News: 1. großer Balance Patch

Mooff

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Global Changes:
Wall health increased to 300 from 100.
kein Kommentar
Bridge health decreased to 1000 from 6000.
keine der Beta Karten hat eine Brücke ^^
Garrison Range Bonus increased to 200% from 125%
gut
Infantry vulnerability to PRISM weapon increased to 100% from 30%.
Betrifft denke ich den Mirage, ich find gut
All ships should now slow down by 25% when REALLYDAMAGED.
gut
Standard surface ship armor vulnerability to Rocket damage reduced to 100% from 150%.
kein Kommentar
Amphibious Ground Units should no longer be crushing infantry on water.
ist wohl eher ein bugfix
Heroic Veterancy now grants a 25% rate of fire increase.
sehr gut
Heroic infantry are now immune to Bark-Stun.
sehr gut
T1 base defenses now require line of sight. Check your firing lanes!
sehr sehr sehr gut
Air Superiority Fighter attack ranges increased to 300 from 200.
Kein Kommentar
Aircraft are now twice as vulnerable to CANNON, EXPLOSIVE, and GUN damage. This should only affect how quickly ground units can kill them while they’re docked.
gut
Anti-Ground Aircraft will now reveal themselves to their victims if they’re shooting from up on a plateau.
gut
Bark / Roar stun duration increased to 10 seconds from 6. (15s if you have Advanced Tech)
ist denke ich gut, ich würde aber gerne den Radius sehen, wo gestunnt wird
Frozen Units are no longer insta-gibbed by RADIATION damage.
Kein Kommentar
Prism, Tesla, and Wave Force weapons no longer “thaw” frozen units.
Kein Kommentar
Repair Drone leash range increased by 50.
d.h. der Reparaturradius um die Waff ist größer?
Refineries now have a 30s infiltration delay, to prevent players from spamming infiltrators at refineries and getting mo money, mo problems.
Kein Kommentar
Allied Changes:
Peacekeeper health reduced to 200 from 150.
hat er jetzt mehr oder weniger health?
Peacekeeper now does more damage when up close than when far away.
ist das ein bugfix?
Peacekeeper damage reduced to 40 at point blank, from 60, and 25 at max range, from 30.
wie passt das zum oberen?
Peacekeepers are no longer immune to RADIATION damage when their shield is active.
gut
Engineer now gets a big armor boost when he’s in his (presumably Kevlar) medic tent. He’s also immune to bark stun in this mode.
lol ok
Multigunner Turret now has a unique weapon for the Imperial Warrior.
gut für 2on2s
IFV / Multigunner Turret + Dog/Bear range increased to 300 from 150.
gut, habs bis jetzt noch nie benutzt, mal sehen ob es jetzt brauchbar ist
IFV now has a unique weapon when garrisoned by an Imperial Warrior
gut für 2on2s
IFV + Dog bark-stun duration increased to 5s from 3s.
Kein Kommentar
IFV + Peacekeeper should now be doing AUTO_CANNON damage.
heisst das es ist jetzt brauchbar gegen inf?
IFV + Tesla Trooper rate of fire doubled.
yay! (ok ich gebs ja zu, hab noch nie eins davon gebaut)
Guardian Tank target painter reload time increased to 2 seconds from 0.
gut
Cryocopter health reduced to 300 from 500.
Cryocopter cryo-beam range decreased to 150 from 300.
Cryocopter freeze damage DPS reduced by half, for the rare triple nerf.
Muss man im Spiel sehen, könnte zuviel sein
Mirage Tank invisibility field radius decreased to 175 from 200.
Kein Kommentar
Mirage Tank mirage field toggle reload time decreased to 2 seconds from 10.
Kein Kommentar
Assault Destroyer Black-Hole Armor armor buff reduced to 25% from 75%.
sehr gut
Athena Cannon shield HP reduced to 2000 from 4000. Duration increased to 20s from 10s. Reload time reduced to 20s from 60s.
Kein Kommentar
Precision Strike now strikes much faster, although no more precisely.
Kein Kommentar
Cryo Satellite powers now have a pre-attack delay time of 5 seconds. In addition to making the power more balanced, it also horribly broke the visual FX!
haha - gut
Soviet Changes:
Flak Trooper magnetic mine range decreased to 20 from 75.
Kein Kommentar
Soviet Ore Collector reactive armor buff increased to 75% from 50%.
