News Alle HOTS Multiplayer-Änderungen auf einen Blick

stone

Moderator
Joined
Oct 16, 2007
Messages
24,297
Points
400
HOTS Ist nun seit gut 2 Wochen erschienen und wie sicher einige gemerkt haben: Im Multiplayer gibt es neben neuen Einheiten auch einige Änderungen und Neuerungen für bestehende.

Hier die vollständige Änderungsliste:

PROTOSS

Carrier

  • Interceptors can now change targets when they are in leash range.

Dark Shrine

  • The cost is now 150/150, down from 100/250.

Mothership

  • Recall teleports the Mothership and all nearby units owned by the player to the targeted Nexus.
  • The Vortex ability has been removed from the game.
  • New Ability: Time Warp.
  • Creates a temporal field that slows all ground units’ movement speed within a 3.5 radius by 50%.
  • This ability costs 75 energy to cast
  • This ability can be cast from 9 range.Mothership CoreOracle

Phoenix

  • Range increased from 4 to 5. Upgrade still grants +2 range.


Pylon

  • Warp-in on ramps downhill is now allowed. Warp-in to the high ground is not possible anymore.


Sentry

  • Hallucination no longer requires research.


Stalker

  • Blink research time increased from 140 to 170 seconds.Tempest (unit)


Void Ray

  • Prismatic Beam
  • No longer charges up.
  • Weapon period decreased from 0.6 to 0.5.
  • No longer does passive +massive damage.
  • New Ability: Prismatic Alignment
  • Increases damage to armored units by 6 for 20 seconds, with a 1 minute cooldown. This does not scale with upgrades.
  • Activating the ability now causes a timer to display over the Void Ray for the duration of the effect.
  • Supply cost increased from 3 to 4.

TERRAN

Armory

  • The Armory now only has one armor upgrade for both air and ground upgrades for both Factory and Starport units.

Battlecruiser

  • Yamato Cannon energy cost decreased from 125 to 100.Hellbat

Medivac

  • New ability: Ignite Afterburners
  • Speed boost that increases movement speed and acceleration to 4.25 for 8 seconds. 20 second cooldown.

Raven

  • Seeker Missile has been redesigned:
  • Energy cost decreased from 125 to 75.
  • Can now fire from 10 range.
  • Missile comes out and stays immobile in front of the Raven for 5 seconds while charging up, then rapidly moves and explodes at the target for 100 damage plus splash damage.
  • Targeted unit lights up red when targeted. If the unit moves 13 range out of where the Seeker Missile is, the Missile fizzles.

Reaper

  • New passive ability: Combat Drugs
  • Health regenerates 2hp/s if not attacked during the last 10 seconds (same as Protoss shields)
  • Health increased from 50 to 60.
  • Nitro Packs research removed.
  • Movement speed increased from 2.95 to 3.75.
  • No longer requires a Tech Lab Addon.
  • No longer have their anti-building grenades.
  • P-45 Gauss Pistol weapon damage decreased from 4 +5 vs. Light to 4.

Siege Tank

  • Siege Tanks no longer require an upgrade in order to enter Siege Mode.


Thor


  • 250mm Strike Cannons has been removed, along with its associated energy bar.
  • The Thor can now switch between two modes: High-Impact Payload and Explosive Payload. The mode shift takes 4 seconds.
  • When in High-Impact Payload mode, the Thor switches to a different anti-air gun (250mm Punisher Cannons) that has 10 range and deals 24 flat damage.
  • Thor radius, inner radius, and separation radius increased from 0.8215 to 1.Widow Mine

ZERG

Creep Tumor

  • No longer spawn instantly, but instead have a three second spawning animation.
  • May now be placed on ramps.

Hatchery

  • The Evolve Burrow upgrade requirement has been moved to the Hatchery.
  • The Pneumatized Carapace upgrade now only requires a Hatchery.

Hydralisk

  • New Upgrade: Muscular Augments
  • Increases hydralisk off-creep speed from 2.25 to 2.81. Speed on creep unchanged (3.37)

Infestor

  • Fungal Growth:
  • Is now a projectile.
  • Speed of the projectile is 12.
  • Range up to 10.
  • Damage decreased from 30 +10 vs. Armored to 30.

Mutalisk

  • Speed increased from 3.75 to 4. Acceleration stays at 3.5.
  • New passive ability: Tissue Regeneration
  • Mutalisk health regeneration rate increased from .2734 to 1

Spine Crawler

  • This unit now completely blocks pathing when placed next to other structures, including other Spine Crawlers.
  • Zerglings and other small units can no longer squeeze in between Spine Crawlers.
  • The scale of this unit has been increased from 0.85 to 0.95.

