Apex Legends

Havoc

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Pätschnoooots: https://www.gamestar.de/artikel/apex-legends-erstes-balance-update,3341426.html

Peacekeeper und Wingman droppen jetzt seltener und wurden genörft:
Wingman

  • Feuerrate von 3,1 auf 2,6 Schuss pro Sekunde reduziert
  • Kopfschuss-Multiplikator der Schädelspalter-Erweiterung von 2,5 auf 2,25 reduziert
  • Streuung beim Schießen aus der Hüfte erhöht
  • Fadenkreuz zieht sich nach jedem Schuss aus der Hüfte nun langsamer wieder zusammen

Peacekeeper

Die Reduktion der Durchladezeit nach jedem Schuss durch das Bolzen-Upgrade wurde reduziert:

  • Level 1: 7,5 Prozent statt 10 Prozent
  • Level 2: 13 Prozent statt 20 Prozent
  • Level 3: 16 Prozent statt 25 Prozent
Wurde auch Zeit! Zumindest die Droprate. Kann mich nicht erinnern, wann mich das letzte mal einer mit der Wingman umgebracht hat. Dementsprechend ist mir das alles, bis auf die höhere Ungenauigkeit aus der Hüfte, ziemilch egal.
Dafür droppen Energiewaffen und Munition jetzt häufiger.


Ansonsten gibts schon Pläne dafür, die Charaktere anzupassen:
Allgemein

  • Die Hitboxen von Caustic, Gibraltar und Pathfinder werden verbessert und verkleinert
Caustic

  • Fallen: Aufladezeit wird von 30 auf 25 Sekunden reduziert
  • Fallen: Gasradius und Auslöseradius werden um 10 Prozent erhöht
  • Fallen: Verzögerung von einer Sekunde, bevor die Gaswolke Schaden zufügt, wird entfernt
Pathfinder

  • Passive Fähigkeit - Hacking-Stationen auf der Karte werden von 10 auf 12 erhöht
Lifeline

  • Versorgungspakete - Keine Chance mehr auf Rüstungen und Helme der Stufe 4 (golden)
Wraith

  • Taktische Fähigkeit - Aufladezeit von 20 auf 25 Sekunden erhöht
Bangalore

  • Passive Fähigkeit - Geschwindigkeitsbonus von 40 Prozent auf 30 Prozent reduziert
 
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stone

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Nervs/Buffs schön und gut, aber die sollen mal am Netcode arbeiten:

 

Havoc

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Warum ist die Mozambique so scheiße?
https://www.gamestar.de/artikel/apex-legends-mozambique-kein-buff-grund,3341427.html

Sie wollen erst mal schauen, wie scheiße (also ob 100% oder 110% scheiße) sie wirklich ist, und dann erst verbessern, um ein Hin und Her zu vermeiden. Seltener, aber dafür mehr.
Außer natürlich, wenn eine Waffe komplett dominiert, dann wird sofort eingeschritten.


Nervs/Buffs schön und gut, aber die sollen mal am Netcode arbeiten:

Ach komm, jetzt sei doch ehrlich: Wie oft bist du bisher gestorben, als wirklich der Netcode und nicht irgendwas anderes schuld war.
Bin vielleicht nur ich, aber ich bekomme Netcodefehler nicht mit. :(
 

stone

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Naja - wegen der vielen Hitpoints die man hat, bekommt man das relativ selten mit, ändert aber jedoch nichts dass die Taktrate des Games nicht 2019-würdig ist. Das hatte damals Battlefield4 bei Release :ugly
 

Havoc

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Yeah right up until you run 100 FOV and miss almost every shot cause the scope calculation is off. Yes I know they’re working on this fix but plz fix faster
Can you please explain what you mean?​
There is a problem with the scope calculations right now if you push FOV past 80. The range finder is off, it reads high and shots miss high. I did this just yesterday. The devs have acknowledged it and you can even test it with the kraber in practice mode on far away targets​

All the long range scopes have dots that you need to use instead of the center dot if the target is beyond a certain point (100, 200, etc.). Unlike most games, where the dots are static, Apex scope dots will dynamically change to account for things like elevation. At least, they’re supposed to. If you bump the FoV above 80, they don’t work. It’s a known glitch the devs are looking into​

Soso. Interessant. Muss ich mal testen.

Klingt aber gar nicht mal so gut.


Die Finisher haben unterschiedliche Dauern.
AT A GLANCE

The fastest finisher TTK is Pathfinder's "Hi-5" and the slowest TTK is Gibraltar's "Force of Gravity." All of the basic "First Finishers" are the same TTK of 5.2s with the exception of Bangalore at 5.8s.


