C&C auf dem absteigenden Ast: Heißt es bald „Game Over“?

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Ein RTS aus dem Tiberium Universum auf dem Produktionsniveau eines SC2 wäre absolut geil. Ich bleibe aber dabei dass ich glaube, dass dies nur möglich ist wenn EA seine Rechte verkauft.
An wen?
Welche RTS haben den bislang neben denen von Blizzard und Westwood/EA eine Rolle gespielt und sind bis heute relevant genug?
Bei Warhammer wird lamentiert, bei Supreme Commander ebenfalls, Earth ist längst tot, über weitere Marken muss man als Otto Normal erstmal überlegen, welche es überhaupt noch gab/gibt...
CnC hilft sicher keine Schmiede die bereits ein eigenes Franchise mit geringen Spielerzahlen vor sich hinpflegt, oder längst hat sterben lassen.
Da müsste man CnC fast schon an Blizzard verhökern.

EA müsste einfach mal Qualität vor Quantität stellen und anstatt mit immer schnelleren Releasezeiten zwischen den verschiedenen unfertigen CnC-Unis und SuM zur Abwechslung mal mit guter Produktpflege in Form von Bugfix, Balancing und gehaltenen Versprechen glänzen.
Aber solange sie mit ihrer Fastfoodpolitik durchkommen wird es weiterhin jedes Jahr neue CnC, NFS, BF, usw geben.
Mit AR3 hat sich anscheinend diese Politik schon gerächt....die Reaktion von EA (TT) zeigt aber leider das sie es noch nicht verstanden haben.
Wollen wir hoffen das sie es mit dem nächsten CnC besser machen, egal welches Uni es sein wird.
Bin btw nicht der Meinung das TT spielerisch die grosse Scheisse ist, wie sie hier meist propagiert wird....allerdings sehe ich es auch nicht als ein echtes Tib-CnC, sondern eher als eine Art Spin-off....und es macht dabei durchaus Laune.
Nur Schade das sie mit diesem Teil ausgerechnet das Aushängeschild von CnC und dessen Finale verunglimpfen, anstatt auch Storytechnisch den Weg eines Spin-off zu gehen.
So sehe ich TT mit einem lachenden und einem weinenden Auge:
Als Fungame finde ich TT als Zielgruppenvertreter (Casual) recht gelungen und hab in der Beta auch beide Fraktionen ausgiebig gespielt.
Wenn ich mir aber anschaue was sie aus meiner geliebten Tiberiumsaga gemacht haben, könnte ich tagelang heulen!
 
Bzgl. Patches: Es geht darum, dass sich die Entwickler teilweise deutlich mehr Zeit genommen und deutlich intensiver in Foren & Co. mit Balancediskussionen beschäftigt haben, als das eigentlich vorgesehen war. Es gibt unzählige Balancethreads auf allen möglichen Foren (z.B. Gamereplays, UF, usw.), die eigentlich unmöglich alle bis ins Detail gelesen und ausgewertet werden können. Es gab und gibt aber immer die Bemühung, dies so intensiv zu tun, wie nur möglich - und sei es dann eben teilweise auch einmal am Wochenende oder Abends nach der Arbeit. Gleiches gilt für das Testen der Änderungen - auch das nimmt sehr viel Zeit in Anspruch und kann einfach nur bis zu einem gewissen Umfang durchgeführt werden.

Das alles bedeutet aber eben nicht, dass es sonst keine oder viel schlechtere Patches gegeben hätte - es ist so nur mehr "Heart and Soul" hineingeflossen.
 
ich bemühe mich auch deinem post hier glauben zu schenken...
ach sry kam nix bei raus
 
Ich muss jetzt wirklich etwas loswerden ,also entschuldigt meine ausdrucksweise ,wenn ich jetzt sage:

EA soll an seiner Scheiße ersticken!

