Overwatch [Blizzard]

Macht nur Sinn, da einige Helden kaum bis gar nicht gezockt werden:O
 
Wo ist dann das Problem wenn sie doch eh nicht gezockt werden? :D
 
Der Aufbau des Menüs ist nicht für so viele Charaktere ausgelegt und würde vor allem die Konsoleros nerven. Den Rest kannst du dir selber beantworten.;)
 
Das man Dinge verliert für die man bezahlt hat? Ja kann ich mir gut erklären^^
 
Ist meiner Meinung nach hinnehmbar, wenn sie wirklich kaum gespielt werden.

EDIT: Man darf ja auch nicht vergessen, dass auch immer neuer Content dazukommt und alte Charaktere vllt. durch besser angepasste ersetzt werden.

Ich denke Blizzard wird auch nicht grundlos alten Content entfernen, aber bisher sehne ich mich eher nach neuen, anstatt alten Content.
 
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Das macht weder Sinn noch ist es hinnehmbar. Wenn Helden kaum gespielt werden, dann hat man die umzuändern oder lässt die als Niche/Funpick. Entweder attraktiveren Spielstil oder einfach nur Buffs/Rebalancing. Helden haben ganz eindeutig nicht entfernt zu werden. DotA hat wie viele Helden im Moment? 120? Stellt euch mal vor da werden jetzt 2 oder 3 einfach entfernt. Was meint ihr was da für ein Shitstorm los wäre. Das Spiel wär ruiniert. Garantiert.

In LoL bekommen alte Champions immer mal wieder komplette Reworks, wenn sie entweder scheiße/langweilig zu spielen sind oder die Mechaniken einfach veraltet sind. Und so gehört das auch in Overwatch. Die Zeit für Reworks ist sicherlich noch nicht gekommen, aber darauf wirds irgendwann hinauslaufen. Helden einfach raus nehmen. Ich glaub ich les nicht richtig. Eskalation wär das, wenn die meine Symmetra entfernen würden.
 
Ach und wie willst du das dann im Menü integrieren? Die Leute beschweren sich schon jetzt, dass die Vorbereitungszeit zu lange dauert.

Soll man etwa genauso lange warten, wie in Dota, bis man sich irgendwann zusammengestellt hat? C'mon:z
Außerdem vergisst du dabei auch die Menüführung auf der Konsole, wenn immer mehr Helden dazukommen.

Natürlich kann und sollte man die Helden anpassen, aber manchmal könnte das entfernen eines Helden durchaus das Balancing verbessern.

Man könnte sich natürlich darauf einigen, dass es für die alten Helden einen separaten Modus geben könnte.
 
wtf es könnten 10 Reihen PROBLEMLOS runter gehen? Soll ich jetzt auf 50 Helden verzichten, weil ie Konsolen 3 Sekudne länger brauchen bis sie den Helden erreicht haben? Was is los mit dir? :o Wie kann man sowas schön reden?
 
Gut und wenn du mitten im Spiel schnell wechseln willst? Willst dann auch ewig brauchen zum picken?

Versteht mich nicht falsch, ich verstehe eure Argumentation völlig, aber kann mir auch genauso gut das entfernen von Content vorstellen, wenn er sinnvoll durch Neuen ersetzt wird.;)
 
na dann dauert das als Konsolentyp halt 3 Sekunden. Die brauchen auch 3 Sekunden zum aimen. Soll mich das jetzt als PC Spieler jucken? Selbst als Konsolereo würd ich eskalieren. Wie viel zeit hat man, wenn man gestorben ist? 20 Sekunden? Reicht das denn nicht? Das reicht um sich 5x umzuentscheiden.
Und von der Balance braucht man nicht sprechen. Free to play Mobas schaffen es 120 Helden (mehr oder weniger) zu balancen und Blizzard schafft keine 30 und muss deswegen Helden raus nehmen? Das wär die pure Lächerlichkeit.
 
