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8bit Armies - Update News

Eine Diskussion über 8bit Armies - Update News im Forum 8-Bit Armies. Teil des 8-Bit Armies-Bereichs; Zitat von Vittel jabs letzte nach anprobiert ^^ gibts den send ressources an verbündete knopf schon länger oder wurde der ...

  1. #21
    Stabsunteroffizier
    Avatar von Sven
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    Zitat Zitat von Vittel Beitrag anzeigen
    jabs letzte nach anprobiert ^^ gibts den send ressources an verbündete knopf schon länger oder wurde der verggessen in den patch notes zu erwänen?
    Ist doch in den Notes:
    (Player Request): Players can send money to friends playing on the same team. Can use the button in the upper right corner to bring up a special UI for this, or just click any allied unit or structure and click the “Insert” key.
    ciao
    Sven

  2. #22
    Feldwebel
    Avatar von Vittel
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    Mini Update

    GAME UPDATE #7 - 05/17 @ 14:45 (PST):

    NEW FEATURES:
    Links added for ClanWars and GameReplays on Multiplayer page.
    Added firing range rings when placing turrets.

    GENERAL IMPROVEMENTS / FIXES:
    Fixed crash upon exiting the tutorial when hitting ESC (happens in demo and live game).
    Fixed slow loading of some larger campaign maps.
    Die Distanzringe find ich cool.
    Clanwars und Gamereplays hoff ich das es ein Provisorium bleibt und was Ingame nativ und nachhaltigeres kommt.
    freezy, tribunus und Lunak sagen Danke.

  3. #23
    Obergefreiter
    Avatar von D.edoC
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    Es gibt zwar keine konkreten Aussagen, aber es gehen sehr viele aktive Spieler (auch ehemalige Beta Tester) davon aus, das diese Woche noch der Map Editor erscheinen wird (vielleicht auch neue Karten). Im Steam Forum meinte heute ein Mitarbeiter zur 2ten Fraktion, dass SEHR bald der Beta Test beginnen wird. Sie versuchen aktuell herauszufinden welcher Zeitpunkt am günstigen ist. Ich nehme sehr stark an (nicht auf die Goldwaage legen), dass schon Anfang nächster Woche die Beta Phase der 2ten Fraktion beginnen wird. Dieses Wochenende ist das eher unwahrscheinlich, da Sonntag das hochgelobte Turnier von Szalami nicht gefährdet werden soll. Das sind aber alles nur Spekulationen...

    Ehrlich gesagt wird das auch langsam Zeit! Die Spielerzahlen (Peak) gehen nämlich deutlich zurück :/
    200 sind es die letzten Tage gewesen.. Auch die Ladder konnte da nix dran rütteln. Morgen Abend erwarte ich da aber schon ein 400+ Spieler Peak, da ja dieses Event angekündigt wurde. Sonntag wird auch noch einiges los sein wegen dem Turnier, aber danach wird wieder paar Tage für die nicht Beta Tester es schwierig werden Matches schnell voll zu bekommen. Eine offene Beta wäre cool... Verstehe eh nicht warum die eine geschlossene Beta starten...
    Arroganz und Demut – das ist die Gradwanderung die im Zentrum des Denkens stehen muss!
    Die Überzeugung, bislang Unerreichtes erreichen zu können und das Bewahren des Respektes vor dem eigenen Ziel.

  4. #24
    Feldwebel
    Avatar von Vittel
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    Ja böö..
    Momentan bin ich soweit zu sagen das neue Maps dringender sind als die zweite Fraktion
    Da muss langsam echt was pasieren. Wir beide haben ja schon über 60 Spielstunden, langsam wirds echt eintönig und diese "Ladder" ist ein Witz.
    Ich hoffe schwer dass sich Petro net zu bequem macht und einfach zwei Hobby Gruppierungen die Arbeit überlässt ne laufende Ladder zu organisieren. Falls doch will ich auch die API's haben ^^

  5. #25
    Feldwebel
    Avatar von Vittel
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    New Faction Coming Soon!
    21 MAY - 8-BIT ARMIES
    Hey RTS Fans!

