[DotA2] Dota 2 Sammelthread

Jau, der alte Graph war da bisl aussagekräftiger. Vllt will man so Ladder Anxiety vermeiden. Mal schaun ob das so bleibt oder was noch kommt. Ich meine den Kalender gab es früher ja auch noch nicht. Kann also gut sein das se noch einiges adden / ändern / ...
 
werds mir wohl am wochenede auch wieder auf die platte hauen und mal gegen botz spielen und dann beurteile ob ich das genre mag oder nicht.
 
Steam Inventar = DotA Inventar
lOBLSJF.png

Macht sortieren es einem doch wieder leichter doppelten Krams zu tauschen :)
 
Mh, Du meinst das beim Ziehen der Cam mit der mittleren Maustaste?
dota_camera_reverse auf 1 setzen (in der Konsole).

so ... runtergeladen, funktioniert.

btw: ich spiel nun gegen bots und hab keinen blassen schimmer was ich da eigentlich tu :(
 
Last edited:
Soll ja iwann so ne Tutorial Map kommen - in den Content Analysen sieht man da immer wieder neu hinzugefügte Teile. Auch sollen bald Ingame Guides kommen (nicht nur per Steam Overlay).

Ansonsten: im Startpost habe ich einen Stapel YT Videos verlinkt die den Einstieg erleichtern (englisch). Drunter sind nur Links zu weiteren Guides.
 
OK, ich hab mir am Wochenende Guides angeschaut und rund 4 Spiele mit/gegen Bots gespielt.

Ich bin zum Schluss gekommen: "Ich glaube, es ist einfach nix für mich - ich weiß nicht, aber ich komme einfach nicht mit dem Gameplay ansich zurecht. Es passt einfach nicht zu mir befürchte ich."

:(

Schade, hätte es gern zu meiner Spiele-Sammlung hinzugefügt, aber das Spiel hat mich einfach bisher nicht von den Socken gehaut.

___________

Danke nochmals hier für die vielen Tips, aber ich werd mich wohl eher auf HOTS stürzen :( :( :(
 
- Added In-game Guides and Hero Builds!
- Players can now be a member of multiple teams.

GAMEPLAY
- Fixed backswing behavior on some of Invoker's skills.
- Fixed Last Word being dispelled by Purge/Cyclone/etc.
- Fixed Last Word interrupting channeling spells if the initial duration ends during the channel.
- Enabled Medusa in Captain's Mode tournament version.
- Fixed Healing Ward not preserving its hotkey when leveled up.

UI
- Added right click menu to the combat log with "Copy to clipboard" option.
- Added option to render the Co-Broadcaster's camera. Use dota_minimap_draw_cocaster_camera 0 to disable.
- Added new right click option to backpack items to equip the entire set the item belongs to.

BOTS
- Adjusted hero roles of Windrunner (fewer last hits) and Meepo (more last hits).
- Made Death Prophet bot more likely to use Crypt Swarm in teamfights.
- Made Necrolyte bot a bit more hesitant about using Death Pulse when laning.
- Fixed bots dropping thousands of TP scrolls at the side shops.
- Practice with Bots difficulty and team settings are now saved.
Update said:
- Added text for when you're not on your team's roster but are on the Team Matchmaking page.
- When you have a complete party that matches your active team, its logo will now show up on your mini profile.
- Fixed performance bug in Morphling's Morph ability.
- Added a large number of items to the random loot drop lists.
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=74536
+Analyse: http://www.cyborgmatt.com/2013/02/dota-2-20th-february/
 
Last edited:
Man kann jetzt ganz leicht Guides erstellen. Gibt dazu eine Art Baukasten mit Items + Skills - dazu added man noch ne kurze Beschreibung. Ich hab mal meinen bisherigen Steam Guide hier umgesetzt: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=128715652
Per Abo sieht man den dann auch im Spiel :)

Mehr zu den Guides: http://www.dota2.com/workshop/builds/overview
Guideübersicht: http://steamcommunity.com//app/570/guides/

//edit
DotA 2 Update kommt auch grade.