Spore Crawler

  • This unit no longer requires an Evolution Chamber.
  • The weapon damage for Acid Spew has been increased from 15 to 15 + 15 vs. Biological.Swarm Host

Ultralisk

  • Damage changed from 15+20 armored to 35 flat damage.Viper

Via: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=395543#3
 
Durch die neuen Änderungen ist das TvT total schlecht geworden.
Werde bald wohl wieder all- ins machen. :/
 
Durch die neuen Änderungen ist das TvT total schlecht geworden.
Werde bald wohl wieder all- ins machen. :/
wtf das match up wo innovation und flash gezeigt haben wie man dat spieln kann :O
 
Ich habe gerade herausgefunden, dass Reaper kein Techlab benötigen...
 
Äh ja is eigentlich schon länger bekannt, dafür zerreißen se aber auch nix mehr
 
TvT ist finde ich grade das MU was sich noch am ähnlichsten spielt zu WoL. Mech funzt gegen P btw. immer noch nicht (Immo sei Dank) und TvZ geht nun alles.
 
Mech funktioniert inner Walker Mech version ziemlich gut aber selbst dann wirds im lategame mega schwer. Da man einfach von Tempest und Immortal gefickt wird.
Ist aber aufjedenfall besser spielbar als vorher wie man an nen paar ausnahme Spielern in der Gm ganz gut sehen kann. HTOmario z.B.
TvZ ist ziemlich geil anzuschauen mittlerweile.
 
Leider sind aber die ganzen Mirror Matches "leicht" schlecht geworden. Es endet immer darin wer mehr von der Einheit X hat um Gegner Y zu besiegen; in Ausnahme vom TvT
Im PvP sind es Phönixe, im ZvZ Mutas -> :(
 
Lustig, dass du jemanden beschuldigst mit Cheats zu spielen.
Dabei kannst du nicht ein Spiel ohne TS Cheat gewinnen.

Naja, viel habe ich von dir noch nie erwartet.
 
Lustig, dass du jemanden beschuldigst mit Cheats zu spielen.
Dabei kannst du nicht ein Spiel ohne TS Cheat gewinnen.

Naja, viel habe ich von dir noch nie erwartet.
Weiß nicht was du meinst, aber was soll man von nemm Cheater noch erwarten, der mit seinen miesen Tricks nicht mal über Diamond kommt, aber naja. Also brauch ich mich auch nicht mit dir über soetwas unterhalten, auch da du meinem Skill nicht mal annähernd gewachsen bist, selbst DasDuelon ist mit seinem Terra viel besser als du es jemals sein wirst ^^.

Back to topic:

Battlecruiser

Yamato Cannon energy cost decreased from 125 to 100.
Das wusste ich nicht mal, obwohl ich die Beta gespielt habe. War das von Anfang an so, oder wurde das später implementiert?
Ist mir wirklich nicht aufgefallen :D.
 
Last edited:
Weiß nicht was du meinst, aber was soll man von nemm Cheater noch erwarten, der mit seinen miesen Tricks nicht mal über Diamond kommt, aber naja. Also brauch ich mich auch nicht mit dir über soetwas unterhalten, auch da du meinem Skill nicht mal annähernd gewachsen bist, selbst DasDuelon ist mit seinem Terra viel besser als du es jemals sein wirst ^^.

Back to topic:


Das wusste ich nicht mal, obwohl ich die Beta gespielt habe. War das von Anfang an so, oder wurde das später implementiert?
Ist mir wirklich nicht aufgefallen :D.

Verwarnt.
Ich würde mich freuen, wenn Du beim Thema bleiben würdest und keine Märchengeschichten erzählst.

Zur Prävention:
Wenn du damit nicht einverstanden bist, kannst du mir oder der United-Forum-Administration eine PN schreiben und deine Sicht schildern.
 
Gabs da nicht mal ne Konvention das Mods niemanden verwarnen mit dem se selbst im Clinch stehen?
 
Hier darf nur einer ungestraft rumkotzen und das bin ja wohl nach wie vor ich :p
 
Bitte Back to Topic kommen.
 
mich würde trotzdem interessieren ob das was lunak sagt stimmt, immerhin war er doch selber mal Mod oder nciht ?
Weil damals war bei mir was ähnliches nur das ich nicht drauf angesprungen bin.


Back to topic: The Evolve Burrow upgrade requirement has been moved to the Hatchery.
Hat das schonmal je ein Pro effektiv genutzt :D ?
 
Bitte Back to Topic kommen.

Wenn du schon hier reinstiefelst könntest auch ruhig dazu Stellung beziehen

-

Nö Spiel kein Zerg, spiel grad mit den Widow Mines rum, die Range langt mir bei denen einfach nicht um effektiv genug zu sein...
 
Ganon hat die verwarnung zwar sowieso verdient mich interessiert nur einfach ob zokker die so einfach vergebn hätte können oder ob das ein anderer unbeteiligter hätte machn müssen.

Widow Mines sind völlig in Ordnung die greifen nur nicht unbedingt an bei schnellen Units die über 3,6 movement speed habn.
 
Back
Top Bottom