    We’ve been eager to talk about our next faction and our plans for adding more content to the 8-Bit Armies “Universe”. Lots of questions have been asked in the forums such as…
    What will the next faction be?
    When will we release it?
    How much will it cost?

    Let’s dig into these a little more.

    WHAT IS IT and WHEN WILL IT RELEASE?

    Our preview for the upcoming Fantasy Faction on the main menu generated a lot of interest and great suggestions. What about Sci-Fi? Undead? Many of you wanted more modern military. Some of these could take a long time to build while other ideas could happen much sooner. The range of good ideas and opinions has been awesome - and a little overwhelming!

    While we have already begun work on the Fantasy Faction (name TBD), we are still looking at many weeks of development to build the maps, campaign missions, and functionality required of a full game. We didn’t want you to wait that long. So, our designers got busy working out the details for a second military faction including units that were specifically requested by the community. And, we are very happy to announce that we are releasing this faction into Open Beta next week!

    Dependent on beta testing, The Guardians Faction may be available for download as early as next Friday or soon after. We’ll be posting more in the forums about how you can get in and take an early look. (Everyone’s Invited!)

    HOW MUCH WILL IT COST?

    We think giving stuff away for free is awesome – especially to everyone that supported us. So, that’s exactly what we’re doing! The Guardians Faction will be available to everyone that has already purchased the game for free. Renegades Faction fans will also get a new “Mega-Tank” unit to play with, in addition to a couple new maps. We ask only that you send us your feedback on our new faction and of course, any issues you might run into along the way.

    Of course, we can’t just keep giving away free stuff forever. Our plan to keep development funded and continue game updates include two upcoming additions to the Steam Store. In the short term, we’ll be releasing an additional DLC campaign featuring the Guardians Faction, and later we will release a new fantasy-themed game featuring our third faction. We can't wait to play matches with Military vs. Fantasy, but we’ll talk more about that as soon as we can get the FREE Guardians faction out to all our fans.

    And we haven’t forgotten about the map editor, which is still planned to be released this month as well as localization support we promised earlier. Testing on both of these new features is coming along great but taking just a little longer than expected. As usual, we have way more ideas than we have people to implement them.

    We appreciate all the great support we’ve received on the game – the devs are reading the boards daily and many of the added features are because of you guys! Please keep up the good work and thanks for all the feedback. We couldn’t do it without ya!

    -8Bit

    http://steamcommunity.com/app/427250/#scrollTop=0
    Schöööööön :-)

    hier paar Bilder im 8ba discord gefunden


    Bin im Hype Mode!
    Miniaturansichten angehängter Grafiken Miniaturansichten angehängter Grafiken Klicke auf die Grafik für eine größere Ansicht 

Name:	guard.jpg 
Hits:	27 
Größe:	511,5 KB 
ID:	89840   Klicke auf die Grafik für eine größere Ansicht 

Name:	guard2.jpg 
Hits:	24 
Größe:	385,8 KB 
ID:	89841  

    Klicke auf die Grafik für eine größere Ansicht 

Name:	guard3.jpg 
Hits:	27 
Größe:	336,7 KB 
ID:	89842   Klicke auf die Grafik für eine größere Ansicht 

Name:	guard4.jpg 
Hits:	22 
Größe:	452,8 KB 
ID:	89843  

    Geändert von Vittel (21.05.2016 um 03:03 Uhr)
    Sven, tribunus und D.edoC sagen Danke.

  6. #26
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    Avatar von Lunak
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    Auf Facebook gibts noch n paar zusätzliche Bilder
    https://www.facebook.com/8bitarmies/...e=3&permPage=1

    Das mim Pinguin find ich zum schießen
    Sven, Vittel, tribunus und 1 weitere sagen Danke.

