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Wie bereits berichtet, übernimmt bei EALA Jon Van Caneghem die Leitung über C&C.
Folgendes Interview wurde veröffentlicht, in dem unter anderem gesagt wird:
Es deutet also daraufhin, dass der Weg, den C&C4 einschlägt, weitergeführt wird und ein neues Level der Interaktion zwischen dem Spiel und den Spielern auf Onlinebasis geschaffen wird. Spielfortschritte sollen dauerhaft bestehen bleiben und die soziale Komponente beim Online Spielen gefördert werden.
Folgendes Interview wurde veröffentlicht, in dem unter anderem gesagt wird:
[...]
"Direct-to-consumer is where I think most games are going, and I've always been a fan of the series," he says. And despite highly-visible challenges for EA in recent months, Van Caneghem says he believes in the company's goals for online migration.
[...]
Although it's too soon for details on the new direction for RTS franchise C&C, first created by Westwood Studios in the mid '90s, Van Caneghem explains: "It allows you to do everything you would have expected from a boxed game, but it adds a lot more to it... being connected and connected with players, and persistence, the social elements of playing against each other with other friends."
[...]
Bringing persistent online and social elements to the RTS world is "something no one's ever done before," he says. "For years we made games, put it in a box and hoped it sold well, and if it did we made sequels." This has led to 30 million lifetime unit sales for Command & Conquer's eight franchise titles and ten expansion packs.
Komplettes Interview: http://www.gamasutra.com/view/news/...eghem_Talks_EALAs_Vision_Command__Conquer.php
Es deutet also daraufhin, dass der Weg, den C&C4 einschlägt, weitergeführt wird und ein neues Level der Interaktion zwischen dem Spiel und den Spielern auf Onlinebasis geschaffen wird. Spielfortschritte sollen dauerhaft bestehen bleiben und die soziale Komponente beim Online Spielen gefördert werden.