 
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Havoc

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Gerüchte gehen um, dass morgen dann der Battlepass, bzw. Season 1 veröffentlicht werden wird.

Ich muss sagen, dass ich fast dazu geneigt bin, mir den auch gleich zu holen. Habe doch schon mehr Zeit in dieses Spiel investiert, als ursprünglich gedacht.
 

stone

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hol ich mir mit sicherheit nicht.

2 season-pässe in pubg waren genug in letzter zeit zum grinden.

ich kann nimma, ich bin zu alt für sowas ^^
 

Havoc

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Würd ich fast mal sagen: Selbst schuld. :p
Bei mir kommts aber auf den Preis an. 20€ wären mir schlicht zu viel für "Wenn du nicht alles schaffst, hast du uns Geld geschenkt!"
 

stone

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Ich zitiere:

Der Battle Pass für die Saison kostet 950 Apex Coins, was rund zehn Euro entspricht.
Der Kauf bringt drei neue Skins mit sich. Ein Battle-Pass-Bundle kostet 28 Euro und schaltet alle 25 Level der 100 Stufen frei. Drei Monate dauert die erste Saison – Belohnungen aus dieser Zeitspanne können in der nächsten Saison rückwirkend nicht mehr gekauft werden.

 

Havoc

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Ick weeees! :awesome:

Habe mir aber etwas mehr erwartet. Keine Ahnung, was in denen der anderen Spiele drin ist, aber der hat ja gar nichts besonderes. :/
 

stone

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Hab mir nun die Rewards durchgesehen und muss sagen dass es etwas ernüchternd ist. Viele Waffenskins und haufenweise sinnloser Badges ... - positiv sind die ersten 3 Skins, aber der Rest?

Hrmpf - andererseits möchte ich gern Respawn etwas Geld zukommen lassen für das nette Game.
 

Havoc

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10 €... Ich werds mir wohl holen.
 

stone

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Patchnotes:

INTRODUCING BATTLE PASS SEASON 1


  • Added Battle Pass tab to Lobby.
  • Cost: 950 Apex Coins
  • Earn over 100 unique items throughout the season – everything you snag before the season is over is yours to keep.
    • Updated dashboard images for Season 1 on PC and Xbox [PS4 is on the way!]
    • Updated Main Menu with new Season 1 art.
    • Updated the Lobby visuals for Season 1.
    • Updated Apex Legends site FAQ with info on Battle Pass.




INTRODUCING THE BATTLE PASS BUNDLE


  • Get the Battle Pass, plus unlock your next 25 levels for Season 1 instantly.
  • Cost: 2,800 Apex Coins.




FREE REWARDS


Everyone that plays Apex Legends during Season 1 can earn the following rewards:


  • 1 Wild Frontier Legend Skin
  • 5 Apex Packs
  • 18 Wild Frontier themed Stat Trackers

Read full blog about Battle Pass with FAQ and video here:





NEW LEGEND: OCTANE


High-Speed Daredevil


If it doesn't involve diving, leaping, plummeting, or racing, then Octane wants nothing to do with it. Always the life of the party, Octane truly believes winning the Championship isn't enough... not if you didn't cheat death at least twice to get there.





Passive: Swift Mend


  • While not taking damage, Octane restores 1 health every 2 seconds.

Tactical: Stim


  • Move 30% faster for 6 seconds. Costs health to use. While active, Octane is affected less by attacks that cause slowdown. 2 second recharge.

Ultimate: Launch Pad


  • Deployable jump pad that catapults players through the air. Takes 90 seconds to recharge.

Cost:


  • 12,000 Legend Tokens
  • 750 Apex Coins




STABILITY & PERFORMANCE


We’ve got some fixes in this patch that will improve stability on PC but we know there are still issues out there we need to address. We also added crash reporting so we can better understand how to tackle the issues we haven’t solved yet and address future ones.