  7. #27
    Obergefreiter
    Avatar von D.edoC
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    Ich vermute mal (will es natürlich nicht hoffen), dass die zweite Fraktion sich hauptsächlich nur von der Optik her unterscheidet. Laut den Bildern sind es aber 4 Tanks. Low Tank (Hit and Run), Middle Tank, Artillerie und dann sieht man auf den Bild noch so ein LKW ähnlichen Tank. Ich vermute mal das es ein APC zum Transport von Units ist - wobei man abwarten muss welche Units überhaupt zum MP zugelassen werden. Neue Fraktion + Sniper + Kommando und ein Tier2 Tank Update würden die Spielerzahlen deutlich nach oben treiben. Ich glaube nämlich nur die neue zweite Fraktion an sich wird das Ruder nicht umreißen. Bin mir aber dennoch sicher das ich mit dem Spiel die +100 Stunden erreichen werde und das, obwohl der Umfang so niedrig ist. Ohne Vittel und Steffen hätte ich die Anzahl der Spielstunden aber nicht erreicht Waren schon paar Epic Matches dabei.

    Ansonsten vermisse ich noch folgendes:

    - Replay Funktion
    - Observ Funktion
    - Zivile Häuser Besetzung
    - Geld Türme oder ähnliches zum Einnehmen um $/sec zu erhalten
    - MP Ladder
    - MP Lobby
    - MP Spieler Daten
    - Rückwärts fahren
    - Fähigkeiten der Einheiten
    Geändert von D.edoC (21.05.2016 um 13:25 Uhr)
    Vittel sagt Danke.
    Arroganz und Demut – das ist die Gradwanderung die im Zentrum des Denkens stehen muss!
    Die Überzeugung, bislang Unerreichtes erreichen zu können und das Bewahren des Respektes vor dem eigenen Ziel.

  8. #28
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    Stealth Tanks! It's Nod!
    Vittel sagt Danke.
    ciao
    Sven

  9. #29
    Feldwebel
    Avatar von Vittel
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    Find ich Toll! Was ich so bis jetzt gesehen und gelesen habe! scheint wirklich NOD zu sein ^^
    Vorallem find ich geil das die jetzt ne Mammut tank ähnliche Einheit hinzufühgen! Das war schon bitter nöttig.

  10. #30
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    Avatar von Lunak
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    Wird ja spannend an welchem Gebäude der hängt, Nukesilo?

  11. #31
    Feldwebel
    Avatar von Vittel
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    Da isser :-)
    Überzeugt euch selbst.
    D.edoC und ich haben die letzten 3 Tagen intensiv gespielt (Wir haben beide 99+ Stunden ) und muss sagen die balance ist jetzt ziemlich ausgeglichen.
    Es werden bestimmt noch weitereBalancepatches erscheinen
    Game Update #10 05/27 @ 16:30 (PST)
    28. Mai - 8-Bit Armies
    Alright RTS fans - this is the big one!

    We're proud to announce the release of our second faction (for FREE) to all our loyal fans that have purchased the game. This update contains the Guardians faction which provides support for skirmish and multiplayer games. We also have back-end support included for our new Guardians Faction Campaign which will be releasing soon.

    In addition to our new faction, we have released our map editor - you can read more about it in the MODS / MAP EDITOR forum and we've created a guide to help get you started. Already we have a variety of interesting looking maps to play on in the Steam Workshop.

    Thanks for hanging in there with us while we prepared this really big mega-update.

    We will be reviewing all feedback related to balance and any bug reports for an upcoming patch next week. Please let us know what you think.

    Enjoy!

    -8Bit

    GAME UPDATE #10 - 05/27 @ 18:30 (PST):

    NEW FEATURES:

    New Guardians Faction released for Multiplayer & Skirmish(Free)
    Support for Guardians Campaign DLC (release date targeted 6/3/16)
    Workshop opened to public for uploading/downloading of custom player maps
    Game updated to support synchronization of maps between server and other players
    Quelle:
    http://steamcommunity.com/app/427250...0961437193077/
    http://steamcommunity.com/games/4272...48842700676242

    Workshop ist echt geil und es versuchen schon paar Köpfe neue Maps zu basteln und freizugeben!

