zokker13
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Da es noch niemand gepostet hat, koennt ihr euch die neuen Changes ansehen.
Der PTR- Patch wurde angepasst und neue buffs/ nerfes wurden korrigiert.
Die Balance des Spieles wurde meiner Meinung nach etwas verbessert, massiver Thor-spam im TvP- Matchup wurde generfed, die Thors haben für ihre 200mm Cannon 150 von 200 Energy, macht es für den Protoss leichter, pures Mechplay zu stoppen und auch wieder HT's einzusetzten.
Ein geballtiger Buff gab es an dieser Stelle für den Archon, dieser wird nun eine Massive Unit sein (massiv= nicht anhebbar von Phoenix, kann FF zertrampeln, Bonusdmg von anderen Units wie Void Ray), außerdem wurde die Range von 2 auf 3 erhöht.
Finde ich etwas gewagt, da ein Buff vielleicht genug wäre, macht das TvP und besonders das PvZ angenehmer für den Protoss.
Auch Zerg hat sein Fett weg bekommen, der Infestor hat einen Speed- nerf bekommen, er kann nurnoch 2,25 KM/H latschen!
Finde ich als Terran- spieler etwas sinnlos, da Infestoren meist Oncreep sind, und dort wurde nichts verändert. -_-
Balance:
Balance
PROTOSS
- Archon
= Now a Massive unit.
** Range increased from 2 to 3.
- Cybernetics Core
** Research Warp Gate time increased from 140 to 160 (editor's note: previously increased to 180).
Gateway
= Sentry train time decreased from 42 to 37. (editor's note: in previous patch Stalker and Zealot train times were also decreased)
= Warp Gate unit train times remain unchanged.
- Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.
TERRAN
- Bunker
= Salvage resource return reduced from 100% to 75%.
- Ghost
= Cost changed from 150/150 to 200/100.
- Thor
** Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy.
** 250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).
ZERG
- Infestor
** Speed decreased from 2.5 to 2.25.
- Spore Crawler
= Root time decreased from 12 to 6.
Auch hat Blizzard zahlreiche Bugs behoben, Leuten mit schlechteren Rechner wird es freuen, dass die 3D- Animationen nun das Spiel nichtmehr zum Laggen bringen.
Bugs:
Bug Fixes
- Fixed an issue where Ghosts could not quickly EMP the same location.
- Fixed an issue that allowed players to stack air units when issuing a queued stop command before the units reached the end of their patrol point.
- Fixed an issue where unplugging your USB headset while another player was talking to you could cause a crash.
- Fixed an issue where the APM statistic could be artificially increased.
- Fixed an issue where 3D unit portraits were not animating smoothly at slow game speeds.
- Fixed an issue where, when viewing a replay, no text message was displayed when a player left a game.
- The Taiwanese hotkey to display/hide the game UI while in Observer mode now works correctly.
General
General
- The default hotkey to toggle in-game music on/off has been reverted to its hotkey prior to Patch 1.3.0. The hotkey to display APM in the observer stat panel has been changed as a result.
Der PTR- Patch wurde angepasst und neue buffs/ nerfes wurden korrigiert.
Die Balance des Spieles wurde meiner Meinung nach etwas verbessert, massiver Thor-spam im TvP- Matchup wurde generfed, die Thors haben für ihre 200mm Cannon 150 von 200 Energy, macht es für den Protoss leichter, pures Mechplay zu stoppen und auch wieder HT's einzusetzten.
Ein geballtiger Buff gab es an dieser Stelle für den Archon, dieser wird nun eine Massive Unit sein (massiv= nicht anhebbar von Phoenix, kann FF zertrampeln, Bonusdmg von anderen Units wie Void Ray), außerdem wurde die Range von 2 auf 3 erhöht.
Finde ich etwas gewagt, da ein Buff vielleicht genug wäre, macht das TvP und besonders das PvZ angenehmer für den Protoss.
Auch Zerg hat sein Fett weg bekommen, der Infestor hat einen Speed- nerf bekommen, er kann nurnoch 2,25 KM/H latschen!
Finde ich als Terran- spieler etwas sinnlos, da Infestoren meist Oncreep sind, und dort wurde nichts verändert. -_-
Balance:
Balance
PROTOSS
- Archon
= Now a Massive unit.
** Range increased from 2 to 3.
- Cybernetics Core
** Research Warp Gate time increased from 140 to 160 (editor's note: previously increased to 180).
Gateway
= Sentry train time decreased from 42 to 37. (editor's note: in previous patch Stalker and Zealot train times were also decreased)
= Warp Gate unit train times remain unchanged.
- Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.
TERRAN
- Bunker
= Salvage resource return reduced from 100% to 75%.
- Ghost
= Cost changed from 150/150 to 200/100.
- Thor
** Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy.
** 250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).
ZERG
- Infestor
** Speed decreased from 2.5 to 2.25.
- Spore Crawler
= Root time decreased from 12 to 6.
Auch hat Blizzard zahlreiche Bugs behoben, Leuten mit schlechteren Rechner wird es freuen, dass die 3D- Animationen nun das Spiel nichtmehr zum Laggen bringen.
Bugs:
Bug Fixes
- Fixed an issue where Ghosts could not quickly EMP the same location.
- Fixed an issue that allowed players to stack air units when issuing a queued stop command before the units reached the end of their patrol point.
- Fixed an issue where unplugging your USB headset while another player was talking to you could cause a crash.
- Fixed an issue where the APM statistic could be artificially increased.
- Fixed an issue where 3D unit portraits were not animating smoothly at slow game speeds.
- Fixed an issue where, when viewing a replay, no text message was displayed when a player left a game.
- The Taiwanese hotkey to display/hide the game UI while in Observer mode now works correctly.
General
General
- The default hotkey to toggle in-game music on/off has been reverted to its hotkey prior to Patch 1.3.0. The hotkey to display APM in the observer stat panel has been changed as a result.