News Balance Patch 12.11.2013

stone

Moderator
Joined
Oct 16, 2007
Messages
24,322
Reaction score
97

Last month, we requested your help in playtesting a variety of potential balance changes for Heart of the Swarm. After two iterations of potential changes, two brand new versions of the test map, and a community-driven balance test tournament, we're pleased to announce that we're ready to move forward with a balance update as we begin ladder play during the World Championship Series off-season.

Today, we'll be making the following balance changes for StarCraft II: Heart of the Swarm multiplayer:

Protoss

Oracle

  • Movement speed increased from 3.375 to 4.
  • Acceleration increased from 2 to 3.
  • Units that burrow or cloak while under the effects of Revelation will once again be revealed after unburrowing or uncloaking.


Terran

Armory

  • Vehicle and Ship Weapon upgrades have been combined.


Siege Tank

  • Siege Mode attack period decreased from 3.0 to 2.8.


Widow Mine

  • Sentinel Missiles now deal reduced damage to units caught within its splash radius based on their distance from the target:
  • 40 damage within 1.25 radius.
  • 20 damage from 1.25 to 1.5.
  • 10 damage from 1.5 to 1.75.


Zerg

Roach Warren

  • The Tunneling Claws upgrade now increases burrowed Roach movement speed from 1.41 to 2.



Via: http://us.battle.net/sc2/en/blog/11...rm-balance-update-november-11-2013-11-11-2013
 
Könnte mir jemand den Oracle Bufferklären?
Waren auf der WCS zu wenig Oracle, die keinen garantierten Schaden machen?
 
Wie Avilo mal sagte: "David Kim it doesnt make sense to speed up every unit!".

Blizzard will einfach keine changes mit großem impact machen, weil die sich zu nicht mehr trauen, deswegen wird nur drum herum geschraubt, anstatt einen kompkletten rework vorzunehmen.

Vorallem der geplante schwache Siege Tank buff von 2,7 wurde auf 2,8 hochgesetzt xD.
 
Zerg wissen mittlerweile wie man mit WM dealed, eigentlich ne Verschlimmbesserung...obwohls ne tiefgreifende Änderung haben wird ja.

Zu wissen wie man damit umgeht und es dann auch zu machen sind 2 paar schuhe;) Gerade in den unteren Ligen (wo auch ich unterwegs bin) entscheiden die Teile viel zu oft ein Spiel. Der Nerf ist also ne gute Entscheidung von Blizz.
 
Back
Top