    Have Fun
    Geändert von Vittel (28.05.2016 um 09:51 Uhr)
    Sven und D.edoC sagen Danke.

  12. #32
    Feldwebel
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    Emergency Warning! In order to bring over the new campaign content over, Servers will need to be restarted with a flashlight and a can of gasoline, since as you know FIRE is the only way to cleanse them from the ghost that reside at their electronic cores. What this means to you is that as long as this message is up you may experience the following symptoms: Not being able to Host/Join a game or being booted from current game. Please stay calm and make sure others stay calm. Thank you kindly @everyone


    edit:

    ! Emergency Warning is now over, aside from some third degree burns on a dude wearing a red shirt, go back to playing games on 8 BA. Thank you kindly @everyone
    Patch ist draussen, 103 mb aber keine patch notes die kommen erst noch
    Kampagne Kostet 3.39€


    Da issser!

    8-Bit Armies Software Update #11! 06/03/16 - 15:00 PST
    The Guardians Campaign is HERE!

    We're proud to announce the release of our GUARDANS CAMPAIGN. This update contains lots of back-end support for 15 new campaign missions, along with a host of new achievements. For a short while the campaign is available for a 15% discount, so grab it now while it's on sale.

    We are also making a deep pass against balance for our new Guardians Faction after reading through the forum feedback and playing quite a few games with all of you behind the scenes.

    Finally, there were a few bug fixes that we made to the terrain editor which some of you will appreciate. We're amazed at how many maps you guys have already created and shared with others! If you're uncertain how to play some of these home-made maps, just head over to the workshop, subscribe to a few maps and they will be automatically downloaded for you in multiplayer and skirmish.

    As always, we will be reviewing all communication related to the new campaign and any other balance reports for future iteration. Please let us know what you think.

    Thanks for your continued support, and have fun!

    -8Bit


    GAME UPDATE #11 - 06/03 @ 15:00 (PST):

    NEW FEATURES:
    Support for Guardians Campaign
    8-Bit Armies: Audio / Event Notifications: Added individual "player eliminated" callouts for the 10 player colors

    GAME UPDATES/FIXES:
    - Some Map publishing issues fixed
    - Remove "tank" from the Spectre Tank name
    - Fix for not being able to fire upon an enemy when at least one unit didn't care about the min-range check (client-side mouse cursor action logic)
    - Updating defeat video to fix issue where it wasn't displaying
    - Added min-damage attribute to fix issue with APC crushing
    - Changed all armor types for destroyable civilian objects to "structure" to fix issue with objects sometimes getting passed through instead of crushed
    - Changed old skirmish achievements to require playing as faction 1 now that there are faction 2 versions of those achievements
    - Volumed down the Scorch Tank movement loops a bit, since really loud in large groups
    - Fixed the Heavy tank not appearing the the selection tray
    - Adjusted push settings of Spectre, APC and Heavy Tank to help with issues where units could not push through other units
    - Reduced stealth detection range of turrets for both factions by 30%
    - Heavy Tank weapon is no longer AOE (unintentional)
    - Fix for stealth tanks stopping patrol when taking damage (usually from environment, like lava)
    - Adjusted Scorch Tank weapon to fix issue where close-up units standing in the flames weren't taking damage
    - Added GUI SFX acknowledgements for issuing board/unboard transport commands - much better than silence
    - Added GUI movement SFX for issuing harvester movement to refinery and resource commands
    - Added missing AoE attribute for use on APC's crusher effect
    - Added icon for stealth revealed
    - Custom maps will now have players start with 1200 resources; also, graying out the vertex spacing option for the custom editor
    - Progress bar added to publish action in terrain editor
    - Increasing delay between playing no power audio from 10 seconds to 15 seconds
    - Added audio and event notification support for picking up a "mission crate" in the campaign
    - AI won’t send anti-air drones after aircraft that are still under construction