Ist wohl ok, da die sovs ihre Sammler ohne Kran nicht reparieren können
Terror Drones will now damage aircraft in the air. Previously they would stop damaging an aircraft once it became airborne.
bugfix
Apoc Tanks can now grind large vehicles (MCV’s) and even structures(!) using it’s harpoon + grinder.
sehr gut
Heroic Apoc tank damage type changed to EXPLOSIVE from CANNON.
sehr sehr gut
Heroic Apocalypse Tanks now fire high explosive rounds that detonate in an eerily similar fashion to that of V4 rockets.
gleiche Änderung, andere Worte
Soviet Bunkers now refund half their cost when sold. Soviet Bunkers no longer spawn a conscript when sold.
gut
Natasha’s bombing run reload time decreased, she should now be able to immediately paint a new target when she’s done with the old one.
gut
Soviet Power Tree reorganized.
aha, wie genau?
Toxic Corrosion DPS lowered considerably. This should give you enough time to get back to something that can repair you.
gut
Desolator Airstrike field damage increased by 4x.
hm, weiß nicht wieviel Schaden die Detonation jetzt macht
Desolator Airstrike will now clear garrisons.
gut
Orbital Refuse time to target increased for all levels.
gut
Magnetic Satellite now has a 3 second pre- attack delay, giving you time to GTFO of the way. Retuned durations of Magnetic Satellite (they’re shorter).
sehr gut
Magnetic Satellite pre attack delay time reduced to 2 seconds from 5. Effective duration increased by 3 seconds for all levels. Speed increased to 50 from 30. Doubled effective radius.
siehe obige Änderung
Empire of the Rising Sun Changes:
Burst Drone cost decreased to 150 from 300.
sehr gut, macht das scouten mit dem empire besser
Burst Drone attached speed penalty increased to 75% from 25%.
gut (edit: verlesen)
Burst Drones received a 40% damage scalar against Nano-cores.
gut, core hunting ist nervig
Imperial Warrior is now immune to Bark-Stun while bonsai charging.
hm ok
Tank Buster: A burrowed tank buster can no longer attack. You must first unburrow them before giving an attack command. Essentially this cuts the middle “down in the hole but half way up and shooting” state of the tank buster.
sehr gut
Japanese Refineries now grant enough buildability to allow you to wall in your harvesters.
gut
Mecha Tengu ground speed increased to 125 from 100. Water speed increased to 100 from 80.
hm warum?
Transformers are no longer receiving that a massive shroud clear buff when in the air.
gut
Seawing water speed increased to 125 from 100.
gut
Tsunami tank’s are now buildable from the Japanese Naval Yard.
gut
Tsunami Tank secondary ability armor buff changed to 50% across the board and now increases your Tsunami’s speed by 25%.
hm könnte interessante Auswirkungen haben
Chopper VX speed increased to 140 from 120.
gut, die waren etwas arg langsam
Chopper VX should now have an easier time attacking moving units.
gut
Rocket Angel paralyze whip range decreased to 250 from 300.
Kein Kommentar
Waveforce Artillery can no longer fire while moving.
sehr gut
Shogun Battleship: Changed the Ramming Speed ability from a toggle to a location-targeted ability. Reduced duration of ramming speed to 5 seconds from 10. Ramming Battleships now have noticeable acceleration.
sehr sehr gut
Final Squadron aircraft will now attack enemy aircraft while in flight.
Kein Kommentar
Emperor’s Resolve status effect changed from a damage boost to a rate of fire boost. Overall DPS increase should remain the same.
Kein Kommentar
Balloon bomb spread decreased. Level 1 now drops 6 bombs, up from 4. Level 2 drops 10 bombs, up from 8. Level 3 drops, get this, 14 bombs up from 12.
Balloon bombs now move twice as fast. They however fall at the same old speed.
Balloon Bombs are immune to Magnetic Satellite. Apparently they’re made out of ceramics or wood or something.
finde die Änderungen für die Balloon Bombs brauchbar
Final Squadron spread reduced for all levels. Number of planes per target increased for level 2 and 3.
Kein Kommentar
 
