ob es das typische Gameplay sein wird.
Achja, wieviele bekannte Charaktere hat Blizz denn eigentluch, fallen euch da über 50 ein? ^^
 
Dec 2, 2001
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Sieht eigentlich ganz gut aus, vorallendingen gut dass es nicht wieder die selbe alte Map ist. Frage mich aber was sie sonst noch neues ins Genre bringen, oder ob es das typische Gameplay sein wird.
Achja, wieviele bekannte Charaktere hat Blizz denn eigentluch, fallen euch da über 50 ein? ^^

In allen 3 Universen mit sicherlich weit über 50 mit Namen. Manche wohl bekannter und manche nicht so bekannt.
 
Jun 18, 2009
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Es wird verschiedene Skins für eure Charaktere geben

Spiele sollen zwanzig Minuten dauern und nicht länger

Es wird Support-Helden geben, die wichtig für das Team sind. Allerdings gibt es auch Heiler, Tanks und normale DDs.

Erfahrungspunkte wird es für das ganze Team und nicht einen einzigen Charakter geben.

Ebenfalls gibt es "Spezial-Helden", die wichtig für das Team sind, durch Buffs/Debuffs/oder spezielle Fähigkeiten.

Im Spiel ist es möglich, Gebäude und Umgebungen zu zerstören.

Auf den Karten wir des unterschiedliche "Ziele" geben. Auch Boss-Kämpfe sind möglich.

Die Verteilung der Erfahrungspunkte auf das ganze Team soll verhindern, dass Spieler, die ständig geganked werden, im späteren Verlauf weniger XP oder Stufen bekommen haben.

Das spiel sieht zwar auf den ersten Blick kompliziert aus, soll aber recht einfach zu lernen sein. Allerdings soll es hauptsächlich auf Team-Play ankommen und auf die Kommunikation.

Reittiere sollen dazu dienen, dass Spieler schneller ihre Mitglieder erreichen sollen - dabei wird der Unterschied zwischen "im Kampf" und "nicht im Kampf" gezogen.

Blizzard möchte das Gefühl von Einzelspielern wie in anderen MOBAs unterbinden - daher ist das Gruppenspiel enorm wichtig - ohne das Team geht in Heroes of the Storm nichts.

Die Entwickler haben keine genauen Ideen für die Zielgruppe des Spiels. Sie entwicklen Spiele, die sie auch gerne selber spielen würden.

Heroes of the Storm soll auch den E-Sports-Aspekt erhalten.
 
Nov 5, 2006
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Soa - OP ergänzt - sieht ja ganz gut aus das MOBA von Blizzard. Mal schaun wie sich da Strife gegen schlägt weil beide ja in etwa die selbe Richtung einschlagen.

@stone
Bitte pack den Twitch Link in einen Spoiler. Das Ding startet jedesmal automatisch wenn man den Thread öffnet (und ich denke da ich auch den OP weiter editiere wie beim Dota Thread nervt das ;)).

//edit
F2P bestätigt.
While Heroes has been confirmed to be free-to-play, Morhaime couldn’t say much about what kinds of microtransactions and pricing models we might see in the future. “I don’t think we would sell battlegrounds, because that would split the player base. I think we want the battlegrounds to be available to all the people that are playing,” he told us. “Other things -- heroes, skins, things like that -- I could see us selling.”
via: http://www.ign.com/articles/2013/11...torm?utm_campaign=fbposts&utm_source=facebook

heroes-of-the-storm-blizzCon-2013-14.jpg


BlizzCon 2013: Heroes of the Storm Heroes and Skins
via: http://2p.com/2728812_1/BlizzCon-2013-Heroes-of-the-Storm-Heroes-and-Skins-by-Evelyn.htm
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Sonya ist echt ein Hardcore Barbaren Name :ugly

Werde dann wohl eh nur Jimmy zocken :wub
 
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Neue Infos:
When will we get it?
Signups opened for the beta this weekend because they feel they are on the cusp of being able to offer it to the public. No hard quarter estimates as usual, though they want people to know it will be around the corner.