    BALANCE CHANGES:
    - Heavy Tank: Main cannon weapon is no longer AoE (this was an unintended effect)
    - Spectre Tank: Name changed to just "Spectre" since it's not REALLY a tank,
    - Spectre Tank: Changed weapon to fire two shots in a volley instead of one single shot. This resulted in a very minor change to DPS (a loss of about 2%)
    - Spectre Tank: Reduced health by 10%
    - Grenade Infantry: Increased AoE radius of grenade by 50% and increased damage vs. structures by 25%
    - Scorch Tank: Adjusted weapon to fix issue where close-up units standing in the flames weren't taking damage
    - Rocket Car: Build cost reduced to 80 (was 100)
    - Heavy Drone: Health increased by 10%
    Geändert von Vittel (04.06.2016 um 01:24 Uhr)
    Sven, freezy, tribunus und 1 weitere sagen Danke.

  13. #33
    Feldwebel
    Avatar von Vittel
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    OliBeu

    PG_Ren - Heute um 23:04 Uhr
    • ROCKET CAR: Health reduced by 25%
    • RENEGADES ARTILLERY: Damage vs. vehicles reduced by 25%
    • AA DRONE: Health reduced by 40%, Build cost increased to 60 (was 50)
    • GRENADE INFANTRY: Damage vs. vehicles increased by 50%, Increased projectile speed by about 20%
    In wenigen Minuten.
    Werde euch auf den laufenden halten.

    Übrigens hatten wir eben bzw haben noch necoole diskussion mit den DEVS
    ich zitiere die hier mal paar stellen:


    PG_Ren - Heute um 22:46 Uhr
    Well Frank I do believe is working on a Guardian version, but Im sure the FAntasy version will need one as well

    OliBeu - Heute um 22:48 Uhr
    preys for replaysystem

    PG_Ren - Heute um 22:48 Uhr
    Im not sure yet, its more likely to get replays or observer mode first than LAN
    but that can all change

    OliBeu - Heute um 22:48 Uhr
    OMG

    PG_Ren - Heute um 22:49 Uhr
    LOL relax, its still on the table

    Torpid - Heute um 22:55 Uhr
    To answer some previous questions, we can actually crank out a functional faction pretty fast in this engine (it takes me about 1.5 days to get it running), but that's without any art. The longest part part design-wise is coming up with what I'm actually building.

    Torpid - Heute um 22:56 Uhr
    So we have faction 3 up and running now - unbalanced and with no art. I now have faction 4 on paper. Once it's approved, I can build it pretty quick.
    Oh, and it looks like the patch will be up today (in 1 to 2 hours)

    Torpid - Heute um 23:01 Uhr
    Frank is actually right here near my desk ������ Everyone say hi!

    So nun ist es Offiziel ^^

    40.9 MB

    GENERAL IMPROVEMENTS:
    • Hooked up hard objective star textures so you have a visual indication if you complete missions on hard difficulty
    • Fixed several Guardians tooltips that referred to “Air Control” instead of “Drone Center”
    • When setting default factory via setting the rally, set the default factory to the closest factory of each selected type
    • Improved error handling for invalid maps
    • Handle maps that are already in the process of downloading correctly
    • Fixed issue on Arctic Assault map preventing ground direct-fire units from firing across water areas
    • Adjusted the low pitch pitch on the burning death scream SFX to be normal, so samples would not be as long and drawn out
    • Reduced the audible range a bit from "large" to "medium" (These are still audible in fog of war)
    • Potential fix for attack moves stopping too early
    • Server-side improvements to handle even larger player armies
    • Fix for GoG players trying to play DLC when they are logged out of Galaxy
    • Adjusted crates in campaign to give engineers that are of the same type/faction
    • Added in-map audio to 8P_Map_03.ted / Arctic Assault

    BALANCE IMPROVEMENTS:
    • ROCKET CAR: Health reduced by 25%
    • RENEGADES ARTILLERY: Damage vs. vehicles reduced by 25%
    • AA DRONE: Health reduced by 40%, Build cost increased to 60 (was 50)
    • GRENADE INFANTRY: Damage vs. vehicles increased by 50%, Increased projectile speed by about 20%
    AA Drone und RENEGADES ARTILLERY nerf super! beide waren krank imba^^
    Geändert von Vittel (09.06.2016 um 00:38 Uhr)
    Lunak sagt Danke.