Garrison Range Bonus increased to 200% from 125%

ist ne gute Änderung, man sollte allerdings die Möglichkeiten ein Gebäude zu clearen erweitern. Vor allem für Empire und Allies. Könnte mir z.b. vorstellen das man die inf die man reinschickt nicht verliert, man muss sie ja erstmal ins gebäude reinbringen...

Peacekeeper health reduced to 200 from 150.
hat er jetzt mehr oder weniger health? -> ich denke mehr, sollte wohl increased heißen

Repair Drone leash range increased by 50.
d.h. der Reparaturradius um die Waff ist größer? -> Ja

Burst Drone cost decreased to 150 from 300.
sehr gut, macht das scouten mit dem empire besser
Burst Drone attached speed penalty increased to 75% from 25%.
gut - kompensiert obiges --> wieso kompensiert? is doch noch ein buff für die drones
 
penalty ist eine Strafe, also wurde der Anheftungs-Geschwindigkeits-Nachteil vergrößert
 
naja die allies haben die peacekeeper um gebäude zu klären mit schild einfach auf das gebäude zulaufen. die peacekeeper sterben bestimmt net.
 
penalty ist eine Strafe, also wurde der Anheftungs-Geschwindigkeits-Nachteil vergrößert
ja wenn ich jetzt ne burst drone an nen sammler hefte, bewegt der sich 75% langsamer anstatt 25 % oder hab ich das was falsch verstanden?

naja die allies haben die peacekeeper um gebäude zu klären mit schild einfach auf das gebäude zulaufen. die peacekeeper sterben bestimmt net.
naja dann sagt man halt das bei empire wenn der IW im banzai mode reingeht er einen gegner cleart ohne zu sterben und bei den allies überlegt man sich was anderes. z.b. nen spy rein oder so und der cleart, weiß auch net
 
wieso sollte man?
ist doch gut, so wie es jetzt ist, bei allies
beim emire hab ich kein plan ^^
 
ui, ich attach speed gelesen und nicht attached speed, ja, dass ist dann wohl wie schnell sich die Einheiten bewegen
 
naja man muss doch einen peacekeeper opfern um zu clearen, könnte man doch ändern
 
omg Allies wurden ja nur generfed? ^^ Naja mit ner UP Fraktion zu gewinnen macht umso mehr Spaß
ugly.gif


Dann braucht man 2 Cryocopter um den Schaden zu machen den derzeit einer macht? Viel zu teuer ^^
 
das Problem ist doch, das EA viel länger brauch ne gescheite Balance zu bekommen umso mehr sie unnötig verändern, genau so wird das Gegenteil erreicht, es wäre sinnvoller erstmal das aller grobste zu verändern und der Patch wurde meiner Meinung nach nur so gross gemacht um die Communtity zufrieden zu stellen, aber genau das gegenteil wird eintreffen, man muss Balancing vorsichtig angehn und nicht 200 Sachen verändern und hoffen das was dabei sein wird, was sinnvoll ist...
traeum.gif
 
Geh mal bitte die Liste durch und sag mir welche der Änderungen denn tatsächlich so viel verändern.
 
Ihr wisst eschon, dass die Russen schwach sind? Vielleihct der Heli ist gut bisher, aber sonst haben die nichts groß. Stingyards (Werden sie so geschrieben?) sind schon so extrem leicht gepanzert! Die halten nicht aus. Wieso sollte denn noch was gepacht werden? damit die Russen am Ende nur noch wegrennen?
 
Frage: kann man den Patch irgendwo manuell downloaden? EA ist wirklich die einzige firma bei der es noch nie funktioniert hat, das ich mir dort nen patch via auto updater lade ...

Leider ist es auch so bei RA3 jemand lösungsvorschläge / nen download link (aufm FTP von EA liegen nur ordner mit undefinierbarem inhalt wenn man unter RA3 Beta schaut)
 
ich hatte kein bock das alles durchzulesen, aber jemand sollte mal im EA froum nen thread erstellen das sie mal nur so 5 änderungen machen sollten. zb sov uboot und japan arti schiffe. und dann halt noch anderes(weniges) notwendiges zeugs. wenn EA diesen patch rausbringt wird das spiel doch nur absterben.
 
es ist eine beta, es ist noch kein Spiel.
wie intelligent es ist sich die Änderungen nicht durchzulesen und trotzdem zu kritisieren muss wohl jeder für sich entscheiden.
 
kann man mit der "selbstzerstöung" von den Burst Drones eigentlich auch Inf killen, oder geht die Fähigkeit nur wenn sie bereits an ein Fahrzeug attatched ist?
ich glaub sind mit dem Patch eh n bisschen op
 
denkt dran: patch listen sind geduldig^^
finde es zwar einerseits nervig, dass die Liste so lang ist, andererseits ausnahmsweise in diesem Fall richtig
 
Peacekeeper health reduced to 200 from 150.
von 150 auf 200 "reduziert"? äußerst merkwürdig...
...und vor allem wiedersprüchlich!
Imperial Warrior is now immune to Bark-Stun while bonsai charging.
WTF ist ein B"o"nsai Charge???
Imperial Warrior geshrinked mit bansai Charge? /images/smilies/atomrofl.gif
nimphi said:
Wall health increased to 300 from 100.
Waren wirklich bisschen günstig, wäre mir aber egal.
Lesen! Die HP sind gesteigert worden, nicht die Kosten.
 
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