Achja und nochwas ,wenn die wirklich ein "Spiel" kreieren wollten ,was auch spielfähig sein sollte ,dann hätten die die Top 10 des Spiels fragen sollen zu der Balance und nicht sone dahergelaufenen top10000 Loservereine.

Man sieht ja an SC1 ,dass das bei denen funktioniert hat.
 
Ich finde es so genial, wie die Leute whinen, wenn man nicht ihrer Meinung ist. Bei mir ist der erste Teil auch ganz weit unten, sogar hinter Super Mario Bros. ;)

Jetzt poste ich auch mal ne Rangfolge.

1. ZH
2. TW
3. Generals
4. Renegade
.
.
.
.
.
102. Rest

ZH setzt du auf Platz 1 und gewinnst alle verfügbaren Symphatiepunkte !
Aber warum ist Generals nicht auf Platz 2 ? Sondern hinter Tw auf 3... das überrascht und enttäuscht.
 
Welche RTS haben den bislang neben denen von Blizzard und Westwood/EA eine Rolle gespielt und sind bis heute relevant genug?

Ich würd fast sagen Age of Empires... die ham tlw heute noch mehr Spieler in AoE2 aktiv als es n C&C nach RA2 jemals hatte.. :D
Jedenfalls wenn man die Zahlen nimmt die nicht aus Apocs Propagandaministerium bzw den Lokalen Propagandaministerien ala CT kommen :D
 
JFeasel said:
Testing uber non-official regular-guy posting style. Woot!

To clarify:
1) I've always been a proponent of adding more micro to CnC to increase the APM ceiling to above 250. It would be suicide as an RTS designer to discount micro, and that's not something I would say. I'm thinking you probably misunderstood, or the article did. Our comments are often truncated or "re-interpreted" for magazines and articles, not always to our benefit.

2) I had a director for BCPT, and the general vibe was to follow Raj/Silverman's energy level/in-your-face attitude. I'm kind of a shy guy when I'm in my cube smile.gif

3) We don't have to take part in BCPT, dev Q&A, balance patches, etc., I did all of those things as extra things for the community, usually in my spare time

4) Is nuby xnav? I'm kind of out of the loop and confused about who's arguing with whom. To nuby's credit, his points are all valid, but harvester pathfinding bugs are engineering bugs and not something I could even attempt to fix, and the game had a deadline, so bugs weren't fixed, which happens with every project, even at Blizzard.

5) To zokker: apologies about any map imbalance issues. We had a very limited amount of time to make a lot of maps and tried to get as many of them into the beta as we could so you could comment and we could fix the issues. If you knew how our pipeline worked (something I can't share with you, apologies again) you'd understand how those "little imbalances" creeped in and ultimately we didn't have any time to sweep through and fix them. It all comes down to time, in the end.

As a final note: I didn't post a lot mostly becuase I wasn't able to respond in any meaningful way. My comments were highly constrained and had to go through multiple channels to be filtered before being posted. You'd be surprised how many shouting matches I got into with APOC and marketing because I wanted to clarify something on the forums that was driving the community nuts but wasn't able to due to various reasons.

And they still are for a while more, so I'll leave it at that smile.gif

Thanks for all of the great memories GR, I still have CnC3, KW, RA3 and CnC4 bookmarked and that's not going to change any time soon smile.gif

Cheers!
JF

http://www.gamereplays.org/community/index.php?s=&showtopic=587434&view=findpost&p=6962590

JFeasel said:
QUOTE(cnc315d34d @ Mar 3 2010, 16:42 PM) *

btw... a few things ive always been curious about... i hope youre allowed to answer atleast some of them, mr feasel happy.gif

do ea people actually play their own games after release (or atleast beyond the first few weeks of release after which theyre most likely put in a new project)?
i mean surely they must be fans of their own games too... so perhaps dust off that cd and boot it up for a few fun games?


