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Rome - Total War

Eine Diskussion über Rome - Total War im Forum PC Strategie. Teil des Strategie-Bereichs; Gabs gibts da auch n Mp zu ?...

  1. #101
    Veni vidi vici
    Avatar von VEILoPHyPER^
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    VEILoPHyPER^
    Gabs gibts da auch n Mp zu ?

  2. #102
    UF-Liebling
    Avatar von Nickoteen
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    Zitat Zitat von Blade Beitrag anzeigen
    Ausgegraben!

    Nach der Ankündigung zu Rome2 habe ich das Orginal mal wieder ausgegraben, welches ich immer noch für eins der gelungensten der Reihe halte (eben auch weil mir das Setting in der Antike einfach am Besten gefällt!)

    Ich spiele die vanila version ganz ohne Add-On oder Mods und muss sagen, es is auch heute noch ein sehr sehr gutes Spiel!

    Und ich habe "dieses mal" auch einen Rechner, der mir volle Truppenstärken auf vollsten Details präsentieren kann, was mein Spielerlebnis nochmals beflügelt

    Habe mal mit den Bruti angefangen (die einzige Römerseite dich ich vormals nie gespielt hatte) und es läuft eigentlich ganz gut... Griechenland ist mein, Rhodos und Kreta auch und in Kleinasien hab ich Fuss gefasst und jetzt zerschellen da Reihenweise Ägypter an meinen Armeen

    Hach einfach ein tolles Spiel!



    Gibt nichts schöneres als seine Einheiten mit der Musik in Stellung zu bringen ^^
    hab Rome auch wieder neulich gespielt. Allerdings hab ich eine Kampagne mit den Germanen angefangen. War irgendwie nicht so spannend. Kaum Geld und sau schwer an Kohle,Einheiten und Ländereien zu kommen. Ohne ständich neu Laden haste da nichts geschafft. Habe auch stundenlang immer nur die selben billigen Einheiten bauen können. Die Ki ist auch so derbe krass schlecht

    Naja vielleicht ist das Game einfach nicht für die Germanen ausgelegt. Sind eigentlich ja nichtmal spielbar, man muss nämlich an den Dateien rumbasteln damit man die freigeschaltet bekommt. Mal schauen vielleicht fang ich mit einer Römischen Nation an. weiß nicht :/
    Ich bin Nickoteen und dies ist mein Gebiet,
    ich flame rumm und verbreiten nur Mief.
    Und was kümmert mich Skill...
    weil jeder nur mein Gerede hörn will!

  3. #103
    Mac Moneysac
    Avatar von dezi
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    General:

    Release Date Target: 2013 (More than one year from July 2012) (Jack Lusted)
    New Engine PCGamer Engine is based on Warscape, but large parts added/rewritten (Jack Lusted)
    There will be DLC (Jack Lusted)
    Will require Steam (Jack Lusted)

    System requirements:

    Completely scalable experience, with performance optimised for your PC or laptop. Witness the awesome scale of Total War: Rome II, no matter what your spec. CA

    Campaign:

    Multiple regions are controlled as a single province. PCGamer RPS
    However, regions can still be conquered individually. RPS
    Map covers a larger area than RTW. RPS
    Regions can be captured without a siege battle. RPS
    Army management has more focus on the entire group, rather than simply combining individual units. RPS
    Legions can gain traits that last for the life of the legion. RPS PCGamesN
    Legions will have different characteristics based on their origin (ie. Rhine vs. Eastern) RPS
    Chains of 'dilemma' events. RPS PCGamesN
    All factions will get their own internal policy system just as the Romans. Especially mentioned are feuds between different tribes of barbarian factions and intrigues at eastern courts. GamersGlobal (German)
    Roads will be built between the new sub regions of each province and not automatically run to the border pointing to the next provincial capital. Thus it is possible to connect border provinces only to your own Empire but not to your enemy. GamersGlobal (German)
    The player can choose basic stances for armies on the campaign map. Mentioned are forced marsh, ambush or defensive with appropriate advantages and penalties. GamersGlobal (German)

