Titanfall 2

stone

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​Habe gestern recht spontan zugeschlagen und mir im Black-Friday-Cyber-Monday-Irgendwas Titanfall 2 um 29€ geholt.

Von Titanfall 1 war ich immer schon begeistert - auch wenn ich damals Battlefield 4 dem Spiel vorgezogen habe. Nun ist Titanfall 2 erschienen und EA konnte den Erscheinungstermin wohl nicht schlechter ansetzen: Eine Woche nach dem hauseigenen Battlefield 1 und eine Woche vor Call Of Duty Modern Irgendwas.

Und deshalb ist der Titel wohl auch etwas übersehen worden - doch nichts desto trotz mach ich hier absichtlich einen Thread dazu.

Lets Play möchte ich übrigens unbedingt den Singleplayer.

Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=VqeMjHmL9eg​

Was sagt Angry Joe dazu:

https://www.youtube.com/watch?v=hQAPYrmple4​

​_____________________________

Mehr Infos gibts dazu demnächst: Der Download ist 30GB schwer und erst heute Nachmittag fertig.
 
Ich bekenne mich schuldig. Ich hab dem stone Titanfall nicht eingeredet, weil er das selbst getan hat. Mein Teil war lediglich, dass ich ihm gesagt hab, dass ichs habe, und es nach 30 min spielen eigentlich ganz gut fand.
Nach 1-2 Stunden Singleplayer muss ich dann aber doch sagen: Meine Aussage nach 30 Minuten war gar nicht mal so falsch. ^^

Ansonsten war ich auch lange am Überlegen, ob ichs überhaupt kaufen soll. Weil wie schon vom stone geschrieben: Battlefield 1 kam n paar Tage früher und Call of Duty n paar Tage später raus. Wer weiß, ob das in 1-2 Monaten überhaupt noch gespielt wird.
Ich glaub, da muss EA einen geilen DLC (welche übrigens alle kostenlos sein sollen) nach dem anderen rausfeuern, dass das noch im Gespräch bleibt. Naja... Oder zumindest wieder n Haufen für Werbung ausgeben.
 
Also nach 2 Runden Multiplayer muss ich sagen: Macht schon verdammt viel Spaß und das Gameplay ist echt mal erfrischend und was neues.

Auskennen tu ich mich natürlich gar nicht.

Mit Ultraeinstellungen gingen teilweise mein Frames auf 1 runter. Meine Graka hat nicht raufgedreht, anscheinend lags am RAM (der mit 8GB 99% ausgelastet war) - hab nur die Texturen auf Sehr Hoch gestellt, das AA auf 2x, V-Sync auf automatisch und schon sind nur mehr 4 GB im Ram und das Spiel läuft flüssig und gut.

Mehr kann ich dazu nicht sagen. Ich bin derart schlecht, weil ich noch kaum einen Ahnung von irgendwas habe ...

Havoc, ich brauch einen Wingman!
 
Frühestens am Sonntag. Vorher komm ich nicht zum Zocken, außer du sponsorst mir einen PC, auf dem das läuft.

Ansonsten hab ich die Probleme auch selten mal. Hab dann die Schatten auf Hoch gestellt. (Mach ich eigentlich eh immer, weil die Unterschiede von Sehr hoch zu hoch eh nie auffallen)
 
Last edited:
Sonntag Abend gerne :)

Fahr morgen früh auch heim heim.

Werd heut Abend noch etwas mit den Tastenbelegungen herumprobieren und herausfinden welche Spielmodi wie funktionieren.
 
Hab den Singleplayer jetzt durch und Mensch war das ne Gaudi! :awesome: Man merkt auch ein bisschen, dass da Ex-Infinity Ward am Werk war.

War schon echt gut inszeniert, aber ich hab am Ende gar nicht mehr durchgeblickt, was wann wo wie weswegen passiert ist und wer überhaupt die "Guten" sind... :roll
 
Bin mehr oder weniger etwas angeschalgen - husten, erhöhte Temp - ... muss daher etwas aussetzen. :(
 
Tsss der Stein... Ist krank aber trotzdem um vor 8 vorm PC! :ugly

Übrigens Protip für dein Letsplay: im dritt- und vorletzten (und stellenweise auch im letzten) Kampagnenlevel wirst du deine Grafik runterschrauben müssen. Die sind ein bisschen scheiße optimiert.
 
krank =/ angeschlagen

muss mich halt nur schonen und um 8 war ich heut schon wieder @work.

naja ... aber 1 runde multiplayer liese sich heut einrichten^^
 
Wow... Eine ganze Runde, also ca. 10 min? :ugly
 
Neuer Patch via https://forums.titanfall.com/en-us/discussion/7729/angel-citys-most-wanted-the-patch-notes/p1?new=1


Angel City's Most Wanted: The Patch Notes

New Content [FREE]


New Map: We are welcoming Angel City to Titanfall 2 with a 24/7 playlist, meaning if you just want to play Angel City all day and night you can!

