Einheitenvorstellung Century Bomber

stefros

Staff member
Administrator
Clanleader
Clanforum-Moderator
UF Supporter
Joined
Jul 28, 2001
Messages
62,724
Points
575

uf_ra3.jpg





Shown here is an earlier model, whose engine configuration has since been revised for optimal cost-performance.
The B2-X Century Bomber is the largest, most durable fighting aircraft in the Allied arsenal.




Century Bombers excel at laying waste to armor divisions or military facilities,
then para-dropping soldiers in to clean up the mess.


http://files.ea.com/downloads/eagames/cc/tiberium/RA3/RA3CenturyBomberUnitVid.swf

unit-header-notes.png

Battlefield reconnaissance has revealed at least these facts about the Century Bomber:

Carpet bombing -- The Century is intended for use against enemy strongholds, as its bomb load-out makes up for a lack of overall accuracy with a great deal of punch. A given bomber tends to release its payload leading up to its coordinates, to ensure the maximum number of bombs is on target.

Bring an entourage -- While the Century is respectably swift for a heavy bomber, it of course is slower than, say, a Soviet air superiority fighter. The Century is able to shrug off some anti-aircraft fire en route to its destination, but ultimately requires support to continue operating in enemy airspace.

Plenty of parachutes -- Infantry loaded in a Century Bomber are always prepared to deploy via parachute. Parachutists of course are vulnerable to anti-aircraft fire.

A flying bomb -- Though the Century is highly unlikely to explode in midair, this aircraft is fitted with so many sophisticated systems that it is designed to detonate and combust on impact, should it crash. As a result, the Soviets have yet to recover any data from the few Centuries that have gone down.


Alles über den CENTURY BOMBER findet ihr hier:
http://www.ea.com/redalert/factions-allies.jsp?id=Century_Bomber
 
Da muss ich erstmals sagen, dass mir eine Einheit nicht so gefällt. Sie wirkt zu klein und zu breit irgendwie.
 
Durch diese "Carpet bombing"-fähigkeit gewinnt C&C mal einen richtig bomber :)
 
Ich bete zu allen Göttern die ich kenne, dass EA die Wende des Century noch ändern, das ist ja lächerlich...
 
@Sirius Und was war bitte der B52 in CCG, bzw der chinesische Bomber in ZH? Oder der A10 in TD? Oder der Badger in RA1?

€: Zu dem Teil: Gefällt mir nicht, is gay und sieht aus wien Spielzeug für 5-jährige. Die Story tu ich mir nicht an, is wahrscheinlich eh Bullshit
 
Last edited:
@Sirius Und was war bitte der B52 in CCG, bzw der chinesische Bomber in ZH? Oder der A10 in TD? Oder der Badger in RA1?

Ich rede von bomber, die man selbst "bauen" kann. Und da ist er für mich persönlich der "erste richtige". Spezialfähigkeiten lass ich dabei außen vor, war für mich selbstverständlich...
 
nun direkt hässlich find ichs nicht, nur halt eben bisschen dick^^
 
Erinnert mich an geheime Wehrmachtflieger :D
 
Der Bomber explodiert also beim Aufprall :bildung

...

...

...Kamikaze-Rush!!!!!!!
 
Ich rede von bomber, die man selbst "bauen" kann. Und da ist er für mich persönlich der "erste richtige". Spezialfähigkeiten lass ich dabei außen vor, war für mich selbstverständlich...

In dem Video sieht mir das aber nicht nach ner Unit aus, die man selbst bauen kann. Allgemein kommen mir die Fähigkeiten des Bombers wie die Generalsfähigkeiten in CCG vor...

In den TW-Missionslogs werden die Bomber auch wie normale Units beschrieben, obwohl sie nur als Supportpower autreten...

Daher, denk ich, darf man sich schonmal auf eine mögliche Enttäuschung gefasst machen...
 
mir egal obs ne einheit ist oder ne fähigkeit. Fakt ist ,diese einheit dreht sich voll komisch
 
Back
Top Bottom