[DotA2] Dota 2 Sammelthread

Dota 2 hat seinen ersten, wenn auch kleinen, Betrugsskandal. Das gestrige Spiel zw. RoX.KIS und ZRage ist betroffen. Der Spieler Solo von RoX hat bei einer Wettseite 100$ gegen sein Team gesetzt und dann entsprechend gespielt. Ob das ganze Team mit involviert war und ggf. noch weitere Wetten liefen ist bisher unklar.

Die Konsequenzen sind aber hart (und wie ich finde auch gerechtfertigt):
  • RoX.KIS (Team und Spieler) sind gebannt von allen Star Series Turnieren. Ebenso sind alle Partnerturniere informiert entsprechende Schritte einzuleiten.
  • RoX.KIS (Team - 1 Jahr gesperrt
  • RoX.KIS Spieler, exklusive Solo - 3 Jahre gesperrt
  • Alexey "Solo" Berezin - lebenslange Sperre ohne Anspruch auf einen Einspruch!
Das Roster von RoX findet Ihr z.B. hier: http://wiki.teamliquid.net/dota2/RoX
Nicht betroffen (gesperrt) ist übrigens VANSKOR (Hard-Support), da er schlicht nicht da war. Man vermutet nun das er zeitnah zu einem anderen Team wechselt (z.B. Empire die eh nach Ersatz für twista / Mitch suchen die nicht gerade zu den Top-Supportern zählen). Der Gewinn hat übrigens 322$. Ob es das nun wert war könnt Ihr Euch selber beantworten.

mehr dazu: http://de.reddit.com/r/DotA2/comments/1gcztm/solo_banned_from_sltv/ und http://dota2.starladder.tv/news/3423
Warum so drastische Strafen? Man will bei Dota 2 gleich frühzeitig ein Zeichen setzen um nie so einen Skandal wie bei Broodwar zu erleben. Ein Skandal von dem Sich die Szene nie wieder erholt hat und der bis heute wohl auch noch die Entwicklung von SC2 in Korea bremst (im Vgl. zum früheren BW Boom). Mehr dazu: http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Match_Fixing_Scandal

Dota Lounge ist übrigens nicht betroffen. Dort wurde von RoX nicht gewettet. Für alle die da auf ZRage gesetzt haben hat es aber nun Rares geregnet. Glück / Pech - wie man es nimmt.



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Es gibt aber auch gute News heute:
Die Dreamhack startet heute wobei Dota das höchste Preisgeld hat. Alle Infos dazu hier: http://de.reddit.com/r/DotA2/comments/1gd2g8/dreamhack_summer_2013_dota_2_survival_guide/
Los geht's 14 Uhr!
 
Update im Wettskandal - RoX meldet sich zu Wort:
We think that the evidence base is very uncertain in this case. We've been able to insist on more thorough investigation of the incident and we believe in the innocence of our players and staff, and in adequate solution on the case.

here they write about what evidence that currently exists:

  1. a bet on zRage-RoX.KIS match from an unknown account(which doesnt belong to Solo(egamingbets confirmed))
  2. ip of "SMART" isp in Novorossiysk city( doesnt match to Solo's ip)
  3. cash out order to Solo's Webmoney account
We found out, that you can cash out(from egamingbets) to any Webmoney account, basically, you need to know its id to do this. And it is easy to find Solo's Webmoney information, because it is public.

After some more negotiations, we discovered that deposit to this account was not made from Solo's Webmoney, so it is unknown who made it. Also Solo's skype was stolen last week during livestream, which made it even easier to get his personal info.

Rox team is being accused of intentionnaly losing this game, however the team did not have any chances of getting to Lan finals, so this match was just a formality.

Solo and Rox team do not agree with these accusations and we continue to ask for a full investigation of this incident(with the help from Starladder judges, players and managers of Rox, and egamingbets). We look forward to understanding of this among our fans, and please do not make sudden conclusions"
via: http://de.reddit.com/r/DotA2/comments/1ge4m4/statement_from_roxkis/

kurz un knapp:
RoX findet die Verurteilung zu schnell und nicht ausreichend begründet / belegt (sprich der Sachverhalt ist nicht eindeutig geklärt). Die Wette wurde nicht vom Account von Solo durchgeführt, die IP stimmt nicht überein ... man will nun ausgiebig alles überprüfen und bittet daher erstmal um Zeit. Der Ruf von RoX ist aber so oder so beschädigt.

