Patchnotes 1.1.2

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Hi =D Hier sind die patchnotes von 1.1.2 ;) Mögen die Diskussionen beginnen =)

StarCraft II: Wings of Liberty - Patch 1.1.2

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StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.2

General

* Players will no longer receive achievement toasts while their status is set to "Busy."
* The messaging when attempting to load a saved game or replay from a previous version has been clarified
* Adjusted the amount of points earned and lost by random team participants to properly reflect the strength of a player's teammates.



Balance

* PROTOSS
o Buildings
+ Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000.
o Void Ray
+ Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).
+ Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).
+ Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.

* TERRAN
o Buildings
+ Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot.
+ Supply Depot life increased from 350 to 400.
o Medivac
+ Acceleration reduced from 2.315 to 2.25.
+ Speed reduced from 2.75 to 2.5.
o Reaper
+ Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement.
o Thor
+ Energy bar removed.
+ 250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched).

* ZERG
o Buildings
+ Hatchery life increased from 1250 to 1500.
+ Lair life increased from 1800 to 2000.
+ Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
+ Spire life increased from 600 to 850.
+ Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.
o Corruptor
+ Energy bar removed.
+ Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).
o Infestor
+ Fungal Growth now prevents Blink.
o Roach
+ Range increased from 3 to 4.



Bug Fixes

* Fixed an issue where players could not cast the Feedback spell on Point Defense Drones.
* Fixed an issue where the Phoenix would continue to channel Graviton Beam after the target died.
* Fixed an issue that would cause Larvae to spawn and be hidden behind Zerg eggs.
* Fixed an issue where players were unable to navigate to the Single Player page or watch replays after canceling map downloads from the queue.
* Fixed a desync that could occur on user-created maps with custom mod dependencies.

Quelle: http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm
 
Last edited by a moderator:
Wie is das mit den Stufen des Voidray? Geht das von 0-2 oder von 1-3?
 
Ging aber schnell, dachte der soll erst im Dezember kommen oO
 
Hab mal das unnötige zu den alten Patches entfernt.
 
o Void Ray
+ Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).
+ Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).
+ Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.

Spiel, Satz und Sieg Optik :D

Aber irgendwie vermisse ich den Teil, der 'nen kleinen Cooldown für Forcefields und Storms hinzufügt...
 
Naja ma abwarten wie sich das ganze dann wenns live geht aufs gameplay auswirkt :)
 
Is der denn schon auf den US Servern drauf ? EU ist noch nix ^^
 
der gebäude buff is echt gut jetzt kann man net mehr einfach 4marauder rein droppen stimmen und nexus innerhalb von 2sek kaputt machen
der voidray nerf is mir eig scheiß egal aber bei der überzahl an terrans bin ich auch davon ausgegangen das er generft wird
 
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM, ich fühle mich so pro.

Mein Penis is somit vom durchschnittseuropäergröße zur legendären afrikanischekollegenpornostargröße angewachsen.

Alter ich bin aber so gut.
Voidrays, gewusst. Roaches Range 4 gewusst. Spire und Hatch life increase gewusst.

Und das sind ja wohl die wichtigsten changes im Patch. Die anderen T nerfs und buffs sind ja nur reaper bedingt.
Aber hat jemand nen plan oder ne erklärung für die 50 zusatzhp für die depots?

Und Nexus find ich auch gut. Die Marauderdrops waren auch zu easy.

Das nächste was ich predicte is 1.1.3 mit Hellions :D.


Nutzt eig. jemand das Thor upgrade? Finde das total sinnlos, so selten würde man es gebrauchen und dafür isses mir zu teuer.
 
Nutzt eig. jemand das Thor upgrade? Finde das total sinnlos, so selten würde man es gebrauchen und dafür isses mir zu teuer.
das ding ownt ultras ziemlich heftig.....also haben wir quasi keinen konter mehr zu thor....als hätt ich keine probleme damit gehabt^^ nein niemals! :D welch abwägige idee das wäre :D
 
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