  • Improved stability for various GPU configurations.
  • Capped PC FPS to 300 to balance improving stability but still letting you folks enjoy those sweet frames.
  • Addressed issue with PS4 crashes due to running out of memory.
  • Introducing better reporting when Apex crashes on PC without error message.
    • We really want to fix any crashes people happen to get on PC. We also respect our player’s privacy. So, if the PC game crashes, it will write "apex_crash.txt" to your "Documents" folder. This tiny file is plain text, so you can easily see for yourself that it has no personal information. If you choose to share this file with us, it will tell us whether the crash was in Apex or in third party software. If the crash was in Apex, our programmers can use the information to find and fix it. If you experience a crash, please include this file when you report.
      • We protect your personal information.
      • You can easily see everything in the file yourself; we have no secrets.
      • You're in control of whether we ever see the file.
  • Added Report a Player feature for cheating and abuse on PC.
    • Players can now report cheaters they encounter in-game and it’ll be sent directly to Easy Anti-Cheat. You can do this from either the spectate view after dying or when looking at your team’s Banner Cards in the Squad tab.
    • We have lots of other work going on behind the scenes and this remains high priority for us. We won’t be able to share many specifics of what we’re doing but we’ll strive to provide updates on progress for the things we can talk about.
    • As I'm finishing the notes this morning, 499,937 accounts and counting have been banned for cheating.
    • Speed hacking: We do currently have anti-speed hacking in Apex Legends, but it’s not being as effective as intended due to a bug that we believe we’ve identified and will be addressing in our next server update. Will provide ETA for it when I have it. Working to get it out ASAP.
  • Added Report a Player for abuse on Consoles
    • You can report players from the spectate view after dying or when looking at your team’s Banner Cards in the Squad tab.
  • Optimized skydiving to improve overall server performance.
  • Fixed bug where sometimes the client could crash when opening Apex Packs one right after the other.




QUALITY OF LIFE


  • Added "Swap LT/RT & LB/RB" / "Swap L1/R1 & L2/R2") toggle in the Controller Button Layout settings.
    • Lets you quickly swap what your bumpers & triggers are set to, with any controller preset.
  • Added "Sprint View Shake" setting under the Video tab.
    • Setting this to "Minimal" can be especially helpful for players susceptible to motion sickness.
  • Added "Trigger Deadzones" setting under the Controller tab.
    • Customize how far you want to pull the triggers before they register.
  • Added "Advanced Look Controls" settings submenu under the Controller tab.
    • Fine-tune specific aspects of the look controls for a custom feel; such as Deadzone, Response Curve, Target Compensation (aim assist), and more.
  • When you relinquish the Jumpmaster position to another player you will now hear your Legend’s VO line in addition to the new Jumpmaster. The third player won’t hear it though.
  • Pathfinder grapple: updated icon
  • Pathfinder grapple: added indicator near crosshair to show when player is in range of grapple-able geo
  • Improved mantling from a grapple point.
  • Pathfinder can now grapple ziplines.
  • We’ve added D-pad navigation as a convenience in most of the menus. Our hope is this will speed up browsing and improve accessibility.
  • UI improvements to the KO Shield
    • Shield bar drains to indicate the remaining health of the shield.
    • When you have a Gold KO Shield and are down, we’ve added an effect to the label that reminds you that you can self revive.
  • We saw that the Ring indicator that appears when players are viewing the whole map wasn’t accurately showing the player’s position so we fixed that.
  • Character animations while taking damage now accurately reflect the direction the damage is coming from.
  • Fixed a bug where occluded sounds would sometimes sound unoccluded.
  • Patched up some issues with missing geo on Kings Canyon and fixed a few spots where players were getting stuck.
  • Fixed a script error that could happen when removing attachments on holstered weapons.
  • General polish to game UI fixing some grammar issues, improved navigation, and composition of elements.
  • Fixed PC users constantly switching weapons while scrolling through items in a Death Box.
  • Fixed issue where we were seeing server stability issues sometimes caused by purchasing items while matchmaking.
  • Fixed script errors that could occur during the skydive.
  • Reduced skybox fog.
  • Adjusted the code for Supply Bins so they are less likely to kill players. If you do still get killed by one please let us know!
  • Made it so push-to-talk is no longer on when a chat box is active.
  • LT/RT no longer switches between players in spectator mode while the map is open.
  • Updated the minimap to more accurately reflect the geo and points of interest on the main map.
  • Adding sound FX to the UI for the key binding menu.
  • Fixed issue where a player’s name would not show up when they send a message that reached the character limit.
  • Fixed bug where sometimes the Champion screen resolution would be stretched in widescreen resolutions.
  • Fixed audio bug where sometimes the zipline sounds FX would keep playing after disembarking.
  • Added accessibility option to modify the subtitle size.
  • Improvements / fixes for color blind players:
    • Added better color blind support for Blood Hound’s Threat Vision.
    • Colorblind colors per setting are now displayed in the settings menu.
    • Colorblind settings moved from Video Settings to Gameplay->Accessibility. They are now applied on the fly.
    • Enemy pings now use proper enemy color instead of only using red.
  • Audio:
    • Turned down volume when Wraith activates a portal.
    • Turned down the end sounds on the Peacekeeper charged shot.
    • Turned down the draw/holster sound slightly for thermite grenades.




LEGEND HITBOX ADJUSTMENTS


  • Adjusted hitboxes for Gibraltar, Caustic, and Pathfinder to better align with their shapes.