Den Konsolentpen is das btw scheiß egal wie groß das Menü is :D
Die bekommen normalerweise dann ein Wheel in das se ihre Fav Objekte / Charaktere einfüllen können^^
 
Ich glaube, so würde Hanzo selbst dem Stone gefallen! :ugly

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Edit: wär soo gut, wenn man sich aussuchen könnte, welcher Charakter in welcher Sprache redet. :(
 
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Wäre lustig wenns von jedem Char. einn weibchen und ein Männchen geben würde ...

--> alles nur Weiber auf dem Schlatchfeld, ganz sicher!
 
Reinhardtine??? Spinnst du??? :scared

Und Anus will ich auch nicht! :kotz
 
PC/XB1] Overwatch Patch Notes – September 1, 2016


Competitive Play Season 2
We've made some big changes to Competitive Play in Season 2. The most noticeable change is the introduction of skill tiers, which we hope will better communicate players' relative skill levels. Competitive Play will put a greater emphasis on skill tiers over specific ratings, and as such, a player's tier will be more prominently displayed throughout the game. We've also switched the skill rating system to a 1-5000 scale to give players more detailed information about how each match affects their specific rating.

Sudden Death is also going away in Season 2. Instead, matches that are tied when the clock runs out end in a draw—though, it should be a rare occurrence. Because of this, we've made some changes to our game modes in Competitive Play to help reduce the chance that a draw can happen.

We've also made a few minor adjustments to leaver penalties, the top 500 system, and the competitive point system. Read on below to learn more!

New Assault/Escort Map: Eichenwalde
The forest has slowly begun overtaking the abandoned village of Eichenwalde, but the scars will never completely fade. During the Omnic Crisis, Eichenwalde was the site of a key battle. General Balderich von Adler took a handful of crusaders to the village in an effort to outflank the omnic army. Balderich's soldiers were able to break down the enemy forces, giving the German military an opportunity to push back, but the Crusaders didn't make it out of the battle. General Balderich finally collapsed in the castle's great hall.

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BALANCE

General

Ultimates that consume the ultimate meter when activated will now drain the meter more quickly (.25 second instead of 1 second)
Reverted a recent change that reduced the size of heroes' projectiles
Most hero abilities will no longer interrupt quick melee attacks
Ultimate abilities will now interrupt quick melee attacks


Developer Comments: Altering the size of projectiles in flight had too many unintended side effects to keep in the game, at least in its current form. We will continue watching this and make additional changes if necessary. We’re also making quick melee more consistent when interacting with enemy abilities.

D.Va

Defense Matrix
After being activated, Defense Matrix will begin regenerating following a 1-second delay (formerly .5 seconds)


Developer Comments: Defense Matrix was too efficient when tapped repeatedly, instead of being held. Now, the recovery delay matches the ability cooldown.

Hanzo

Hanzo will now experience a 30% decrease in speed while aiming (formerly 40%)
Maximum projectile speed has been increased by 30%
Arrow size has been reduced by 33%


Developer Comments: Hanzo has the potential to deal a lot of damage, but he can feel really inconsistent, even at a medium distance. By increasing the projectile speed, we’re extending his reliable range, making it easier to land shots without having to perfectly predict enemy movement. To compensate for the increased projectile speed, we’ve decreased the size of his arrows, meaning his shots now require a bit more accuracy.

Genji

Double jump no longer resets when wall climbing
Swift Strike
No longer deals damage to traps like Widowmaker's Venom Mine or Junkrat's Steel Trap
No longer bypasses Junkrat's Steel Trap
No longer interrupts quick melee attacks
Dragonblade
Duration of Genji's ultimate has been reduced from 8 seconds to 6 seconds


Developer Comments: Genji was a little too difficult to pin down, and these changes will balance his speed. Swift Strike no longer cancels the recovery time from a quick melee attack, so players will no longer be able to get a free melee attack before using Swift Strike. Lastly, Dragonblade's duration was long enough that it often felt too difficult to reasonably counter.

Lúcio

Amp It Up
The boosting of movement speed has been decreased by 30% (from a 100% increase to a 70% increase)


Developer Comments: Thanks to Lúcio's speed increase, he was almost a must pick in every lineup.

