EA Version - Balance Mod: The changes from 0.1 to 0.4

MrYuRi

UF Supporter
Joined
Jul 17, 2002
Messages
9,392
Points
0
EA Version - Balance Mod: The Changes from 0.1 to 0.4

Hi all

Ich hab mir mal die Mühe gemacht und eine Liste geschrieben in der jeder leicht nachvollziehen kann was in der in den nächsten Tagen kommenden 0.4 Balance Mod Version alles anders ist im Vergleich zur EA 1.2 Zero Hour Version.

Viel Spaß damit :)


All China
Gattling Tanks:
- Increased Gattling Tank experience to 0 - 80 - 200 - 300

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

All GLA:
Technicals:
- The primary weapon now uses gat damage and no more comanche vulcan

Radar Van:
- The radar van now detects stealth units in a larger radius

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

All USA
Ambulance:
- Decreased heal rate to vehicles from 8 to 5 HP/sec

Avenger:
- Added a 2nd anti rocket laser and decreased the delay of the two lasers from 500 to 400
- Slightly better armor vs JET_MISSILES

Sentry Drone:
- Drone Armor upgrade now also works for the Sentry Drone (+25% armor)

Battledrone:
- Increased heal rate from 5 to 10 HP/sec

Flashbangs:
- Increased primary damage from 25 to 35

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

China Infantry General
Attack Outpost:
- Decreased slots from 10 to 8
- Decreased included Tank Hunter from 4 to 3
- Decreased hit points from 350 to 300
- Decreased heal rate non upgraded to 1% and when upgraded to 2% (It was 4% and 4%)

Advanced Troop Crawler:
- Decreased heal rate non upgraded to 2% and when upgraded to 4% (It was 4% and 4%)
- Decreased included Miniguners from 8 to 6
- Decreased slots from 8 to 6

Miniguner:
- Increased prize from 350 to 400
- Decreased damage to airunits from 12 to 10

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

China Nuke General
- Decreased radius of the toxic radiation from the Battlemaster and Overlord

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

GLA
- Increased Technical Build time from 3 to 5

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

GLA Demo General
- The explosion power of the terrorist was increased

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

GLA Toxin General
- The effect of the gamma upgrade on RPG is now reduced
- The explosion power of terrorists was decreased
- Increased Technical build time from 3 to 5

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

USA Airforce General
- The Carpet Bomber now has to be activated in the Generals Experience Menu (Level 1 – 1 general’s point).

Deploy from: Strategy Center

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

USA Super Weapon General
Aurora Alpha Bomber:
- Secondary attack damage decreased from 1000 to 900
- Secondary attack range decreased from 100 to 70

Avenger:
- Now available without Strategy Center
- Decreased prize from 2400 to 2000

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bugfixes:

- Aurora Alpha Bomber now got the right Design

- The Hellfire, Spy and Battle Drone now gets the correct armor when upgrading to "Drone Armor"

- Raptors and Stealth Fighters aren't recharged in the air anymore when buying the laser missile upgrade

- The easy visible bomb truck concealed as an avenger bug is fixed

- The computer didn't always recognise the battlebus as a unit - this bug is now fixed

- The rockets of the Commanche Upgrade RocketPod now are red if the commanche has reached
elite status.

- The map was sometimes slightly uncovered when building an avenger. This bug is now fixed

- ScudStorm Bug fixed

- Locomotor of sw, laser and air avenger corrected (they had the crusader locomotor)

- The correct Rangers now appear when a building from the Superweapon,
Laser or Airforce General is destroyed

- UpgradeCameos corrected

- Raptors and King Raptors now get the correct +25% damage when upgraded to Laser Missiles.
In Zero Hour 1.1 it was less than 25%

You can now aim at airtargets with:
- the Avenger
- the Outpost
- the Battlebus
- Humvee
 
Last edited:
immer weiter so :)
 
Nice sag ich dazu nur, ein paar Fragen habe ich aber dennoch :

1) You can now aim at airtargets with: - BB.
Ist neu oder ?

2) Advanced Troop Crawler:
- Decreased heal rate non upgraded to 2% and when upgraded to 4% (It was 4% and 4%)
- Decreased included Miniguners from 8 to 6
- Decrease slots from 8 to 6
Das Letzere haste wohl vergessen, oder die Slots des Troopcrawlers wurden auch auf 8 wieder erhöht...

3) China Nuke General
- Decreased radius of the toxic radiation from the Battlemaster and Overlord (und Mics?)

