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Northgard

Eine Diskussion über Northgard im Forum PC Strategie. Teil des Strategie-Bereichs; Derzeit 10% bis 1. März Für den Stand eigentlich schon richtig spannend, das Projekt unterstütze ich daher gerne Mir gefällt ...

  1. #1
    Brigadegeneral
    Avatar von Lunak
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    Northgard



    Derzeit 10% bis 1. März

    Für den Stand eigentlich schon richtig spannend, das Projekt unterstütze ich daher gerne
    Mir gefällt auch die zwangsweise Ausdehnung, zusammen mit den Verschiedenen Siegbedingungen kommt da richtig Leben in die Bude - freu mich schon auf die ein oder andere MP Runde am Abend ^^
    Der Grafikstil is auch sehr ansprechend

    http://store.steampowered.com/app/46...snr=1_4_4__129

    Über dieses Spiel
    Nach jahrelanger unermüdlicher Erkundung haben mutige Wikinger ein neues Land voller Rätsel, Gefahren und Schätze entdeckt: Northgard.
    Jetzt haben die Kühnsten unter diesen Wikingern die Segel gesetzt, um diese neuen Gefilde zu erforschen und sich untertan zu machen, sich durch Eroberungen, Handel und Ehrdarbietungen an die Götter ihren Platz in den Annalen der Geschichte zu sichern und ihren Klan zu Ruhm und Ehre zu führen.
    Dazu müssen sie allerdings zuerst gegen die Schattenwölfe und untoten Krieger bestehen, die das Land unsicher machen, die heimischen Riesen besiegen oder Bündnisse mit ihnen schließen und die harschesten Winter überleben, die der Norden je erlebt hat.

    * Nach jahrelanger unermüdlicher Erkundung haben mutige Wikinger ein neues Land voller Rätsel, Gefahren und Schätze entdeckt: Northgard.
    * Jetzt haben die Kühnsten unter diesen Wikingern die Segel gesetzt, um diese neuen Gefilde zu erforschen und sich untertan zu machen, sich durch Eroberungen, Handel
    * und Ehrdarbietungen an die Götter ihren Platz in den Annalen der Geschichte zu sichern und ihren Klan zu Ruhm und Ehre zu führen.
    * Dazu müssen sie allerdings zuerst gegen die Schattenwölfe und untoten Krieger bestehen, die das Land unsicher machen, die heimischen Riesen besiegen oder
    * Bündnisse mit ihnen schließen und die harschesten Winter überleben, die der Norden je erlebt hat.
    Geändert von Lunak (25.02.2017 um 02:45 Uhr) Grund: Steamlink ganz vergessen :D

  2. #2
    Brigadegeneral
    Avatar von Lunak
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    Ui Co Op

    Es empfiehlt sich den Untertitel einzuschalten, der hat n kriminelles Englisch ^^
    freezy sagt Danke.

  3. #3
    Oberfeldwebel
    Avatar von Vittel
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    Ja, ist ein echt stimmiges Game, hat mich auch eine Zeitlang gepackt. Fürn Early access Spiel wirkt es echt reif.

  4. #4
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    Avatar von freezy
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    Spielts denn einer von euch? Inwiefern ists denn mit Spielen wie Age of Empires, Age of Mythology oder Siedler vergleichbar, bzw. wo ist es näher dran?

  5. #5
    Brigadegeneral
    Avatar von Lunak
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    Natürlich^^
    Sehr starker Ausschlag nach Siedler
    Allerdings gibts jetz keine Fertigungsstraßen aller Holz Sägewerk Tischler.

    Besonders toll, auch wenn ichs sonst nich mag, is die Begrenzung der Bauplätze pro Zone, so muss man sich zwangsweise ausdehnen und mit dem ein oder andere Gegnertyp beschäftigen.
    Einstellbare Siegbedingungen gibts auch: MapEvent - Forschung - Handel - Ruhm - Alle anderen plätten^^
    MP is derzeit noch nicht drinnen, is die Frage was zuerst kommt - Co Op oder direkter MP, bauen tuns n allerdings schon.
    Aber für n 2-3 Wochen altes Early Access spielt es sich dann doch echt genial und wie gewollt schön direkt.
    freezy sagt Danke.

  6. #6
    Brigadegeneral
    Avatar von Lunak
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    Multiplayer is here! + Patchnotes: #12 v0.2.4967
    31. Mai - indieCatapult



    Multiplayer has arrived in Northgard!

    There was a time when you were fighting for survival against nothing but the harsh winter and scarce resources of Northgard… Now you’re not alone.