It depends on the person and their interest in the genre. I played a lot of CnC3, KW and RA3 online after release. Gavin Simon went to WCG for CnC3 the first tourney after release and was top 10 on the ladder for a while. Those of us working on balance usually tried to stay ahead of the exploit curve, for the first series of patches at least, at that meant playing a lot of MP.
QUOTE(cnc315d34d @ Mar 3 2010, 16:42 PM) *

so how come we never really see them online? tongue.gif


I know Gavin used his EA_Ender account in CnC3. I'm a notorious smurf and like sparking discussions in chat rooms under pseudonyms so I don't get spammed with tells. We usually went online on our official accounts when we did official things, like tourneys/VODs/etc.

QUOTE(cnc315d34d @ Mar 3 2010, 16:42 PM) *

also if they do play, do they also feel the frustration alot of us players feel about bugs/imbas... and consequently wish the game could use that extra bit of polish?


I had to close my office door a lot after RA3 was first released because I would yell at passersby about how bad terror drone pathfinding was around refineries. We feel it very acutely, not being able to fix bugs before release always hurts as a developer, especially when you play the game.

QUOTE(cnc315d34d @ Mar 3 2010, 16:42 PM) *

is that one of the reasons that drove you to help patch the game in your spare time, mr feasel?
also did you get paid for patching or was it freebie stuff?


Very much so, but a huge part of it was also community excitement, trying to do the best by the fans, and really enjoying the work itself.

I don't think I'm allowed to talk about compensation smile.gif

http://www.gamereplays.org/community/index.php?s=&showtopic=587434&view=findpost&p=6962901f


JFeasel said:
I'll try to answer what I can, just moved in to a new apartment and got to avoid unpacking somehow smile.gif

QUOTE(Apc7th @ Mar 3 2010, 23:27 PM) *

Feasel. I got to ask.

Which Game do you have the most Heart/Love for.

KW?
RA 3?
C&C 4?

I ask this because each Game plays out different. So which one is more of your (Cup of Tea).


I think KW is still my favorite game. Upgrades, powers, a lot of different factions, it had a great amount of potential and an awesome community here on GR smile.gif


QUOTE(Czone @ Mar 4 2010, 02:28 AM) *

As some people are making this a Q&A anywayz:

1. Did you seriously watch all the VoDs?
2. Will you be able to speak more freely after a certain period of time?
3. Did you ever have that shiny developer badge that some people have, giving you access to staff forums?
4. What was your favourite faction?
5. What is in your opinion the biggest issue of RA3 overall?
6. Do you like sheep?


1. Most of them, at least for the first year or so after a game's release while we were working on balance patches.
2. May 1st
3. I did, but the dev badge doesn't get you access to staff forums here, it does on our official website though (moderation logs are funny).
4. In which game? smile.gif I was a Soviet player in RA3, but I've always felt that Allies had the coolest toys. In KW I eventually played everything.
5. Metagame stagnation.
6. I prefer cows. Mooooo.

QUOTE(observy @ Mar 4 2010, 04:39 AM) *

I would like to know just one thing - what do you think C&C future is going to be like?
Will EA put it on ice and then come with new C&C game in several years like they have with generals->tiberium wars, or will it be longer?

Maybe they'll sell the rights to some other company.


There is still a CnC team at EALA, which has been mentioned officially, and SCII (and to a lesser extent the slew of other RTSs coming out over the next few months) will reinvigorate the market, which hopefully will result in money being spent to make a solid product. The guys in-house have their heads in a good place, and there's been a huge outcry for a new Generals-style game (not to say a new Generals, but a more traditional RTS). Give them a year or two and we may see something interesting. I don't think EA is interested in giving up the rights to the franchise.

QUOTE(_elEctriCo- @ Mar 4 2010, 05:33 AM) *

Hi Jeremy,

1. Did you guys design the RA3 multiplayer to be as sophisticated as it is, or was it more of a happy accident?
2. What of the things we see now (unit interactions, meta game, game mechanics) were planned and what weren't?
3. What did you all wanted the game to be like at the start of the project?
4. How is the C&C4 different in its aim, purpose and market targeting compared to RA3.

