But what we’re doing that’s interesting and unique is that we’ve built in this negative feedback loop on the player power points, so that if you’re losing the battle, you’re actually going to gain powers a little bit faster than the guy who’s winning the battle. That’s to help counter the slippery slope problem. So, you know, “I’m losing, I’m losing… but oh, I’m starting to get my powers a little bit faster!”, so if I use it just right, maybe I can come back.

Steve (DC): So that doesn’t translate into cheapness over the internet then, does it?

Greg: We haven’t seen anything like that yet.

Steve (DC): Okay, good; so you can still destroy people if you’re really good then?

Greg: Oh, yeah, absolutely. The delta between the guy who is losing and winning is not that wide; it’s just a little bit. And in the powers, something that we’ve tried to do is to give players powers that you can, you know, use against yourself or the enemy.
Um es nochmal ganz klar zu machen, der Unterschied in der Geschwindigkeit, mit dem man die Generalspunkte schneller bekommt, wenn man verliert ist marginal. Man bekommt sowohl ohne irgendetwas zu machen Punkte, dann dafür, dass man Einheiten zerstört und dafür das man Einheiten verliert. Greg hat jetzt wirklich mehrmals deutlich gemacht, dass hier darauf geachtet wird den Unterschied nicht zu groß zu machen. Zu verlieren macht einen durch Generalsfähigkeiten nicht sofort zum Gewinner...