  • Playlist will be a mix of Attrition / Bounty Hunt / Amped Hardpoint.
  • We will keep it up as long as it remains popular.
  • Angel City will also be added to the map rotation for other playlists.

New Titan Kits:

  • RONIN: Phase Reflex
  • When doomed, Ronin phases out of danger.
  • NORTHSTAR: Threat Optics
  • Enemies are highlighted while zooming in.
  • SCORCH: Scorched Earth
  • Flame Core ignites the ground, leaving thermite in its wake.
  • LEGION: Hidden Compartment
  • Power Shot has two charges
  • TONE: Burst Loader
  • Aiming allows the 40mm to store up to 3 shots to burst fire.
  • ION: Refraction Lens
  • Splitter Rifle splits 5 ways.
  • New Weapon "Wingman Elite" pistol
  • A modified version of the classic Wingman pistol.
  • New Pilot Execution "Inner Pieces"
  • Phase Shift into an enemy and… it doesn’t go well for them.

New Content [Things you can buy]

  • Scorch and Ion Prime Titans:
  • Stand out with fresh new looks and executions!
  • Titan Art Packs:
  • Customize your Titan with five new Nose Arts and an exclusive Warpaint skin. Each of the 6 Multiplayer Titans have their own art pack available.
  • Callsign Pack:
  • Includes instant access to 20 new and exclusive Callsigns Banners and 10 Callsign Patches.
  • Camo Pack:
  • Includes 20 new and exclusive Camos that can be applied to every Titan, Titan Weapon, Pilot, and Pilot Weapon.

New Features

  • Added FOV slider to console, increased FOV maximum to 110 on all platforms.
  • PS4 streaming for Networks: PS4 users who are streaming will have a new icon next to them, other users can hit a button to view the stream.
  • Better mod tools for Networks: Mods can now mute people for the whole room and change the room voice mode to be mods-only.
  • You can now toggle between having a 2D or 3D style damage indicator in the HUD options.
  • Added a new in-game store to purchase Prime Titans, Titan Art Packs, Callsign Pack, and Camo Pack. Please note, all purchasable items are cosmetic only and do not effect game balance.
  • New setting to adjust aiming/ADS sensitivity separate from hipfire sensitivity.
  • A new set of advanced & optional gamepad settings for fine adjustment of turn speeds, deadzones, response curves, and more.
  • Added Support for EA Access, Origin Access, and free Multiplayer Trials.
  • FAQ added to Multiplayer lobby. Your one-stop shop to learn the basics of Titanfall 2 multiplayer - includes in-game patch notes!
  • Modified matchmaking status display to fit longer text needed for some languages.
  • PC Only - Removed "Insane" texture quality and replaced with "Max". No reduction in visual quality for those with enough VRAM, but will reduce hitches when streaming in textures.
  • Display Callsigns for the top 3 players per match during post match scoreboard.
  • Increased likelihood of finding Nessie easter egg in [redacted] mission that no one has found yet. Or did we?
  • Multiplayer Stats menu added to view player stats history. Please note that stats have been tracked since day 1.

Balance Changes

  • Killing Auto Titans will now count towards killing sprees and contribute to towards Camo unlocks.
  • Fixed Bounty Titan scoring in Bounty Hunt.
  • Grapple will now detach after melee hit even if person melee'ed lives.
  • Ronin's Phase Dash and Phase Reflex now removes Tone's Lock-On markers.
  • Attrition and Bounty Hunt - Reduced the amount of Core Meter earned by killing AI.
  • Adjustments to Northstar's Flight Core.
  • Overcore now starts your Titan Core meter at 30%.
  • Adjusted Viper Thrusters so that in addition to moving faster during Flight Core and Northstar now moves faster during Hover as well.
  • Adjusted Scorch’s Tempered Plating damage reduction, and fixed issue with protecting against Fire Wall.
  • Adjusted weighting on map rotations.
  • Adjusted visibility of Cloak.
  • Firing your weapon will now also disable Cloak.
  • Additional balancing to Tone.
  • Titan kills properly award weapon assist stats to assisting players.
  • Tweaked parameters to reduce immediate reuse of spawn zones, but allow reusing them later in the match.
  • Connected a couple of spawn zone pairs in Crashsite.
  • Reduced chances of getting spawn camped.
  • Spawn zones are more fair in Bounty Hunt (equalizes distance to AI camps).
  • Bounty Hunt changes:
  • When an AI kills a player, that AI now receives half of that player's bonus.
  • Center bonus popup now shows bonus gained rather than total bonus
  • Rebalanced point distribution among waves so that second wave has a larger impact on the game overall.
  • Boss titans are now worth 500 points (was 600).
  • Reapers are now worth 100 points (was 50).
  • Stalkers are now worth 30 points (was 25).
  • Score bar now shows team's total unbanked bonus as a yellow portion of the score bar.
  • Modes that do not have Titans (such as Pilots vs Pilots, and Coliseum) no longer display the team titan status bar below their score bars.