//edit2
Nützliche Links neu formatiert (siehe OP):
Nützliche Links rund um DotA 2
[TABLE="head; autonum=1; autonumtitle='#';"]Seite (Link) | Beschreibung / weiterführende Links / Alternativen
playdota | offizielle DotA Seite inkl. dem PATCHLOG (portiert samt Log immer im Dota2 Dev Forum)
/r/dota2 | Subreddit rund um DotA 2 mit eigener Sammlung an Guides / ...
/r/Dota2Trade | Item-Tauschbörse auf reddit
joinDotA | eine der größten Community Anlaufstellen, mit eigenem Turnier (The Defense) und Tobi Wan
TeamLiquid | beste Adresse für Streams (mit eigenem Wiki)
DotA 2 Wiki | großes Wiki rund um die DotA Helden, Items und und und ...
Guides auf Steam | im Spiel abrufbar, ihr könnt selbst einen Guide erstellen, Infos zur Guideerstellung gibt es hier
Alt-Tab Guides | gute Sammlung kurzer Guides und Item-Builds
DotA Hut / DotA Fire | weitere Seiten für Guides (teils etwas outdated)
DotA Edge / DotA Counters | Counter-Pick Helfer, sprich welcher Held ist gegen Held X gut (nicht blind vertrauen)
Dota Academy | Stats von Progamern (Turniere) und Fantasy League (eigenes Dreamteam erstellen)
DotA 2 Lounge | zur Zeit beste Tauschbörse für Items, Alternativen: dota-trade, dota2wh
DotA Cinema | Videoguides mit u.a. den wöchtenlichen Top 10 und den Fails der Woche
cyborgmatt.com | regelmäßige Analysen der DotA 2 Patches
DOTABUFF | ausführlichere Statistiken zu eurem DotA 2 Account[/table]
[SPOIL=Zusatz zu DOTABUFF (damit eure Stats angezeigt werden)]Damit DOTABUFF eure Stats auch anzeigen / berechnen kann müsst Ihr dies in den DotA Optionen zunächst erlauben:
ZCI8nLb.png

via: https://dotabuff.com/pages/enabling-statistics[/SPOIL]

iPTzUow.jpg
 
Last edited:
Na'Vi Roster Change
sDGHmT9.png

Ars-Art verlässt das Team. Dafür kommt mit Funn1k ne kranke Nummer von Empire. Wirkt iwie schon fast wie die FCB Taktik - Konkurrenz schwach kaufen ^^

Bisl unklar ist jeder die Aufteilung bei Na'vi (AA war ja meist die 4 oder 5). Offlane hat man eigentlich auch LoH. Ingesamt ist das Team aber so wohl schwerer ausrechenbar.

Today we have to announce a somewhat uneasy decision about roster changes in Uganda Na`Vi.Dota 2 squad, but as the time goes we felt there was a need for a fresh blood. That being said, Rwanda Sergey "ARS-ART" Revin is leaving the team with Uganda Gleb "Funn1k" Lipatnikov joining the ranks of Natus Vincere.

Being a priceless asset for the team, Sergey has helped us to achieve a number of oustanding tournament victories which we are very grateful to him for. We would like to wish him all the best in his new team and we're pretty much sure he will strengthen any squad he is going to join in the nearest future.

"I would like to thank Natus Vincere e-Sports Club for this wonderful year and a half that I've been a part of it", says Rwanda Sergey "ARS-ART" Revin. "Thanks to the guys for their your support and victories. Thanks to the staff for all their assistance in every aspect. Special thanks to ZeroGravity, of course, who asked me to join Na`Vi back in that days. I want to wish good luck and new achivements to the new team. See you soon, just in a new squad!"

"Today I announce that one of our players will be leaving the team, Sergey "AA" Revin. The presence of Smile in this team will always be remembered, because he was a part of what created Na`Vi", says England Clement "Puppey" Ivanov, the captain of Dota 2 roster. "Times have been different and conflicts have arisen. It has been an uneasy environment for a long period of time, we have been trying to fix this situation but have failed to do so. That is why we will bring new blood and friendship to the team. Funn1k, an old friend of XBOCT and a remarkable player will be joining us today to rebuild Na`Vi and create a new environment"

There is not much to be said about Uganda Gleb "Funn1k" Lipatnikov, who has produced an immense progress in competitive Dota 2 for the past months. We are sure that his hunger for tournament victories and motivation will help us to reinforce the team and show once again what real Uganda Na`Vi is made of.

"I feel sorry to leave my current team, but still Na`Vi is on top of the e-Sports and it's worth trying to become the best.", says the newcomer in Na`Vi Uganda Gleb "Funn1k" Lipatnikov. "I am very happy that I will be now playing with this team and won't say smth like 'we will become number 1 in the world'. I don't know if we will, but I know that I'll do my best to make it happen"
via: http://navi-gaming.com/news_show.php?news_id=13272

Gab aber wohl auch intern Reibereien mit AA wenn man den Kommentar von Puppey richtig deutet.
 
Update Notes - February 27, 2013

- Added Mechanics I for new players!
- Added 7 new item sets to the Dota store.
- Immortal and Tournament items can now be traded on the Steam Community Market.