How will HotS deal with issues of community toxicity?
They aim to develop the game around mechanics that support a positive environment. In game this means focusing more on objectives rather than straight mechanics such as last hitting, and designing around fun and clear team work. Out of game they will be doing it through incentives such as bonuses for playing with people you know, and building systems that encourage interaction within the community.and makes it easy to find and make friends through the chat channels. Specifically he referred to vanilla WoW and said they want to go back to the feel of your reputation being so important that it means people are always nice to each other to keep up their cred on the servers.

What is the design philosophy behind shared experience?
It came from the idea of wanting supports to be able to easily gain experience. There is a hero in the game, Abathur, who is extremely weak to the point of being unable to even fight directly and having essentially no attack damage, and they found there was no way for him to gain experience because of it. When they gave supports like him attack damage and hit points, however, they found it made spellcasters much too strong. Shared experience is how they intend to build up hero diversity and allow for hard spellcasters to exist and be useful as commander units, rather than people who are always physically in the battle.

He referred to it as "the socialist approach" to team game building, and left it by saying if you want a game where you can be 10 levels higher than your teammates as the carry, then this isn't the game for you.

One thing they will consider adding is a chart that shows you how much experience you contributed to the team total (right now it just displays a single number for each team).

What is max level, and game time?
Max level is 25, and the game aims for 20 minutes. The 20 minute quote is all over their press materials, and they arrived at that number because "it just feels right", citing Brood War, Warcraft 3, and Starcraft 2 as examples of how that works.

How will skill choices work?
At certain levels you are given the choice between 2 or 3 talents, which is how you build your heroes in this game (as opposed to leveling up individual skills). They are things like more attack damage, more attack speed, or more range on one of your active abilities. They want to add functionality for choosing between different sets of these before the game, so you would pick which set of choices you want at levels 1, 4, 7, etc that you have some instances of "building" your hero before the game even starts, as you do with a CCG deck. These would not function as any kind of skill tree, but rather be discreet choices you would choose between several sets of talents for each applicable level.

This way it gives more choice in between games, though your options will still be more limited within the game.

What about esports?
Not at all worried about it currently. They would like to add features so that the community is able to take it competitive if they feel like it, but it is not a goal. Their goal is to design a fun, objective based game people play with their friends and not something that is only good for the very hard core audiences. When asked about the audience they're targeting, Browder was unable to give an answer and said the goal is to make a fun game that works and see who picks it up.

The platform itself is based on the SC2 engine so many features will be shared between games, and all of the features like shared replay watching and spectator clients will be similar for both.

How will map creation work?
It will be outsourced to the community. After the various issues early in SC2's career with maps not changing often enough for the community, the plan is to have a powerful map editor available to the public at large who can contribute in the same way that people make maps for previous Blizzard RTS games. Browder stressed that the custom games is one of the things that makes Brood War, Warcraft 3, and Starcraft 2 great and the team is planning on letting the fans do as much as they want as far as making new game modes.

The game currently has 3 different game types, and they plan on keeping the ladder pool somewhere between 3 and 5 with active rotations, the specifics of which are far off from being set.

How big will the full hero roster be?
The plan is to keep going until ideas start to repeat. Currently at Blizzcon there are 18, and internally the number is closer to 30 with heroes they're testing and balancing. There is no goal or set design for it yet, Browder said he would like to keep going until he runs out of gas on ideas but has yet to hit that point.

There will also be little concern given for lore concerns on hero designs, so the possibility for weird stuff is out there and won't limit what each hero is capable of.
via: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=434874
http://www.youtube.com/watch?v=CFSCTj4Ilhw

//edit
FAQ + Fact Sheet im OP ergänzt, selbigen bereinigt.
 
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