WEAPONS

  • Flatline - increased far and very far pilot damage
  • Volt - reduced pilot damage
  • R97 - increased pilot damage
  • Spitfire - increased pilot damage
  • L-Star - increased pilot damage
  • Double Take - increased damage
  • EPG - slight increase in splash damage; increased titan damage
  • Thunderbolt - increased pilot and titan direct hit damage

Bug Fixes

  • Disabled the ability to earn Double XP during Private Matches.
  • PC Only - Fixed issue with Win10 users who were stuck with "Connecting to Respawn Servers…"
  • Fixed issue where assists were being counted as kills for weapons. Weapons will now also properly receive assist stats when assisting in killing Titans.
  • Fixed issue with bad spawns for Last Titan Standing on Exoplanet.
  • Fixed bug where game completion achievements were not being rewarded when playing the missions out of order.
  • Fixed bug where folks were crashing after grappling evac ship just before it's destroyed. Swing away!
  • Fixed issue on Blood and Rust where players were getting stuck in a death loop.
  • Fixed bug where players would appear to be stuck in ground during executions.
  • Fixed issues with collision for hardpoints and banks as well as mantling when jumping on staircases.
  • Fixed issue of not being able to tap and shoot Softball with Autosprint.
  • Fixed issue of Kraber shooting through bubble shields.
  • Fixed incorrect Pilot character sometimes showing in lobby on first game launch.
  • Fixed HUD ammo counter occasionally showing an incorrect amount when using the Devotion.
  • Fixed grapple not detaching if it was unsuccessfully trying to pull you downwards.
  • Fixed skin and camo arms not matching player camo when rodeoing
  • Various localization issues fixed.
  • Fixed Genned Factions not receiving Advocate Gifts - retroactively send any missed Advocate Gifts to affected users.
  • Fixed “New” indicator incorrectly staying on for the Banner and Patch menus.
  • PC Only - Various D3D bug and crash fixes
  • Fix melee hit detection to be more reliable.
  • Fixed issue with Titans not displaying loadout information properly.
  • Fixed bug where players could suicide with a cooked grenade and kill opponent without taking damage in Coliseum.
  • Fixed the grappling hook floating in the air if the grappled player dies. This also fixes some weird forward lunging after grapple melee.
  • Fixed grapple failing to detach from some objects the cord touched while you were grappling.


____________________

Das nenne ich doch mal einen Patch! Woho!
 
Yeaiih! :wub

FAQ added to Multiplayer lobby. Your one-stop shop to learn the basics of Titanfall 2 multiplayer

Und

PC Only - Removed "Insane" texture quality and replaced with "Max". No reduction in visual quality for those with enough VRAM, but will reduce hitches when streaming in textures.



DANKE!
 
Achja extra für dich:

Pilot executions: It seems to me you need to hold down the melee button, otherwise you get a quick melee. Be warned, you can be stopped in the animation. So sometimes a quick melee is better.

Titan melee executions can be performed by meleeing (just a tap of the melee key will do) a doomed titan. Your titan will be invulnerable during the execution animation. (This is because you have no choice in a titan: you will perform the execution, whereas as a pilot you can quick tap for normal melee or long press for the execution)
 
Jo, wie schon vermutet... Ist in Halo ja genauso. :ugly

Seh nur keinen Grund dazu, das zu machen... Gibt's Bonuspunkte? Wenn nicht, box ich dem einfach so ins Gesicht! :ugly



Hab ich schonmal erwähnt, wie befriedigend ich den Nahkampf in Titanfall finde? WUMMS und weg ist er. :awesome:
 
Ich finde übrigens auch den Sound ziemlich gut. ZB Im Singleplayer mit dem Sniper: "Fupp" "Fupp" "Fupp" :D
 
Die Sniper find ich hingegen ziemlich enttäuschend dafür, dass sie fetter ist, als Amerizes Mudda! :D (Hab dich lieb Amerize! :wub)

Als ich die das erste Mal aufgehoben hab, war mein erster Gedanke: "Wenn ich damit jemanden treff, explodiert der doch sicherlich!". Aber letztendlich war sowohl der Ton, als auch die Wirkung ziemlich enttäuschend. :(
 
Haha fett! :D Das mit dem Enterhaken ist ne echt gute Idee. :o
Wir haben ja auch bisher nur 2-3 Stündlis gespielt. Warts mal ab. Das wird schon noch. :awesome: Ab nächster Woche kanns dann auch richtig los gehen. :D
 
Ich frage mich lediglich wie er den Speed am Boden beibehält ... Klar 1x ducken - und dann? Wieder aufstehen und wieder ganz schnell ducken? usw?

Soll ich ducken auf "Hold" umstellen um es ganz schnell wieder loslassen zu können?
 
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