Lunak
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http://www.youtube.com/watch?v=oMRsic7dYAY
Petroglyph bastelt ein neues RTS - oder sagen wir altes?
Nach der Bauchlandung mit EON gibts jetzt wieder was richtiges, mit dem Grundkonzept - Früher war alles besser.
Böse Publisher gibts auch nicht, die mysteriöse Firma Greybox übernimmt diesen Part.
Der Ansatz des Games ist weg vom Micro gewusel zurück zum Kern von RTS, dem Macro basierendem Armee ausheben und zerhäckseln.
Basenbau und Ressourcensammeln inklusive ^^
http://www.pcgamer.com/previews/grey-goo-preview/
Für mich wirkts wie Battleforge gekreuzt mit Supreme Commander - zumindest was Umgebung und Einheiten angeht.
Bin mal gespannt obs was taugt.
@
Frank Klepacki macht wieder die Muke
Seite + Forum:
http://greygoo.greybox.com/
FacebooK:
https://www.facebook.com/greygoogame?fref=ts
Weiteres:
http://en.wikipedia.org/wiki/Grey_goo
http://www.pcgamer.com/2014/03/14/g...-petroglyph-build-a-world-worth-fighting-for/
Petroglyph bastelt ein neues RTS - oder sagen wir altes?
Nach der Bauchlandung mit EON gibts jetzt wieder was richtiges, mit dem Grundkonzept - Früher war alles besser.
Böse Publisher gibts auch nicht, die mysteriöse Firma Greybox übernimmt diesen Part.
Der Ansatz des Games ist weg vom Micro gewusel zurück zum Kern von RTS, dem Macro basierendem Armee ausheben und zerhäckseln.
Basenbau und Ressourcensammeln inklusive ^^
Hier gehts zum Artikel:“That whole synergy between base-building, economic control, and unit production is really important,” lead designer Andrew Zoboki says. “When you're focusing on combat, we don't want you to have to snap the screen back and forth for unit production.”
I spend most of my time with Grey Goo's meat-and-potatoes faction, the Beta. They're an industrial alien race, with beefy builds and an extra set of small, nimble hands. Tactically speaking, they establish outposts across the map and fight with heavy armor and artillery.
Another, more futuristic race employs a different dynamic, connecting everything to a central hub. They have to play a Tetris-like expansion game of laying down conduit, planting new structures, and teleporting existing structures closer to the front line.
While there's a lot of faction asymmetry in Grey Goo, Zoboki says the team tried to avoid having too many “hard counters” in the game. Instead, the idea is to keep evolving your unit composition in response to what you're encountering on the battlefield. Advantage accrues to the player that keeps making the right adjustments to the mix of units and combat tactics.
http://www.pcgamer.com/previews/grey-goo-preview/
Für mich wirkts wie Battleforge gekreuzt mit Supreme Commander - zumindest was Umgebung und Einheiten angeht.
Bin mal gespannt obs was taugt.
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Frank Klepacki macht wieder die Muke
Seite + Forum:
http://greygoo.greybox.com/
FacebooK:
https://www.facebook.com/greygoogame?fref=ts
Weiteres:
http://en.wikipedia.org/wiki/Grey_goo
http://www.pcgamer.com/2014/03/14/g...-petroglyph-build-a-world-worth-fighting-for/
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