1. to sell buzzer towers is very effective, you have the control over the whole map and the tiberium towers with them
2. defensive towers are too strong against vehicles and buildings, especially Sonic Emitter und Obelisc, you can build to the enemy with buildings, yet, but even the other stanhdard towers are too strong against infantry/tanks/air force
3. the Tripod is too strong, Mammoths per example are useless against Tripods with good micromanagement and Zone Troopers get owned easily by MG Walkers or Devastator Battleships
4. GDI has only the sniper as effective anti infantry, thats not enough, because you can counter only one good anti infantry unit easily, GDI should have at least two effective anti infantry units (except the pitbull with mortair, this is only a possibility in the late mid- or the late game)
5. NOD needs strong tanks/walkers for the late game
6. the tiberium regenerator of The Scrin is too important in the late game, GDI and NOD have no real equivalent
the 1st point is the most important point, the sixth the less important imbalance point
hmm, der Punkt 5könnte eigentlich weiter vorne stehen als an Stelle 5, na egal, ich mag NOD eh nicht^^
@paranoia:
wenn wir jetzt voraussetzen, dass Pitbulls und SEs schwächer sind, hat GDI nach den Änderungen, die du vorschlägst, denke ich keine guten Karten, unkonterbar sind Sniper ja nicht, da wären mir bessere BMTs lieber als stärkere Sniper (lieber 2 brauchbare Einheiten als eine zu gute, die im Zweifelsfalle dann aber doch gekontert werden kann von Venoms) (Devastator gegen Zone Trooper statt Buzzer) (würde aber sicher noch spielbar sein, nur eben nicht wirklich gleichwertig, denke ich, aber klar, das müsste erst getestet werden)
auf jeden Fall wär das Spiel schon mal deutlich besser, wenn man deine Änderungen berücksichtigt, gerade auch im Bezug auf Unit Mix