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Mögliche erste Balance-Changes

Eine Diskussion über Mögliche erste Balance-Changes im Forum StarCraft 2. Teil des Strategie-Bereichs; We're currently thinking of trying out a couple changes just on a balance test map in a couple weeks or ...

  1. #1
    Teebeuteltier
    Avatar von stone
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    Mögliche erste Balance-Changes


    We're currently thinking of trying out a couple changes just on a balance test map in a couple weeks or so. We're not looking to do any major changes because the game is in a fairly solid state but just wanted to give a heads up on our current thinking in order to get your feedback.

    Main thing we're hoping to address soon is the ling/muta strategy in ZvZ. We heard your feedback on changes such as Hydralisk AA damage increase, but we'd like to go smaller in changes if possible. For example, if we increase the +bio damage on Spore Crawlers, it would only affect the ZvZ matchup which is a very small change even if we go big on the +bio damage value.

    The hope here is to have more Infestors come into play in the mass Muta on Muta battles and/or bring the fight more so to the ground because it'll be more easily possible to stay on the ground due to less resources on defense needed to fend off Mutalisk attacks.

    Of course ZvZ or any other matchup can change completely in the next weeks, but as of now we think this is the biggest issue in HotS.

    A few other things we're thinking on but are really not even close to final on are:

    1. Oracle movement speed increase
    To really reward high skilled usage of Oracles. Even when air units are in play, it could be possible for the highest end players to perfectly use Oracles without losing them.

    2. Burrow cost and/or research time down
    Towards the beginning of HotS, early burrow attacks showed some decent potential but we never see it anymore. We thought this variety in opening especially on the Zerg that usually play a defensive early game was cool. So we're wondering how early game Zerg can evolve if we made early game attacks using burrow more effective.

    As always, nothing is final at this point, but just wanted to give an update on our current thoughts. Please let us know what you think and as always in a live game, we will definitely take our time to evaluate everything before making any moves.


    Via: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/8704740456

    ____________________________

    Blizz trollt schon wieder, oder?
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  2. #2
    Feldwebel
    Avatar von DasDuelon
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    Sehr schön, dass sie ZvZ verändern wollen, bin mal gespannt wie genau dass dann aussehen wird.

    Vom oracle buff bin ich dann doch sehr überrascht, dachte eigentlich dass T probleme gegen die dinger hat?! =-O

    Burrow ist bisher relativ sinnfrei auf T1, niemand hat so schnell einfach mal 100/100 rumliegen, die er dann in burrow und nicht in ling speed investieren will.

  3. #3
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    Avatar von -EagLeEy3
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    hmm... Das PvP wird an scheinend noch unspielbarer Oracle All-Ins all day long Yippiii

  4. #4
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    Avatar von ArroWILionS
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    Also ich finde das mit dem Oracle Buff gut, er wird wirklich nicht mehr sehr oft gespeilt, den 90% von den Terras haben bei minute 6 schon 3 Turrets stehen, oder je eine Mine an der Exe, da ist das Oracle dann auch instant tot und im PvP wird Oracle auch nicht mehr so häufig gespielt, die letzten 10 PvP's die ich hatte waren 3 Dt's und die anderen 7 waren Blink Allins
    BadumTsss!

  5. #5
    OP-Abuser:D
    Avatar von Mantaza
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    Oracle buff ziemlich sinnlos die Unit brauch nen Rework wie fast alles bei Protoss. Das Oracle funktioniert einfach genau wie der DT... Gescouted machts kein oder kaum dmg und ungescouted zerfetzt es eine ecoline in 0,5secs...

  6. #6
    Feldwebel
    Avatar von ArroWILionS
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    Jop ist leider so eine Unit die man inem Fight einfach nicht wirklich gut brauchen kann aber mal schauen was sich Blizzard einfallen lässt
    BadumTsss!

  7. #7
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    Avatar von stone
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    Ihr überlest mal wieder das wichtigste:

    We're not looking to do any major changes because the game is in a fairly solid state.



    Tja - sollen die das Oracle ruhig beweglicher machen, so lang sie die Medivacs und Mine so lassen ... YAY
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  8. #8
    Feldwebel
    Avatar von DasDuelon
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    -> David Kim redet über Balance, ins Besondere über die Widow Mine, Medivacs, Mech, Swarmhost, Tempest.