GAMEPLAY
- Clockwerk: Fixed Power Cogs pulling more than just heroes inside the cogs.
- Huskar: Fixed Berserker's Blood not stacking at the proper health thresholds.
- Keeper of the Light: Fixed Mana Leak accumulating mana loss during magic immunity.
- Phantom Lancer: Fixed an issue where illusions made by a player on the other team would create uncontrollable Juxtapose illusions.
- Tusk: Fixed a case where heroes with very small collision size could escape Ice Shards.
- Tusk: Fixed a rare bug where teleporting could cause Walrus Punched units to end up in odd positions.
- Fixed various aspects of Spectral Dagger logic being dispellable.
- Fixed sometimes being revealed if your projectile hits the target after you become invisible with Shadow Blade.
- Improved TP interaction with FoW.
- Fixed two ledges (below the two rune spots) where you could get units stuck with Telekinesis and Vacuum.

UI
- Added the ability to examine chests.
- Added a Game History tab to the Team Profile.
- Added checkbox for filtering Live Games to just Team games.
- You can now click on Team names in Live or Recent games to view their team profiles.
- Added a post-game Match Quality survey panel.
- Added an icon to backpack slots if that item is currently equipped.
- Fixed the courier delivery icon popping when the courier collected stash items.
- Fixed courier delivery being delayed by 0.5 seconds if there were no items to get from the stash.
- Fixed courier move orders not clearing the transfer items buff icon.
- Players can now set a custom rich presence status that can be displayed on the UI.
- Fixed Lina's Fiery Soul buff not showing the correct cooldown if it was refreshed with 3 stacks.

AUDIO/VISUAL - Updated Arc Lightning's visual effects and sound.
- Updated Shadow Shaman's attack sound.
- Updated Ether Shock's visual effects and sound.
- Updated Mjollnir and Maelstrom visual effects.

BOTS
- When a push is happening into a base, global desire to farm is significantly decreased.
- Fixed a case where bots far from the lane front could thrash into and out of Push Lane mode.
- Single-player bot games now run locally on the user's machine.
- Increased reaction time by about 50% in all modes.
via: http://dev.dota2.com/showthread.php?t=75432
This week update also allow players to preview the content of all chests before unlocking them. You can also preview the contents in full 3D!
chest_inspector.jpg

We’ve also added the ability to specify a custom status on your Rich Presence area. You can find this in your Career Profile panel.
status_update.jpg

via: http://blog.dota2.com/2013/02/who-calls-the-dragon-knight/



Tutorial endlich live ^^
Ow1Na2U.jpg

Tutorial ingame
OQIP6gB.jpg

mehr: http://imgur.com/a/4eTY8


Neue Effekte / Icons:
nYo3YDE.jpg

VmQlLg9.jpg

U72IzRk.jpg


Sammlung der vermuteten neuen Sets: http://tf2b.com/diff.php?gid=205790

Ledge Changes
 
Last edited:
ach verdammt - ich würd ja trotzdem gerne.

immer wenn ich mir lets plays davon ansehe, bekomm ich richtig lust.

doch wenn ichs mir dann erst wieder installiert habe, bringt mich zum einen die scheiß kamera-steuerung zum verzweifeln (die trotz dezis trick in der console noch immer mies ist) und andererseits ist ein einstieg ohne leut die es einem gliech ingame erklären doch recht anspruchsvoll .... moah ...

ein teufelskreis - sei verflucht dota2. ich warte auf Blizzard All Stars mit hoffentlich Sc2-Kamerasteuerung :ugly
 
Die Changes sehen gut aus hilft auch nen bissl den Einsteigern.
Ka stone was dein prob mit der kamera ist ? ich fand die kamera immer gut nur der delay damals war etwas nervig sonst find ich das game klasse und die neuen changes sind auch wieder gut :)
 
Mal ein kleiner Workshop Watch (was könnte uns so zeitnah erwarten):
268x268.resizedimage

Shadow Shaman

637x358.resizedimage

Rubick (wäre eine Ergänzung zum aktuellen einzigen Set (selber Ersteller)) - find's voll geil

637x358.resizedimage

Anuxi mal wieder - diesesmal was für die WR

637x358.resizedimage

Endlich mal was fürn Lycan?

637x358.resizedimage

Auch für'n Veno wär's das erste Set.

637x358.resizedimage

Necro im Putress (WoW) Style - warum nicht :)

637x358.resizedimage

Hier her Fischi Fischi :D

268x268.resizedimage

Schneller Courier!

637x358.resizedimage

Stäblein, Stäblein am Trabant.

637x358.resizedimage

Das ist doch mal n Shuriken.

637x358.resizedimage

Ein Storm zieht auf.
 
Und wieder nichts für Shadow Fiend -.-.

Warum kommt keiner auf die Idee mal nenn "ICE-Shadow Fiend" Skin zu entwickeln oder generell ein SF Skin aus Elementen (Feuer, Wasser, Natur)?
 
Back
Top