Patch 9

.... finde den imo nerf n bissel unpassend ... sind so schon leicht zu kicken ... da man als t immer weniger units hat als der gegener (midgame)
 
bähm neue maps :D

Nehmt es mir nicht für übel aber ich persönlich finde die balance relativ scheiße derzeit.

Vllt liegt es daran das ich kein über pro wie Dimaga und CO bin aber auf normalen lvl enden die meisten games auf standart gespamme und gelame.

Toss spieler spammen only hetzer und berserker, terra MMM only und zerg roaches und mutas.

Is aber nen vorteil für WC3 TFT ich denke das einige früher oder später wieder back zu wc3 wechseln werden. Von der Grafik her is SC2 zwar wirklich besser aber vom gameplay nicht vergleichbar mit wc3.

du bist doch zerg spieler ?!
ist doch klar das im Mirror eigentlich nen banelinge + ling spamm kommte oder roaches spamm
wenn der toss nur hetzer baut und zealots baust du halt roaches und hydras und als support linge.
und MMM ist recht schwach gegen nen guten Zerg, da er dann brutlords + baneslinge und rouches+hydras bauen muss

Vllt liegt es daran das ich kein über pro wie Dimaga und CO bin aber auf normalen lvl enden die meisten games auf standart gespamme und gelame.

wenn du es mit CnC vergleichst ja...
Aber das ist SC2 ;)
 
Last edited:
es sollen also seit wochen geplannte balance changes in den mpqs stehen?
und 4234236 ladder games sind für? den arsch?
 
Nein, die sind jetzt erst online ... Schau doch mal in die Quellen.
 
Patch kommt, Quelle ESL Stream ^^
(http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free)
Steht auch beim Login.

*UPDATE*
We will be releasing a service update shortly. If you are unable to lock into the system, it means the update process has begun. We´re working to limit the downtime, so please try again soon.
 
da ist man nurnoch 9 punkte entfernt von seinem rank 1 plat ladder und dann sowas :D
 
StarCraft II Beta - Patch 9 (version 0.11.0.15097)

StarCraft II Beta – Patch 9 (0.11.0.15097)

The latest patch notes can always be found on the StarCraft II Beta General Discussion forum.

General

The StarCraft II Editor is now available!
Players will now be able to begin creating trigger maps in preparation for map publishing which will be made available in an upcoming beta patch.
Achievements & Decals are now live!
Players will now be able to earn achievements, browse the list of available achievements, and view achievements earned by friends.
Players will be able to highlight favorite achievements in their Showcase.
Earning certain achievements will unlock portrait and decal rewards.
The updated Homepage now includes a Recent Broadcasts panel and a News & Community panel.
A new Match History page is now available which will allow players to browse and filter their last 1,000 games played.
A new Community page is now available which features an in-game version of RSS news feeds.
A new Friends-of-Friends feature has been added, which allows players to easily find and connect with more real life friends on Battle.net through existing friends.
Additional friends’ presence details are now available from the Friends’ list.
Improvements have been made on the Voice Chat system in game.
Please use the new voice chat and provide feedback via the StarCraft II beta forums.
The score screen now features a new graph tab.
The art for many parts of the user interface has been updated.
Hotkey templates have been added.
In the gameplay options menu select from standard name based hotkeys for right and left-handed players, grid based hotkeys for right, and left-handed players, and classic StarCraft keys.
Several hotkeys have been changed to avoid conflicts with the "Select All Warpgates" UI button:
The Set Worker Rally Point has been changed from W to R.
Build Sensor Tower has been changed from W to N.
Terran Infantry Weapons have been changed from W to E.
Terran Vehicle Weapons have been changed from W to E.
Weapon Refit has been changed from W to R.
Burrow has been changed from W to R.
Spawn Larva has been changed from R to V.
Neural Parasite has been changed from R to E.


Balance Changes

TERRAN
Marauder
Concussive Shells research cost decreased from 100/100 80 seconds to 50/50 60 seconds.


PROTOSS
Immortal
Build time increased from 40 to 55.

ZERG
Infested Terran
Damage increased from 5 to 8.
Speed decreased from 1.5 to 0.9375.
Queen
Speed off creep decreased from 1.5 to 0.938. (Speed on creep unchanged.)
Spine Crawler
Attack period decreased from 1.6 to 1.85.
Infestor
Neural Parasite range increased from 7 to 9.
Fungal Growth projectile removed; Units in the target area are now instantly hit.

Maps

We've made a change to the (2)ScrapStation map to make the natural expansion easier to defend.
New maps have been added to the ladder rotation while others have been removed as follows:
1v1
Added (2)IncinerationZone
2v2
Removed (4)LostTemple
Removed (4)Metalopolis
Added (4)AridWastes
Added (4)Coalition
Added (4)Decena
Added (4)ScorchedHaven
1v1(Novice)
Removed (4)NoviceKulasRavine
2v2(Novice)
Removed (4)NoviceKulasRavine
Removed (4)NoviceShakurasPlateau
Added (4)NoviceDecena
Added (4)NoviceScorchedHaven
Added (4)NoviceTwilightFortress
 
Die Infestor Range war auch ziemlich lächerlich, man konnte nichtmal nen Collossus übernehmen, wenn ein paar Forcefields waren...
 
heute oder morgen, die sehen das nicht so eng, ich glaub ich spiel mal wieder paar placement matches^^
 
Wieso hab ich meinen anderen Betakey nur nicht auf dem Asia oder America Server gepackt. =/
 
Yeah Mapeditor!
Ich glaube man wird die nächsten Tage schon was schönes sehn =)
(ich hoffe die Herofunktion ist schon drin)
 
camerasave.jpg
 
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