Das passende Feedback dazu gibt es auch schon:
  1. Unknown attacker, who lives with Solo in the same city, is betting from Novorossiisk IP adress ​​http://iplocation.truevue.org/46.173.2.139.html, what a coincidence;
  2. An attacker makes the biggest possible bet on that site on a team that is clearly weaker, either he's an idiot or he knew something;
  3. And suddenly this someone is getting lucky and RoxKis play with a stand-in and feed as hard as possible
  4. After the "sudden" victory, the attacker decides to take revenge on Solo and substitute him by giving him $ 322, in the hope that all this will emerge

//edit
Es drohen wie bereits angekündigt noch härterer Sanktionen für RoX. joinDOTA unterstützt die Aktion von SLTV und erwägt RoX auch von allen eigenen Veranstaltungen auszuschließen:
joinDOTA is supporting StarLadder's decision completely. Actions like this are unacceptable in any kind of sports. Therefore it's planned to extend the ban to all competitions organized by joinDOTA - including The Defense, Bigpoint Battle, Eizo Cup, jD Masters and more. A final decision will be made after all details are sorted out.
Das sind dann schon eine Menge Turniere die fehlen und ohne diese kein Geld, keine Beachtung, keine Einladungen zu anderen großen Veranstaltungen die oft auf aktuellen Turnierergebnissen basieren (Dreamhack / ...).
 
Last edited:
Okay harte Strafen sind ein eindeutiges Signal und meiner Meinung nach auch gerechtfertigt, WENN es denn wirklich so war. Ich finde auch nicht, dass man jetzt überschnell reagieren und wirklich erstmal die Sachlage prüfen sollte. Immerhin leidet das Team enorm darunter und kann seine Dota2 Karriere ja fast an den Nagel hängen. Wir sind hier ja nicht auf dem Fußballplatz.
 
Dota 2 soll ja nun vor der TI3 seinen Betastatus endlich ablegen (offiziell von Valve bestätigt - zu faul ne Quelle zu linken).
Gleichzeitig werden wohl einige Helden nochmal überarbeitet. Heute ist dieses aufgetaucht:
M65b283.jpg

Shadow Fiend ;)

Ebenso wird es zum Release wohl mehrere Tutorial-Maps geben:
K9LauTr.jpg
 
Dota 2 soll ja nun vor der TI3 seinen Betastatus endlich ablegen (offiziell von Valve bestätigt - zu faul ne Quelle zu linken).
Gleichzeitig werden wohl einige Helden nochmal überarbeitet. Heute ist dieses aufgetaucht:
M65b283.jpg

Shadow Fiend ;)

Ich glaub ich spritz gleich ab :D.
Der jetzige Skin von SF sieht ja schon cool aus, aber das der alte Nevermore wieder kommt ist ja mal richtig geil :D.

Warum wird eigentlich sein Skin verändert, findet die DotA2 Community den jetzigen SF hässlich oder lässt sich sein derzeitiges Modell nicht so gut mit Ausrüstung gestalten?
 
Last edited:
Denke mal letzteres @Ganon

GAMEPLAY
- CM Time Penalty change from 20/50/90 to 30/70/110.
- Fixed it being possible to find out where enemy player cameras were looking.
- Prepared Dota 2 for VAC support.

UI
- Added support for forming and managing Guilds. You can invite, kick, promote, and demote members. They have a guild message that can be edited, a logo, and a chat channel. We'll be continuing with development of additional Guild functionality!
- Added the ability to open a party to a guild, which allows members of a specified guild to freely join the party. Players can browse open guild parties that are available to them.
- NOTE: Guilds will remain disabled on the main client this week. They should be fully live next week.
- Quick Cast moved to separate keybindings, instead of sharing autocast's bindings.
- Quick Cast can now be used on the minimap.
- Private lobbies can now specify the Dota TV delay between 10 seconds and two minutes. Six minute delay is available for league lobbies.
- The list of matchmaking regions is now sorted by distance from the user. Closer regions will be at the top of the list.
- The matchmaking system will now notify players if a region they wish to play in has gone offline for maintenance.
- Removed spectator item popups for wards, couriers, and dust.
- Fixed Aegis reclaim message popping up erroneously.

AUDIO
- Updates and minor revisions to some Zeus, Alch, and Pugna ability SFX.
- Added -nomicsettings launch option for users of external voice chat software.

PERFORMANCE
- Fixed a crash that could occur on multi-core CPUs.
- Fixed a crash when returning from alt-tab.
- Fixed an audio problem that could occur when disabling the active audio device.

COMPENDIUM
- Added 7 pages of Main Event predictions.
- Added Team Cup results page.

WORKSHOP
- Fixed limited hero selection in Workshop In-Game test.
- Added particle import step to some weapon importers that have gameplay-required particles attached to them (in-game particle preview not finished yet).
via: http://dev.dota2.com/showthread.php?t=93363

Alles zum Guild-Sys: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=154054221
 
Ich glaube wir kehren jetzt wieder zum normalen Turnur zurück, d.h. er sollte in der Nacht von Do auf Fr live gehen.
 
