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Version 1.3 released!

Eine Diskussion über Version 1.3 released! im Forum Supreme Commander 2. Teil des Gametalk-Bereichs; Ein weiteres Update für Supreme Commander 2 ist soeben erschienen. Über Steam wird das inzwischen dritte Update (innerhalb von 12 ...

  1. #1
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    Version 1.3 released!

    Ein weiteres Update für Supreme Commander 2 ist soeben erschienen.
    Über Steam wird das inzwischen dritte Update (innerhalb von 12 Tagen) verbreitet.
    Der Download und die Installation werden automatisch ausgeführt.

    Neben diversen Bugfixes und zusätzlichen Multiplyer-Features wurden auch Änderungen am Balancing durchgeführt. Herausragend sind dabei die Schwächungen der Gunships mit einhergehender Stärkung vieler AA-Weapons.

    Die erhofften Ranked Games sind noch nicht enthalten - sollen aber noch im März erscheinen. Wir dürfen also gespannt sein.

    Hier die wichtigsten Änderungen im Detail:

    Bug Fixes and Improvements

    * Private games have been replaced with Friends Only games. This means that you can mark a game as "Friends Only" and it will only be seen in your friends' "Friends" tab
    * The game browser has two new filters: Show Passworded games, and Show All Regions (both off by default)
    * Added "Test Ping" to the Skirmish menu, which will simulate in game traffic volume (based on number of players) for 5 seconds. This will help players find problematic network connections before getting into a game
    * Color coding on pings in skirmish lobby. When a ping is greater than 400 it will be yellow, and when greater than 500 it will be red
    * Games list in the games browser can now be sorted on each column
    * Cybran and Illuminate air factory veterancy fix: factories now calculate veterancy rate correctly
    * Fix to ACU not firing after activating its reclaim beam, while issuing a move order
    * ACUs can now be attacked while under water
    * Air units are no longer damaged if they fly over an activated Magnetron


    Balance and Tuning

    * UEF P-Shield shield Health increased by 25%
    * Universal Colossus can now also be unlocked by researching the Urchinow
    * Overcharge cooldown increased to 35 seconds. Was 25
    * Transport build costs increased by 50%. Reduced Health to 4000. Was 4500
    * Darkenoid primary beam weapon Damage increased by 50%
    * Cybran Air Radar, Cybran Air Vision, Illuminate Land Vision, UEF Air Vision, UEF Land Radar, UEF Naval Radar and UEF Naval Sonar research all reduced by 1 Research Point
    * Illuminate ACU Radar boost increased to +175%. Was +100%
    * UEF ACU Radar and Vision boosts increased to +150%. Was +100%
    * UEF Fighter & Bomber shield Health decreased to 175. Was 200
    * Gunship Speed reduced to 6. Was 8. Shield Health decreased to 150. Was 600. Build Time increased to 27. Was 24
    * UEF ACU Artillery research cost increased to 6. Was 4. Damage Radius reduced to 5. Was 6
    * Cybran mobile artillery Movement Speed reduced to 2.8. Was 3.2
    * Cybran Carrier build cost reduction of 33% added
    * All factions' ACU AA upgrade Damage increased by 25%
    * Airnomo cost decreased 10%. Health increased to 13,000. Was 10,000. AA damage increased 50%. Direct Fire damage decreased 50%
    * Cybran Battleship AA Damage reduced by 40%
    Alles was gut beginnt, endet schlecht. Alles was schlecht beginnt, endet furchtbar.

  2. #2
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    jört sich gut an

  3. #3
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    hm :?
    gleich mal ausprobieren
    The New Age is comming soon

  4. #4
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    yea,
    * Gunship Speed reduced to 6. Was 8. Shield Health decreased to 150. Was 600. Build Time increased to 27. Was 24
    LOL^^
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  5. #5
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    Wieso hab ich die nie gebaut

  6. #6
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    aber hatte gestern n paar 'gunship-spam games' und naja, die marine AA is gut^^

    und die ACU sind zu stark-.-

    4er ACU rush auf senton-.- mit bob-m8s no chance
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  7. #7
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    Die Frage ist, wie verhindert werden kann, daß ein 4er ACU-Rush für einen einzelnen tödlich endet. Eine solche Übermacht wird immer fatal für den Gerushten sein.
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