WEAPONS


  • Fixed players being able to shortcut weapon swap by changing stance
  • Fixed players being able to shortcut Peacekeeper rechamber sequence
  • Fixed inaccurate auto ranging fullscreen (sniper) optics when base FOV is not set to default
  • Spitfire: fixed ADS view on Legendaries partially obscured by custom geo. (The Continuum, The Heavy Construct)
  • Fixed ADS view being blocked when using Caustic legendary skins with certain weapon/ optic combos
  • Digital threat optics: threat highlights are now more visible (slightly brighter; no longer affected by TSAA)
  • Fixed bug where Devotion audio sometimes wouldn’t accurately reflect rate of fire.




ADDITIONAL BUG FIXES


  • Fixed rare issue where a player could get stuck on the drop ship and be invulnerable.
  • Patched up the hole we found in Gibraltar’s shield.
  • Fixed issue where Lifeline’s revive shield wouldn’t stay put while on a moving platform.
  • Fixed issue where sometimes players would get stuck in map geometry while skydiving from the dropship or Jump Towers.
  • Fixed bug where players could still shoot even after being downed.
  • Fixed bug where occasionally Lifeline’s D.O.C. drone would stay connected to a player but not heal them.
  • Limited the amount of Lifeline’s D.O.C. drones that can connect to a player to 2.
  • Fixed Pathfinder’s zipline not deploying when jumping.
  • Fixed a bug with the HUD where sometimes the Heal Bar would stay up if the heal was cancelled right after it was started.
  • Fixed a bug where sometimes the audio would continue to play sound FX for the Knockdown Shield even after it’s been destroyed.
  • Fixed issue where sometimes players could get disconnected when unplugging their controller during a game.
  • Fixed the exploit where you could do infinite wallclimb using Pathfinder’s Grapple.
  • Fixed bug where sometimes you couldn’t fire the Peacekeeper after riding a zip line.
  • Fixed issue where sometimes the skybox fog would not appear while spectating after you died.
  • Fixed bug where Banner Cards would show through walls occasionally when viewed through a very high FOV.
  • Fixed some odd light flickering that was happening on the ballon flags attached to Jump Towers.
  • Fixed bug where sometimes a player’s Banner Card would not show up after character select.

RAZER CHROMA SUPPORT


Apex Legends will now detect Razer Chroma peripherals and supported devices will now play animated colors that react to things you do in the game! Some examples:


  • Red lights during banner transitions.
  • While skydiving colors will tune to the color of your smoke trail.
  • Picking up loot.
  • Opening Apex Packs
  • Firing and taking damage.
  • Colors that flash when your Ultimate is ready.
  • And more!
 

Havoc

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Habe mir mal die ganzen Patchnotes durchgelesen.
Ach du scheiße haben die da viele Dinge gefixt, die absolut gemein gewesen sind.
Auch Dinge, bei denen ich dachte, dass das ein Feature, statt einem Bug ist.

Da kann ich nur sagen: Wurde echt Zeit!
 
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Hab das nun da es nix kostet einfach mal ausprobiert.

Es ist sicher ein tolles Spiel und ich kann verstehen, dass das durchau Spaß machen kann.
Aber ich hab relativ schnell festgestellt, dass das nichts für mich ist.

Hieß Battle Royale früher nicht einfach Last Man Standing?
Schon damit konnte ich nicht viel anfangen.
 

Havoc

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Früher? Gut, ich weiß nicht, wie das damals bei the Culling und H1Z1 war, aber spätestens ab Pubg (ist das die richtige Reihenfolge der Buchstaben? :?), war das Zwei- und Viermannteam doch von Anfang an mit drin.

Wenn du natürlich auf Hunger Games zurück willst, selbst da wars in weiß nicht mehr welchem Teil schon so, dass da nicht nur eine Person gewonnen hat. War jedenfalls nicht im dritten Teil, den kenn ich nämlich nicht.
 
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Nunja, ich meinte mit "früher" auch Zeiten von Unreal Tournament 1 und Co., als Arena-Shooter noch beliebt waren.

Damals gabs auch nen Spielmodus "Last Man Standing".
Sicher nicht direkt mit den großen Maps von Battle Royale Spielen vergleichbar, aber das der letzte Überlebende gewinnt, das gabs auch schon mal.
Der Hype ist mir daher nicht ganz verständlich.
 

Havoc

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Trotzdem nicht das gleiche. Im Last Man Standing fängst du vollausgerüstet an und findest dann auf der Karte eine Schrotflinte oder einen Raketenwerfer. Sonst nichts.
In den Spielen hier hast du zu Beginn quasi nicht mal eine Unterhose.
 
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