    Battle:

    In-game cutscenes instead of pre-battle speeches. PCGamer
    Control naval and land units in the same battle, including beach landings. PCGamer RPS
    Naval artillery can attack cities during a city assault. PCGamer
    Siege towers can be used in city assaults. PCGamer
    New battle camera view with a wide overhead view of at least a major portion of the battlefield, with units represented by icons, though commands may not be able to be issued to individual units from this view. PCGamer
    New battle camera view with an over-the-shoulder view from the perspective of a single soldier.
    Unit limit approximately the same as TWS2. RPS
    City battles will have multiple 'capture points.' RPS
    Maximum battle clock is 1 hour. RPS
    Generals will be able to hide. GamersGlobal (German)

    AI:

    More Staff working on the AI. PCGamesN RPS
    Single AI, not two divided between diplomacy and campaign map decisions. PCGamesN RPS
    AIs have unique personalities, ala Civilization. PCGamesN
    "[I]t’ll allow us to tell the player, perhaps if they spy on the AI or whatever, why the AI’s doing certain things, or warn the player that it might do certain things. So for instance, you might think ‘well why is the AI refusing to trade with me?’ and you might be able to find out that it’s because it really covets this particular region that you’ve got, and it wants to attack you. ‘Why won’t it ally with you?’ Well, it actually doesn’t trust you because you broke an alliance before with someone else. All of these kinds of things will actually be able to unify because they’ll be all part of the same system, so will be able to tell a player more about the AI intentions." RPS
    City layouts are designed with the Battle AI in mind. RPS

    Factions:

    Possibly 50+ factions. GamersGlobal (German)
    Rome begins as a Republic, and can theoretically become and Empire or a Kingdom. PCGamer
    Only one Roman faction. (Jack Lusted)
    More historical barbarian factions. (Jack Lusted)
    Gaul PCGamesN
    Germanic TribesPCGamesN
    Carthage PCGamesN
    Egypt PCGamesN
    Parthia PCGamesN
    Dacia PCGamesN
    Cappadocia PCGamesN

    Units:

    War Elephants PCGamer
    Cavalry with Spatha Sword upgrade PCGamer
    Multiple ships in a single unit. RPS
    Inclusion of Burning Pigs is still being debated. Eurogamer
    More units than in TWS2. Eurogamer
    Mercenaries will be included. (Jack Lusted)

    Multiplayer:

    Exists PCGamer
    Campaign MP will probably be included. Eurogamer
    MP system will have significant changes. Eurogamer

    Modding:

    Modding support is unclear. PCGamer
    http://forums.totalwar.org/vb/showth...es-of-TWR2-9-8

    The night is dark and full of terrors.

  4. #104
    Kriegsdienstverweigerer
    Avatar von Shenya
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    上海
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    Ich würde es gerne wieder spielen, leider hat mein Computer seinen Geist aufgegeben und zuvor ist auch noch die CD runtergefallen, weswegen es kleiner Sprung in der Mitte entstand, was das ganze unbrauchbar gemacht hat. Aber um ehrlich zu sein ging es mir immer nur um die Schlachten. Diesen "Weltkarten-Modus" mochte ich nie. Ich konnte rundenbasierende Spiele noch nie leiden. Aber ich liebe es natürlich Armeen aufeinander knallen zu lassen und Städte einzunehmen bzw. zu verteidigen. Auch die Musik und die deutsche Synchro sind echt super, das wird mir noch sehr lange in Erinnerung bleiben. "Prätorianische Kohorte!", "Schildkrötenformation!" ...und so :>


    Edit

    Iiiks, tut mir Leid dass ich den alten Thread ausgegraben habe. Ich sollte nicht alles lesen was die Googlebots machen...

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