McCree

Deadeye
Now drains over a .25-second period (instead of displaying a 50% reduction on the ultimate meter when activated and 0% when confirmed)


Developer Comments: If players managed to counter or avoid McCree's ultimate, it would often regenerate very quickly since only half of the ultimate charge was spent. Now, this ultimate works like every other ultimate that has a duration.

Mei

Blizzard
Projectile now pierces barriers
Radius has been increased from 8 meters to 10 meters


Developer Comments: Mei has an interesting toolkit, but her ultimate often felt like it was too difficult to use effectively. Consequently, it felt weak compared to many other ultimate abilities. The freeze effect has been piercing barriers for some time now, but the projectile would still be blocked. Now, you can throw it down exactly where you want it, so it’s much easier to utilize the full radius effectively.

Mercy

Caduceus Staff
Healing Beam
Healing-per-second has been increased by 20%
Resurrect
Resurrected allies will be able to maneuver after 2.25 seconds (reduced from 3 seconds)


Developer Comments: Resurrection now allows teammates to jump back into the fight more quickly, which should help Mercy survive after activating her ultimate. Mercy's healing is also getting a boost to solidify her role as a strong, single-target healer.

Roadhog

Chain Hook
If the hooked target isn't in Roadhog's line of sight when retracting the hook, they will be moved back to the position where they were originally hooked


Developer Comments: This change means that hooked targets will be less likely to slide along walls, potentially ending up in an odd place after they've been reeled in.

Soldier: 76

Heavy Pulse Rifle
Bullet spread now happens more quickly when unloading fully-automatic pulse fire
Significantly Increased bullet spread recovery time


Developer Comments: These changes will make burst-firing feel more reliable and increase his effectiveness at longer ranges.

Zenyatta

Orb of Discord
The amount of damage amplified by a target with Orb of Discord has been decreased from 50% to 30%
Orb of Destruction
Damage has been increased from 40 to 46


Developer Comments: Zenyatta is in a far better place since the last update, but the strength of Orb of Discord has turned him into an almost mandatory pick. These changes reduce Orb of Discord's effectiveness, but his damage-dealing potential has been increased. The amount of damage that he delivers should feel largely unaffected by the change.

MAP BALANCE CHANGES

Watchpoint: Gibraltar

Watchpoint: Gibraltar’s first checkpoint has been removed


Developer Comments: The balance changes that were implemented in previous patches have eliminated the need for Watchpoint: Gibraltar to have an extra checkpoint.


Den Rest gibts detailliert hier nachzulesen: http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20749104703
 
Also ich für mein Teil finde es gut wenn man alte Champs die nicht mehr ins Spiel passen löscht. (Falls Skins gekauft Gold oder Geld zurück)

Reworks wäre zwar auch nett aber sehr oft keine Lösung was man auch bei LoL sieht (Ryze 3tes Rework und eingentlich trotzdem der selbe fk ), lieber löschen oder nur in Custom games Spielbar.

Aber bis dorthin hab Blizzard noch Zeit und genug Platz für gut 20-40 neue Helden wenn das unnötige entfernt :)
3v2pmsyy.jpg


Ist zwar jetzt ein schlechtes Bild aber es gibt genug Platz und der Held muss im Hintergrund nicht angezeigt werden , dazu kommt das es bei anderen Games auch sehr gut funktioniert wie Tekken,Smash etc. und das ohne für die Konsole extra was zu Programmieren xD

Blizzard sollte sich mehr um die Balance kümmern und Maps , finde die neue Map und Watchpoint Gibraltar immer noch schlecht und versuche die so gut wie möglich zu umgehen :S

vllt noch schöne neue Skins , ein NOVA skin für Widomaker oder so :D
 
Last edited:
https://gfycat.com/GreedyPartialChameleon

So spielt man ana :ugly
 
Na ja, 3 Assists und ein Kill schafft man selbst mit Mercy^^
 
Diese Matchmaking von Blizzard :D

Level 20,12,18,15,10.21 gegen Level 12*,55,54,44-44,1*

bockt richtig und dann der kack Wald :D
 
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