Welcome to StarCraft 2 Beta

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Jace Hall stopped by our offices recently to see how the Blizzard magic happens, and despite our very stern requests brought cameras with him to film it. We also think he may have stolen something. Anyway, you won't want to miss the first two episodes of the new season.
In der nächsten Jack Hall Show (also ich kannte sie vorher jedenfalls nicht...) wird im nächsten Teil laut Blizzard etwas neues über Diablo 3 gezeigt. Die Folge soll am 29.1. veröffentlicht werden. Jetzt ist schon einmal ein Teaser der Jack Hall Show Season 3 erschienen.
Abgesehn von den Andeutungen gegenüber Diablo 3 wird es bei der Minute 2:16 interessant. Jack Hall, Dustin Browder, Samwise und ein Teil vom Starcraft II Team toastet sich gegenseitig mit Bierflaschen zu. Das ist ja schon recht lustig anzusehen. Aber der Hammer ist eigentlich die Projektion im Hintergrund, die eine StarCraft 2 Oberfläche zeigt mit dem Schriftzug:

WELCOME TO STARCRAFT II BETA !!!!!!

starcraft-2-beta-jace-hall.jpg


starcraft-2-beta-jace-hall-zoom.jpg


Ist es bald endlich soweit?

Hier der Teaser der Jack Hall Show Season 3:
http://video.ign.com/dor/articles/1...videos/jacehall_prt_season3trailer_12010.html
 
Last edited:
Incomming :D



Infos von [B]http://sclegacy.com/[/B]:
As Blizzard prepares itself for the StarCraft II beta, Kicho, the Korean RTS Community Manager, recently answered a couple of questions, including a few related questions from a single poster on the Korean StarCraft II forum: 1. Can a player send units into an allied Terran bunker? 2. Can a player use an allied Pylon energy field? 3. Can a player use an allied player's transport vessel to move his/her own units?
Numbers 1 and 2 are currently not in the game. In the case of number 3, there is the option for a player to control his allies’ units, but the player cannot load his own units into an ally’s transport unit.

Kicho also took the time to further clarify StarCraft II's damage system.
Light armor, heavy armor, biological, mechanical, giant, psionic, etc. are some attributes that units can have. For example, the Ultralisk has “heavy armor – biological – giant” attributes, whereas the Archon has the “psionic” attribute. You can probably tell from looking at the Archon, but not all units are divided into [light armor/heavy armor]. Damage calculation is also different from the previous game. Units’ attacks always do at least 100% of the damage value shown on the screen. And then, depending on the attack’s property, additional damage may be dealt when attacking units with specific attributes. For example the Archon’s base damage is 25, and deals an additional 10 damage against biological targets. Therefore, Zerg units (which are usually biological) take 35 damage when attacked by Archons. And in the case of the Siege Tank, its Siege Mode deals 60 damage, so it deals 60 damage to all ground units. If the old system of “explosive, concussive” and “small, medium, large” was used, then Marines would take reduced damage from a Siege Tank.

Zhydaris, one of the United States' Assistant RTS Community Managers, also answered a few questions, including one on whether or not the map ping feature commonly found in Warcraft III would be available in StarCraft II.
The ping feature is currently in StarCraft II. I agree with you, using this feature when playing with allies is very important.

He also answered the following:

Are workers able to walk through a force field while on mining on a mineral patch?
No, they won't, the force fields actually stop harvesters, just like they do with other ground units. I still prefer using them to block all escape routes, but what you’re suggesting is a valid alternative indeed!

Does the Baneling's splash damage effect allies?
I can confirm you that exploding Banelings do not damage allied units: both your units and those of your allies are not affected at all by the acid explosion.

Is the Terran Engineering Bay in the game and can it still fly?
Terran Engineering Bay is still in the game, but as for now you cannot lift it off. Everything is still subject to change though.



Das mit'm Bay find ich n bisl blöd ^^
 
Last edited:
Da muss ich doch bald mal meinen Spamordner öfters überprüfen ^^
 
Dezi, kann es sein, dass du auch gern mal Terraner daddelst? ^^
 
Denke nicht das wir je gegeneinander gezockt ham :p
 
Wir haben doch die Offiziellen Pwnage Listen der GetBoinked

Ich bin zumindest der dritt beste Sc spieler hier im uf :P
 
Hmm, ja eigentlich könnte ich SC mal wieder drauf machen. Lust auf ne Runde hätte ich schon :D Aber war seit über nem Jahr nimma online. Existieren dann die alten Accounts noch?
 
Wir haben doch die Offiziellen Pwnage Listen der GetBoinked

Ich bin zumindest der dritt beste Sc spieler hier im uf :P

Aber auch nur, weil ich keine Zeit hatte mitzuspielen, weil ich bei den ganzen andren Turnieren ins Finale gekommen bin :p

Hmm, ja eigentlich könnte ich SC mal wieder drauf machen. Lust auf ne Runde hätte ich schon :D Aber war seit über nem Jahr nimma online. Existieren dann die alten Accounts noch?

Ne, Accounts werden nach 3 Monaten Inaktivität automatisch gelöscht
Sag bescheid, wennde zocken willst :p
 
Du hättest in SC gegen mich genauso verloren, wie du es auch in Worms getan hast ;(
 
Deutlicher kann es jetzt nicht mehr werden. Auf Twitter hat Blizzard in der StarCraft Sektion folgendes heute verlauten lassen:
Der Teaser zur 3. Staffel der Jace Hall Show sieht sehr vielversprechend aus! Hoffentlich gibt es bald mehr! http://bit.ly/7tIoPY
Demnach werden wir wohl am 29.1. mit weiteren Informationen bezüglich der Beta für StarCraft 2 rechnen können. ;)
 
Aber auch nur, weil ich keine Zeit hatte mitzuspielen, weil ich bei den ganzen andren Turnieren ins Finale gekommen bin :p



Ne, Accounts werden nach 3 Monaten Inaktivität automatisch gelöscht
Sag bescheid, wennde zocken willst :p

Jau, ich mache es mir gleich mal drauf :D
 
Aber auch nur, weil ich keine Zeit hatte mitzuspielen, weil ich bei den ganzen andren Turnieren ins Finale gekommen bin

dude du hattest nur keine lust :D
 
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