4) USA Airforce General
- The Carpet Bomber now has to be activated in the strategy center (Level 1 – 1 general’s point) ?

Man brauchte doch schon immer das Strat-Center und richtig aktiviert wird der CB per Generals-Menü - ist irgentwie komisch ausgedrückt.....

5) Was ich immo sehr unlogisch finde, ist, dass nicht jeder USA-Gen incl. USA Vanilla den Avenger sofort beim Bau der WF bauen kann !
Entweder alle oder nur der Laser-General, der eben wegen dem Laser auf Laser speziallisiert ist.
Ich bin für alle, denn warum sollte AIR den nicht ohne Strat bauen können ?

6) Wann kommt das Auto-Update (Ca. Datum) ?

7) Habt ihr noch vor verwaiste Einheiten, die einfach zu teuer sind und nicht gebaut werden durch Balancing ins Spiel einzubringen ?
Ich meine, dass dies ein muss ist - neue Taktiken könnten dadurch entstehen.....
Verwaiste Einheiten :
- Saboteur
- Marodeur evt.
- Kampfbike (außer TnT)
- Micrwellenpanzer
- USA-Spy-Drohne + MG-Upgrade
- Scud-Rakete allg.

8) Wie sieht es mit SW und AP aus, wird da noch was gemacht
werden ?

9) Wird das TnT-Sprengupgrade noch auf manuell gesetzt ?
Sonst zockt das keiner mehr, da Jeep-Laming mit Auto-TnT lame und arm ist...

So, das war's erstmal - ich hoffe die Fragen werden beantwortet, thx !
 
Original geschrieben von Raven_noDC
Nice sag ich dazu nur, ein paar Fragen habe ich aber dennoch :

1) You can now aim at airtargets with: - BB.
Ist neu oder ?

2) Advanced Troop Crawler:
- Decreased heal rate non upgraded to 2% and when upgraded to 4% (It was 4% and 4%)
- Decreased included Miniguners from 8 to 6
- Decrease slots from 8 to 6
Das Letzere haste wohl vergessen, oder die Slots des Troopcrawlers wurden auch auf 8 wieder erhöht...

3) China Nuke General
- Decreased radius of the toxic radiation from the Battlemaster and Overlord (und Mics?)

4) USA Airforce General
- The Carpet Bomber now has to be activated in the strategy center (Level 1 – 1 general’s point) ?

Man brauchte doch schon immer das Strat-Center und richtig aktiviert wird der CB per Generals-Menü - ist irgentwie komisch ausgedrückt.....

5) Was ich immo sehr unlogisch finde, ist, dass nicht jeder USA-Gen incl. USA Vanilla den Avenger sofort beim Bau der WF bauen kann !
Entweder alle oder nur der Laser-General, der eben wegen dem Laser auf Laser speziallisiert ist.
Ich bin für alle, denn warum sollte AIR den nicht ohne Strat bauen können ?

6) Wann kommt das Auto-Update (Ca. Datum) ?

7) Habt ihr noch vor verwaiste Einheiten, die einfach zu teuer sind und nicht gebaut werden durch Balancing ins Spiel einzubringen ?
Ich meine, dass dies ein muss ist - neue Taktiken könnten dadurch entstehen.....
Verwaiste Einheiten :
- Saboteur
- Marodeur evt.
- Kampfbike (außer TnT)
- Micrwellenpanzer
- USA-Spy-Drohne + MG-Upgrade
- Scud-Rakete allg.

8) Wie sieht es mit SW und AP aus, wird da noch was gemacht
werden ?

9) Wird das TnT-Sprengupgrade noch auf manuell gesetzt ?
Sonst zockt das keiner mehr, da Jeep-Laming mit Auto-TnT lame und arm ist...

So, das war's erstmal - ich hoffe die Fragen werden beantwortet, thx !

ich denke erstmal sollte man das balancing allgemein optimieren, das mit den saboteueren usw ist eher unwichtig, wird aber sicher noch beachtet, erstmal die grassen imbalance wegbekommen...

cya
 
Ihr habt es bereits geschafft die krassen Imbalancen zu fixen - well done !

Jetzt kommen noch Kleinigkeiten und die wichtigste davon ist eindeutig ihrgentwie den Stealth-Gen, TnT-Gen, SW und AP anzupassen !

BM 0.4 ist zu 90 % balanced !
 
Back
Top Bottom