Global Changes:
Garrison Range bonus reduced to 75% from 100%.
Diese Änderung find ich sehr gut, doppelte Reichweite ist schon bissel krass
Walls / Structures no longer block line of sight while being constructed.
Ich hätte jetzt besser gefunden wenn die Mauern im Menü gebaut werden, aber kommt im Prinzip aufs gleiche
Parachute drop time increased.
ist derzeitig bissel schnell
Oil Derricks now explode when destroyed. Keep your distance.
Naja unnötig aber gute Idee
Observation Post health increased to 10000 from 3000.
Naja unnötig aber gute Idee
Due to the recent downturn in the global economy, all Super Weapons are now half price.
Weis den aktuellen Preis gerade nicht, diese Änderung könnte aber durchaus Sinn machen
Faction Balance Changes:
Allied Javelin Soldier cost reduced to 300 from 400.
Naja, denke jetzt nicht, dass das nötig ist
Allied Aircraft Carrier drone speed increased to 225 from 150.
Ganz klar
Allied Aircraft Carrier drones no longer give WTFOMGBBQ amounts of XP when killed.
Ganz klar
Allied Aircraft Carrier reload time reduced to 10s from 15s.
Ganz klar
Allied Assault Destroyer Black Hole Armor bonus increased to 50% from 25%.
Nen Buff für den Destroyer ist nötig, ob es genügt die second ab. zu stärken. Wir werden sehen
Allied Outpost now gains additional health when upgraded. 25% per level.
Find ich gute Idee, hat Japan schliesslich auch
Allied Athena Cannon no longer requires line of sight to attack. It can fire over walls now!
Angleich zu Sov, also
Allied Cryocopter health reduced to 650 from 750.
Ja der hat en bisschen viel HP
Allied Chronorift cast delay reduced to 1s. Rift time changed to 5s , 10s, and 15s, depending.
Uff kp
Allied Defense Bureau build time increased to 30s from 10s.
schwächt den Tanja drop
Special Agent Tanya Adam’s now requires the Defense Bureau to be built.
oben genannt
Allied Apollo Fighter heath increased to 300 from 250.
soll wohl gegen die Striker helfen?
Soviet Hammer Tank’s can no longer leech while moving.
Wenn der schon kein hit while run mehr kann, sollte er wenigstens nen speed buff bekommen so hier sein mikro auch benutzen kann. So macht die Änderung nicht viel Sinn
Soviet Apocalypse Tank grinder DPS halved.
War das wirklich nötig?
Soviet Flak Trooper Cost increased to 400 from 300.
Find ich unnötig, die second ab. ist nur mit drops gefährlich(oder etwa nicht?). Aber ihr wolltet ja unbedingt nen Flak nerv und jetzt wird wieder darüber geheult...
Soviet structures will no longer refund 100% of their cost if canceled after taking damage. Refund value reduction is equivalent to the damage taken by the building.
"after taking damage", sehr wichtiger Teil in dieser Änderung
Soviet Super Power Plant energy production reduced to 350 from 500.
Kann ich nicht viel dazu sagen, ich hätts nicht gemacht
Soviet Stingray health increased to 450 from 360.
Stingrays werden atm selten gebraucht, oder seh ich das falsch?
Soviet Dreadnaught Missiles now scatter against units.
Unbedingt nötig. Hoffe das reicht
Soviet MiG Fighter health increased to 240 from 200.
Angleich an den Appollo(wenn der Apollo gebufft wird, muss natürlich das Mig mitziehen)
Japan Jet Tengu now much less deadly against each other in air form.
Gute Idee, aber nicht unbedingt nötig
Japan Tsunami Tank now auto-heals while it’s secondary ability is active.
Find ich gut, gibt mehr mikro aktionen mit dem Tsunami
Japan Honorable Discharge power no longer deals any friendly fire.
Ist das das Kamikaze protokoll? Wenn ja gibts nen
Japan King Oni health increased to 3000 from 2250.
Land buff wird wohl bissel nötig sein
Japan Emperor’s Rage powers now limit the speed debuff to 75% for all levels.
Nee, find da Stufenweise besser
Japan Wave Force Artillery no longer requires line of sight for attacking. I.e. it can shoot through walls, buildings, and anything else dumb enough to get in front of it.
Halt wieder angliech auf Sov arti
Japan Naginata Cruiser Spread-Torpedo damage halved.
Naginata nerv wurde ja gefordert
Japan Naginata Cruiser health reduced to 1200 from 1400.
Okey jetzt wirds kritisch, denke aber das sollte noch gehen
Japan Shogun Battleship speed reduced to 50 from 75.
Down with Shogun
Japan Shogun Battleship cannons now properly scatter against other units.
Ganz klar
Japan Shogun Battleship rate of fire now reduced by 40%.
ist auch nötig
Viele sagen ja die Onehit ability des shoguns sei OP, wenn dem so ist würde ich ein predelay(oder gibts das schon?) vorschlagen, wo es dem spieler ermöglicht seine Einheiten zu retten
Japan Point Defense Drones now have an expiration date of 2 minutes.
Naja, bin jetzt nicht so fan von dieser Änderung
Japan Final Squadron Power damage reduced in accordance with the new power tree design.
Zum neuen Tree design kann ich noch nichts sagen, sind aber gute ansätze da