  14. #34
    Feldwebel
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    Nachtrag^^ Sorry für Doppelpost
    Neue Map angekündigt: Arctic Assault. Das witzige daran ist diese bekommt schon patches ist aber noch net mal draussen^^


    So die Gerüchteküche brodelt. (s. vorgänger Post)
    - Also Replaysystem und Observermode sowie Lan mode werden kommen. Wan genau und in welcher Reihenfolge wurde noch nicht gesagt.
    - die 6. Fraktion wurde zur abnahme und genehmigung gegeben, mal schauen was daraus wird.
    - Um eine neue Fraktion zu coden braucht Petroglyph durchschnittlich ein und halb Tage, das Zeitraubende nach dem Coden ist ist das design und die Balance.
    - Nächste fraktion könnte schon mitte/ ende Juli kommen (Nicht drauf einstellen.. es ist nur ne erste vermutung seitens der Devs), genaueres wird sicher kommen. Diese Fraktion sollte angeblich ne andere methode zum resourcen sammeln haben.
    - Frank Klepacki komponiert sehr wahrscheinlich gerade die Musik für die Guardians Fraktion. (wurde nicht zu 100% bestätigt)
    Petro hat das Projekt 8BA nicht aufgegeben, da wird noch einiges kommen.
    Ich möchte noch hervorheben das deren direkte art der Kommunikation sehr lobenswert ist.
    Im Petro Discordserver sind die Devs Abends immer aktiv und Reden offen mit der Community über kommende änderungen, roadmap, Vorschläge der Spieler oder deren vergangenheit bei Westwood^^.
    Balance und Gamemechanics tests, vor und nach Patches, werden meistens direkt mit de Spielern gemacht, indem sie einfach 1v1 oder 2v2 Observieren und ihre Notizen machen.

    Weiter so, find ich spitze!

  15. #35
    Brigadegeneral
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    6. Fraktion? Man darf gespannt sein

  16. #36
    Brigadegeneral
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  17. #37
    Feldwebel
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    geplant waren ja ursprünglich 6 fraktionen.
    Renegade und Guardians sind schon draussen.
    Die nächste (fantasy Fraktion)erscheint in den kommenden 2-3 Monaten
    Da haben sie nochmals 3 in petto. Es wird noch einiges kommen ;-)

  18. #38
    Kriegsdienstverweigerer

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    Kann mir irgendwie nicht vorstellen das das Game dann bei 15€ bleibt mit 6 Fraktionen sieht so aus als würden die auf Saison Passes hinarbeiten
    Alle Halbe Jahre bis ein Jahr ne neue Fraktion oder so

  19. #39
    Feldwebel
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    OliBeu
    Ja, bei Guardians haben sies so gelöst das die Fraktion ansich im MP umsonst ist aber die Singleplayer Kampagne 3€ kostet.

  20. #40
    Kriegsdienstverweigerer

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    Zitat Zitat von Vittel Beitrag anzeigen
    Ja, bei Guardians haben sies so gelöst das die Fraktion ansich im MP umsonst ist aber die Singleplayer Kampagne 3€ kostet.
    Ja ich weiss hab die Kampagne...
    Glaub nicht das sie diese Strategie weiter verfolgen
    SaisonPass macht da schon mehr Sinn
    Vielleicht kommt auch ganz was anderes
    Lassen wir uns überraschen. Genug Content zum anbieten scheinen sie ja zu haben wie sie den nun anbieten ist ja eigentlich Brille
    Matchmaking, Replay und ladder und turniere Wären schon wichtig. Und vielleicht doch noch n bisschen Werbung machen. Hab auch noch keinen nachträglichen Test mit der zweiten Fraktion bei 4players o.ä. gesehen

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