  9. #9
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    Avatar von WimblGrmpf
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    zerg immernoch op, die hatten es nur viel zu einfach und müssen erstmal zocken lernen

  10. #10
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    Avatar von Mantaza
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    Zocken lernen müssen die wirklich eben erst gesehn wie einer netmal versucht hat gegen seeker missiles zu splitten und deswegn alle infestoren verloren hat Ganz ehrlich sowas darf auf pro niveau einfach net passieren ich weiß net was das soll.

  11. #11
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    Avatar von Lunak
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    Das bekomm ja selbst ich noch hin^^

  12. #12
    Teebeuteltier
    Avatar von stone
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    Thank you everyone for playtesting and giving us feedback on the balance test map.

    We wanted to let you know our thoughts after extensive testing on the balance test map, hearing your feedback, gathering pro level feedback, looking at the ladder stats, and watching the various tournament games around the world throughout HotS.

    1. Pro level balance is looking great in all 3 regions.

    2. Ladder data is showing no sign of imbalance at any skill level.

    3. We think it's too early to be making changes to promote different types of play. Even at the pro level, ZvP for example has changed a lot within the last couple weeks which makes us think players still need time to explore the game.

    4. Oracle/Burrow changes could be problematic as you guys bring up, and we really don't want to risk messing with a game that's already really solid. Especially since the game is still changing frequently without balance patches, we just don't think it's a good time to be exploring new options yet.

    5. A change for ZvZ is still looking like it's necessary.

    More specifically for ZvZ, we're starting to think:

    - Defending against early Mutalisk harasses are so much easier now with the Spore change.

    - Best case scenario, it'll be possible to not only tech to Mutalisks but other options as well.

    - Worst case scenario, even if Muta/Ling/Bane is still the best way to play the matchup, it'll be easier to mix Infestors in due to Mutalisk offense being weaker and defense being stronger. Which means games that go to Mutalisk + Infestors will be more common compared to only mutalisks, and from this point onwards, there's potential that strategies can branch out to other units.

    - We'd much rather go in smaller steps to address this issue rather than tweaking something big that does something so drastic that could cause problems in other matchups.

    Therefore, we're currently looking at just doing the Spore Crawler change next week at the earliest.

    We'd just like to point out once again that one of the major reasons that SC2 is looking better than ever right now is because we were able to incorporate our community in the development process. However, the game is definitely not perfect and there's always room for improvement so we will continue to do our best to loop everyone in our thoughts as well as future changes to the game, and thank you again for your help.



    Via: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/8796589934
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  13. #13
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    Kann mich ja täuschen, aber die ham was an den EXP gedreht stimmts?

  14. #14
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    Avatar von ArroWILionS
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    die sollten mal was gegen den Medivacs speed machen, und das Queens keine Ultras mehr Transfusen können, das ist so ärgerlich jedes PvZ einfach mass queens ultras : /
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  15. #15
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    Da hat Squirtle heute gut gezeigt wie man das zerstampft

    The night is dark and full of terrors.

  16. #16
    Feldwebel
    Avatar von ArroWILionS
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    Zitat Zitat von dezi Beitrag anzeigen
    Da hat Squirtle heute gut gezeigt wie man das zerstampft
    wo wo wo?^^
    BadumTsss!

  17. #17
    Mac Moneysac
    Avatar von dezi
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    GSTL Azubu vs IM

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  18. #18
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    A little over a week ago, we requested your help in testing a few proposed balance tweaks for StarCraft II: Heart of the Swarm by playing with each change on our new Balance Test Map. After reviewing your thoughts, gathering pro player feedback, examining ladder stats, and watching lots of tournament matches, we're ready to move forward with a balance update.

    Today, we’ll be implementing the following balance change for StarCraft II: Heart of the Swarm multiplayer:

    Zerg


    Spore Crawler damage increased from 15 + 15 vs. biological to 15 + 30 vs. biological



    If you'd like to read more on the reasoning behind this change, feel free to check out David Kim's recent forum post, in which he provided his team's thoughts on StarCraft II balance after reviewing test map results and feedback.

    As always, thank you for play testing the changes we proposed with the most recent Balance Test Map. The extensive testing and quality of feedback you've provided have allowed us to make this call, and we look forward to sharing more of our thoughts on StarCraft II balance with you in the future.


    Via:
    http://us.battle.net/sc2/en/blog/969...2013-5_13_2013
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  19. #19
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    OK ich bin Terra oder Toss, mir is es ja wurscht, aber is das nich etwas drastisch?

  20. #20
    Feldwebel
    Avatar von ArroWILionS
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    Nein, denke das ist gut, ZvZ war echt nur noch Mutas vs Mutas, wer 1 Muta mehr gehabt hat gewann
    BadumTsss!

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