Thanks in advance.


The majority of elements in RA3 were planned for and executed according to spec. There were a few things that were added or changed during development (for example, the dolphin didn't always do passthrough damage, the sea-wing used to shoot rockets while in the air, the riptide didn't exist) as we iterated on the factions and metagame.

We had a great in-house MP team that allowed us to find some highly exploitive powers and abilities early on and tune them down (the sickle's jump used to 1-shot infantry, toxic corrosion used to be castable on enemies and do a LOT more damage, basically allowing you to 1-cast kill a unit every cooldown). Very early on, maps had something like 2.5x the current amount of ore nodes, making for very crowded bases and a LOT of tengu spam.

Oh, and the Red Alert button went through about a dozen revisions. At the height of its power, it granted you something like 75% faster building at no cost with a 3-minute timer until all of your stuff self-destructed, so you'd wait until you had a ton of production buildings up, hit the button, spam 50+ tengus and roll across the map to attempt to blow up the enemy base before yours self-destructed. Hilarious, but not fun when it happens every game.

All in all I think RA3 came the closest to matching its original design, which speaks highly of the design.

CnC4 was designed as a more social game, with the intent to transition the large number of offline-only players into an online playspace. Why would you want to do that? The business model is shifting for companies like EA and Activision, who are looking to sell post-box DLC content, which is more difficult to pirate and is not affected by used game sales. Case in point: Dragon Age, the DLC pinata.

http://www.gamereplays.org/community/index.php?s=&showtopic=587434&view=findpost&p=6965793


JFeasel said:
QUOTE(zokker13 @ Mar 4 2010, 13:01 PM) *

I know, you guys in EA's hand got no really chance but when you all would say "Fu, we don't want to make a game in 9 months" everything maybe changed, I think about the time before Wordwar 2, nobody said anything so Hitler was able to make his things...
Anything, thanks that you anwered!


I appreciate your optimism, but that's not really how business works. If your entire studio marches into the CEO's office and demands a change in the business model, your entire studio will probably be looking for jobs the following week, or (even more likely) will be told "Sure! Next project you will have all the time in the world!" (repeat ad infinitum)

With the recent things happening at Infinity Ward, you can see that this can happen to anyone in this industry, no matter how profitable your team is.

http://www.gamereplays.org/community/index.php?s=&showtopic=587434&view=findpost&p=6966261

JFeasel said:
Yep going to Blizzard smile.gif Can't say when though (contractual stuff)

If you're on SCII beta, add me! Meunkin@gmail.com

http://www.gamereplays.org/community/index.php?s=&showtopic=587434&view=findpost&p=6969567
 
CnC4 was designed as a more social game, with the intent to transition the large number of offline-only players into an online playspace. Why would you want to do that? The business model is shifting for companies like EA and Activision, who are looking to sell post-box DLC content, which is more difficult to pirate and is not affected by used game sales. Case in point: Dragon Age, the DLC pinata.
Also die Idee hinter TT war das man die User ins Online drängen wollte um sie später mit DLC auszunehmen und den Wiederverkauf zu unterbinden?
Das nenne ich doch mal eine offene und ehrliche Aussage!
Deswegen wohl auch nur ein Spielmodus zum Release....andere soll man dann wohl nachkaufen...!?
 
nun ist dragon age auch tatsächlich ein spiel von dem man nicht genug bekommt
 
nun ist dragon age auch tatsächlich ein spiel von dem man nicht genug bekommt

Auch was die Anzahl an Raubkopien angeht... Hmmm... EAs Idee sieht für mich wie ein kläglicher Versuch aus, gegen die Raubkopierszene anzukämpfen, aber selbst deren Modell ist nur eine neue Herausforderung für erfahrene Crackys. :o
 