Neuer Patch ist live - Guild Sys ist aber nochmal um eine Woche verschoben :(
Dafür braucht nun niemand mehr Keys für Dota 2 - wieder n Schritt mehr richtig Beta Status Ende.
dota2play.png
 
Update Notes - June 26, 2013

GAMEPLAY
- Ancient Apparition: Fixed being able to heal under Ice Blast with Armlet and Morph.
- Beastmaster: Fixed Primal Roar push and slow radius being slightly too small.
- Brewmaster: Fixed Primal Split's Pulverize damage not affecting magic immune.
- Dazzle: Fixed Poison Touch being dodgeable.
- Dazzle: Fixed Poison Touch not resetting its max slow/stun effect when refreshed on a target.
- Dazzle: Fixed Poison Touch sometimes dealing 7 damage ticks instead of 8.
- Dazzle: Fixed Shadow Wave being unable to bounce to allied invulnerable/sleeping units.
- Enchantress: Fixed Untouchable not affecting Spirit Bear and Golem.
- Enchantress: Fixed Impetus not doing damage at very large distances instead of being capped.
- Gyrocopter: Fixed a minor issue with Rocket Barrage doing 31 rockets instead of 30.
- Gyrocopter: Fixed Call Down 50% slow happening on second impact if you were already slowed by the first (instead of 20%).
- Gyrocopter: Fixed Flak Cannon hitting Familiars.
- Invoker: Fixed Ghost Walk not affecting units like Golem, Primal Split, etc.
- Kunkka: Fixed Torrent not dealing its damage over multiple instances.
- Lifestealer: Fixed Feast's lifesteal component still happening while doomed.
- Lifestealer: Fixed Infest visual effect stuttering behind the Infested unit.
- Medusa: Fixed Splitshot missing 24 aoe.
- Necrolyte: Fixed being able to dispel Reaper's Scythe.
- Pugna: Fixed Nether Ward degen aura not working against Magic Immune.
- Sniper: Fixed Headshot's Trueshot component not working with Illusions.
- Viper: Fixed Corrosive Skin working against allied damage.
- Viper: Fixed Corrosive Skin being purgable.
- Witch Doctor: Fixed Paralyzing Casks sometimes ending prematurely when it's current target goes invis or blinks.
- Witch Doctor: Fixed Paralyzing Casks ending once any target it bounces on has Linken's Sphere.
- Tranquil Boots: Fixed heal getting dispelled when Bladefury or Repel is used.
- Tranquil Boots: Fixed showing active icon state while it is disabled on Illusions.

COMMUNITY
- Added support for forming and managing Guilds. Guild Leaders invite, kick, promote, and demote members. Officers can invite members. There's a guild message that can be edited, a logo specified, and a chat channel.
- Added the ability to open a party to a guild, which allows members of a specified guild to freely join the party. Players can browse open guild parties that are available to them.
- Open guild parties can now have a description.
- Fixed bug allowing extra bonus report submissions.
- Capped maximum bonus report submissions at 2.

UI
- Quick Cast keybindings added for items.
- Quick Cast bugs fixed: courier keybinding conflict and blank Invoker recipes.

SPECTATING
- Many tweaks have been done to Directed Camera framing.
- Also tweaks to how the Director chooses shots while in the middle of a fight.

AUDIO
- Fixed some FoW interactions with Kunkka's ability SFX.

VISUALS
- Updated to higher fidelity Sniper model.
- New Sniper model uploaded for the workshop.
Gildensystem geht mit dem Patch live!

Content Analyse: http://www.cyborgmatt.com/2013/06/dota-2-26th-june/ (nix weltbewegendes diesesmal).

Goal 5 vom Compendium erreicht:
APCuKlN.jpg

Ebenso jetzt die Wetten zur TI3 im Buch verfügbar.
 
DotA2 ist in letzter Zeit so schlecht, ich hasse die Community und jedes mal, wenn man mal wirklich am gewinnen ist schmieren die Server ab.

Ich will das alle Noobs in diesem Spiel verkrüppeln, so dass se nicht mehr Dota spielen können.

Ich hasse es einfach.
 
Iwie kann ich Deine Erfahrungen nicht wirklich teilen. Sicher merkt man den Unterschied zw. Stack und Randoms deutlich, aber das n Team nur aus Kasper besteht hatte ich noch nicht. Auch in Sachen Stabilität kann ich Deine Eindrücke nicht teilen (muss aber auch sagen das ich die letzten Tage am Abend eher Prison Architect / Endless Space / DayZ gezockt habe).
 
ALso ich hatte in den letzten 2 tagen 3dcs innem game wo dann server unavailable wurde.
 
Na ja, die Community ist schon scheisse. Spiele deshalb, wenn überhaupt noch Dota, nur noch gegen Bots im Koop, das ist einfach so entspannend und die Leute sind es auch :D. Ladder ist einfach nur noch nervig. Gewhine, geflame und so weiter...
 
In letzter Zeit block ih fast nur noch die Mitspieler im Team, sobald mich einer aufregt, damit ich nicht dieses jämmerliche Rumgenoobe anhören muss...
 
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