    We’re super excited to announce that we’re releasing our second major update with more new features than you can poke a stick at. So let’s have a look at them:

    Multiplayer:
    We’re proud to offer you different multiplayer modes, so far we have:

    Teamplay (2v2, 3v3 or 2v2v2)
    Free For All (2 to 6 players)
    Add in AI players to your matches for extra challenge.

    At the beginning of the early access we had talked about doing an ad hoc steam friends only PvP system… Many of you thought that this was a bad idea… So we listened and now you can play against anyone who has the game on Steam or limit it to your friends (or invites) only if you wish. You can also use the Steam invitation system to send a game invite directly to the friend of your choosing.

    Features:

    Victory conditions remain the same as in the solo version, so when one team member reaches the condition that you’re working on, the whole team wins.
    Trading now actually sends a part of your resources from one player to another (in the solo version too), so there are some interesting team combinations to try out…
    You can transfer territory between team mates, however there is a pretty heavy cool down on this feature and the tiles must be adjacent to one another.
    You can ping locations on the map to your allies, if you need to let people know where to assemble for an attack or other types of scheming.
    There is a whisper chat that you can use to communicate directly in game if you’re not hooked up to a Discord or something like that.


    Disclaimer:
    This is our first time implementing a multiplayer system on Steam, so if you see bugs, experience crashes or come across any errors, don’t panic, but please do report them to us via the forums.

    We also know that there is going to be A LOT of balancing to do. We know that you’re all going to find the best way to game the system and that we’re going to have to nerf a bunch of clans and mechanics… You’ve been warned. ;p



    New multiplayer modes now available! Free for all and teamplay for up to 6 players. Get it now on Steam: http://store.steampowered.com/app/466560/Northgard/

    Discount:
    From midnight tonight CET the game will be on sale at 15% off. Just a warning that’s not right now, so if you haven’t got the game yet, make sure you see the discount when you head to the checkout.



    New Units:
    Multi is not the only thing that we’re bringing to the table in this update. As promised we’re continuing to listen to the community and improve the base game as we go. So we’d like to introduce you to two new units:

    The Axe Thrower:
    Here is the ranged unit many of you have been waiting for! They’re a little more fragile than your average viking, but they can hit and run quickly and provide excellent support to any warband…

    The Shield Bearer:
    We couldn’t have ranged units without a defensive counterpart… So we present this guy, the big burly Shield Bearer, heavy armour and mountainous size allow him to take a beating, specifically -50% damage taken from projectiles (axe thrower + watch tower).

    Both units are spawned from two new specialised buildings. The only catch is, they’re not quite finished, so we’re reusing the Training Camp as a placeholder for a little while. Each building has an icon to show which unit is produced by which building and costs 10 extra crowns to build than the base Training Camp.



    Languages:
    We’re also happy to announce that we’ve added support for some extra languages! We’ve added in:

    Portuguese (Brazilian)
    Russian
    Chinese (simplified)

    We hope that this will allow you to play with some more of your friends! Let us know if there are any faults or things that you find a little odd in the translation and we’ll get that fixed up in a future patch.

    Patch notes:
    But wait, there’s more! We’ve also fixed, tweaked and generally fiddled around with all of this:

    You now start with 4 Villagers instead of 3
    Wolf clan: instead of having Sharp Weapons by default, the wolf clan now gets extra Food when killing wolves and bears.
    Stag clan: Supply Fame title bonus now gives +150 resources instead of +200
    Fame victory is now at 1200, we are currently looking at important changes at the Fame system
    Lore victory is a bit easier (less Lore cost for advanced knowledges)
    Training Camp (and new Axe Thrower and Shield Bearer Camps) now gives +2 Warband instead of +3, and a additional +1 when upgraded
    The number of Scouts is also limited by the number of Scout Camps you have (2 + 1 rule)
    Defeating another player now gives +120 Fame (+150 for Giants)
    Buildings have been reordered according to gameplay usage
    Sailors now produces +1.5 Lore instead of +1
    Colonizing a Wolf Cave gives 30 Fame, 50 for Draugr Camp
    Cost for teaming with Giants has been reduced. A lot.
    Raven Harbor Exploration costs are now always 10 Krowns
    Colonizing the Gates of Helheim now always costs 100 Food
    Civilians and Wolves are a bit stronger now
    Healers are more efficient on sick units
    All fight damage has been slightly reduced, allowing more time for micro


    EDIT v0.2.4967 fixes a few errors, restart Steam to force update
    EDIT v0.2.4995 fixes Out of Memory errors and add some various UI improvements
    http://steamcommunity.com/app/466560/allnews/

    Yeha bin gespannt
    Geändert von Lunak (03.06.2017 um 21:38 Uhr)

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