Der Onlineschutz von Ubisoft hielt keinen einzigen Tag! ^^
Aber sei es dahingestellt bei TT würde es länger halten bis garnicht geknackt werden können (Wobei zumindest für SP schon was gehen dürfte und mehr interessiert die lowbobs eh meist net).
Wenigstens ist jetzt offiziel raus das TT der erste richtige Versuch sein soll in Masse per DLC abzuzocken und das Reselling fertig zu machen.
Gut da braucht man jetzt net auf EA alleine rumhacken, den selben Trend geht ja die Konkurrenz genauso.
Aber ich finde es schon nett das die bei EA wenigstens zugeben, das sie TT nicht auf das neue Konzept getrimmt haben um z.B. mehr/neuen Spielspass zu bringen, oder SP-Gamern MP näher zu bringen, sondern lediglich Abzockerei im Fokus lag!
 
Falsch Battleforge war EA´s nummero uno und das is ne wahre Goldgrube für EA geworden
 
Battleforge Goldgrube? Wurde das nicht sofort Gratis irgendwie?
 
Ja weil du Ingame deine Units kaufen kannst, darum ham ses zum kostenlosen DL bereit gestellt die verdienen an der Ingame Währung BFP 1000 BFP -> 10 Euro manche karten sind an die 12000 BFP Wert

Is so ne Art Yu-Gi-Oh Spielkartenprinzip mit Booster packs ect.
 
Ich weiß, aber kein denkender Mensch kauft sich doch da Einheiten.
Ich dachte Gratis war ein Notfallplan und nun versuchen sie den Verlust durch das Crapgame möglichst gering zu halten.
 
Nene das basiert darauf, mim Standard Deck kommst relativ gut auf Standard durch, willst was reißen musst dir neue Karten holen
 
dann guck ich lieber weiter yugioh auf tele5, ist dann nur 10% so behindert
 
Anderes Beispiel ist da dieses Comic Battlefield... Battlefield Heroes heißt das? Bin mir nicht sicher. Mit dem Reselling hab ich kein Problem, bin schon seit Ewig und 3 Tage Steam-User und bin schon an die Accountanbindung von Spielen gewöhnt, zumal ich immer wieder mal 'nen Klitsch bekomme und ältere Spiele auspacke, um sie noch einmal durch zu zocken. Und was den Onlinezwang angeht, da hab ich hier in Dresden kein Problem damit, bin eh daueron.

Battle Forge würde ich gerne mal spiele, aber nicht unter den Bedingugen, dass ich mir mächtiges Zeug per Booster holen muss! Sind schon wirklich YGO-Verhältnisse, wenn nicht sogar noch um einiges schlimmer, wenn man sich Superkarten nur für dutzende von Euros erkaufen kann... Da könnt ich kübeln.

Generell halte ich von diesem Geschäftsprinzip nichts, es ist einfach nur Rotz, wenn man vielleicht hunderte von Euros (ok, etwas übertrieben) im Jahr zum Fenster raus wirft, nur weil man ein vollständiges Spiel haben will und sich diese DLCs holen muss. Ich nenne sowas Wucher!
 
Battleforge war nicht wirklich ne Goldgrube. Ja viele Nerds haben sich 100 Booster gekauft, aber das war wohl bei weitem nicht genug, um Penomic vor dem Ruin zu retten. Die gingen ja Pleite weil Battleforge schlecht lief :p Dabei ist Battleforge eigentlich nen ziemlich gutes Game :) Und ob man nun 30€ für nen Vollpreisspiel zahlt oder ein Game kostenlos zieht und dann 30€ für ne ordentliche Spielausstattung ausgibt, kommt am Ende auf das gleiche raus. Man darf das Spiel eben nicht so betrachten als wäre es nen Gratisgame. Man hatte bei dem Spiel auch keine höheren Kosten als bei jedem anderen Game auch.
 
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