Ich werd nun mal Auszüge übersetzen (sehr frei allerdings

):
A way to simultaneously broadcast your match to 10s of thousands or 100,000s of people
This will be accomplished by a full fidelity spectator client - a version of the game that can be freely downloaded and used to a) watch replays or b) be a spectator online. You don’t need to own a copy of the game for this.
EA will be pushing this everywhere for download – so it will be hosted at various sites.
There will be a couple of versions
* Single language versions e.g. English and German - 700mb
* Rainbow version (all languages) - 1GB.
EA plant einen Beobachter-Programm (wie ja schon oft erwähnt), dieses Programm soll dazu dienen Tausenden von Interessierten das zuschauen von spielen zu ermöglichen. Dieses Programm hat zwei Funktionen. Erstens: Man kann damit Replays anschauen. Zweitens: Man kann (live) online Spiele beobachten.
Ohne das Spiel gekauft zu haben.
EA will diesen Client sehr populär machen, d.h. es wird ihn überall zum downloaden geben.
Dateigröße dieses Clients wird 700mb betragen (einsprachig) oder 1GB (alle Sprachen).
Ich gehe davon aus, dass dieser Client, da kostenlos auch in allen PC-Spiele-Magazinen zu finden sein wird.
“Of course we are running a business” so it will be very easy to go from being a spectator to buy the game online.
Once the spectator client is installed it is like watching in observer mode as per SAGE engine games, with a twist.
There are a couple of different types of matched that spectators can connect to. (Spectators don’t know the difference but it is important for the players.)
a) Impromptu match – an ad hoc game created online. By default all online games will be broadcast. (It is assumed people don’t mind broadcasting their games.)
b) Scheduled match – pre advertised.
A blackout or a tape delay can be imposed for matches that people do not want to be broadcast in real time to stop people from abusing or sending help to the people in game.
Default currently is 10 minute tape delay.
This feature is also available in pure LAN play.
Alle Spiele werden in der Standardeinstellung übertragen. D.h. wenn man will, dass das eigenes Spiel nicht übertragen wird, muss man die Funktion ausschalten.
Es wird die Möglichkeit geben eine Zeitverzögerung einzustellen, mit der das Spiel übertragen wird. Der Default für diese Verzögerung liegt bei
10 Minuten. Das sollte genug sein um Leute davon abzuhalten zu versuchen die Übertragung für unfaire Zwecke zu nutzen.
Die Funktion wird auch in LAN Spielen verfügbar sein.
Camera Modes
There are various camera modes in the spectator client
• free roam camera - same as BFME 2
• through the eyes – you lose manual control of the camera and see the game through the player’s eyes
• Commentator – see notes below
Der Beobachter kann zwischen verschiedenen Kameraeinstellungen wählen:
- selbst die Kamera bewegen (der gewohnte 'alte' Beobachter)
- Durch die Augen eines Spielers - man verliert die Kontrolle über die Kamera und bekommt das gezeigt, was der jeweilige Spieler sieht.
- Kommentator
ein Punkt den ich sehr sehr sehr nett finde
Commentator Mode
Match broadcast fully supports having a commentator in the game.
The audio is embedded into the replay
A host may designate someone to be a commentator, which is an observer that has special tools available to them.
The commentator can broadcast audio to all of the spectators using VOIP (voice over IP). notably this is the only voice driven audio channels available to spectators due to bandwidth restrictions.
Voice over IP
The spectators can optionally mute this.
This audio isn’t sent to players.
The Commentator has tool called the telestrator where you can sketch on the display LIKE A WHITE BOARD. (like you see in sports commentaries)
Die voice over ip Kommentare des Moderators werden in dem Replay gespeichert.
Die Zuschauer können den Kommentator auf lautlos stellen.
Die Kommentare werden nicht an die Spieler gesendet.
Der Kommentator hat ein Zeichenbrett, mit dem er (wie bei amerikanischen Sportsendern) mögliche taktische Züge aufzeigen, oder besondere Ereignisse einkreisen kann.
Illustration:
ja ok, es ist taktisch eventuell nicht besonders klug was da eingezeichnet ist
Question: Does player’s text chat get saved in the replay finally?
Answer: no
Der Spielerchat wird nicht im Replay gespeichert. (war ne Communityfrage vom strike-team)
Custom maps – if the host is playing on a custom map. These will be uploaded to commandandconquer.com and the spectator will automatically download it when they connect.
Selbst erstellte Karten werden auf commandandconquer.com übertragen und dort vom Beobachter-Programm automatisch heruntergeladen, wenn sie benötigt werden.
Question: Will the spectator see fog of war?
Answer: in free roam mode, if you have the UI set to see that you will, but you can deselect it.
In eye of the user mode - yes.
Frage: Wird der Beobachter fog of war sehen?
Antwort: im freien Kameramodus, wenn er will ja - Im "durch die Augen des Spielers sehen" Modus - ja
Question: If you have a slow machine will it desync with the commentary
Answer: no, there will be pauses in the replay for the action to catch up with the voice
Wenn man einen langsamen Rechner hat wird der Kommentar pausieren, damit Kommentar und Spielgeschehen nicht auseinanderlaufen.
Question: How long will it be supported?
Answer: At some stage we will downgrade support but that depends on how popular it is – general plans are 3 years.
Frage: Wie lang wird CnC3 supported werden?
Antwort: Kommt darauf an, wie beliebt das Spiel ist, aber ab einem gewissen Punkt wird der Support zurückgefahren. - Generell planen wir mit
3 Jahren support.
so das war der erste Teil, bis zum "grünen Text".